Bekijk volle/desktop versie : Joods gezin emigreert om antisemitisme



10-12-2010, 22:45
Joods gezin emigreert om antisemitisme
AMSTERDAM - Steeds meer Amsterdamse orthodoxe joden trekken weg uit de hoofdstad vanwege het almaar toenemende antisemitisme. Zo ook de zoon van rabbijn Raphael Evers. "Ik voel me hier verstikt en beperkt."

De 22-jarige Benzion (zijn tweede voornaam) heeft het helemaal gehad met de scheld- en vechtpartijen, vertelt hij in Het Parool. "Frits Bolkestein heeft helemaal gelijk." Samen met zijn zwangere vrouw (22) emigreert hij eind volgend jaar. "Emigreren is voor ons een verlossing."

Evers kan in bepaalde wijken, zoals Zuidoost, niet zonder basebalcap over zijn keppel over straat. "Het is niet dat je de deur niet uit kan, maar je moet je stelselmatig verbergen. Altijd op mijn hoede. Zo ben ik opgegroeid," aldus de orthodoxe jood tegen de Amsterdamse krant.

Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'domme' en de 'slimme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."

Leegloop orthodoxe joden

Vijf broers en zussen gingen hem al voor en zij zijn niet de enigen. Volgens Benzion verlaat maar liefst zestig procent van de orthodoxe joden Amsterdam. "Voor de gemeenschap is dat een klap. We kunnen geen opvolgers voor de voorgangers krijgen."

Ook zijn vader staat achter het besluit, vertelt hij. "Als mijn vader gepensioneerd is, komt hij ook."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8468408/__Joden_emigreren_uit_Amsterdam__.html?p=1,1

10-12-2010, 22:51


goedzo. dan wordt de drugs handel door orthodox joden in amsterdam ook minder.

10-12-2010, 22:56
Tuurlijk!!! elke jood dat nu vertrekt gaat het natuurlijk op antisemitisme gooien. alsof ie anders niet van plan was naar Israel te gaan. geloof je hetzelf? echt van die jodenstreken. en schelden doet geen pijn!!! marocs worden elke dag uitgescholden! en vertekken wij?? nee!

10-12-2010, 23:02
Het is ongelooflijk, zo ver het is gekomen met het toelaten van een grimmige intolerantie in dit land.
Het is een politiek geweest die jarenlang haar ogen heeft gesloten voor alle misstanden, haar burgers heeft geminacht, gestolen heeft van de armen om het aan zichzelf toe te kennen, en vervolgens heeft gegokt om een groeiend deel allochtonen te paaien om zodoende hun stem achter zich te krijgen.

We hebben het allemaal voorbij zien komen, de fraaie staaltjes van onze politieke partijen, in hun jacht op de kiezer, en vooral op elkaar.

Dat daar een volledig rechts kabinet is uitgekomen met een PVV als gedoogpartner, mag geen weldenkend mens verbazen.
Het is wat Bob Marley ooit zong:
"You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time"...

10-12-2010, 23:02



Citaat door Fries:

Evers kan in bepaalde wijken, zoals Zuidoost, niet zonder basebalcap over zijn keppel over straat. "Het is niet dat je de deur niet uit kan, maar je moet je stelselmatig verbergen. Altijd op mijn hoede. Zo ben ik opgegroeid," aldus de orthodoxe jood tegen de Amsterdamse krant.

ONACCEPTABEL!

10-12-2010, 23:02
kletskoek uit hetzelfde vaatje als bolkestein, om nederland te doen geloven dat antisemitisme echt een issue is nu en/of vooral de Marokkaan/ moslim verder te bashen....

10-12-2010, 23:07

Citaat door Tunes27:
kletskoek uit hetzelfde vaatje als bolkestein, om nederland te doen geloven dat antisemitisme echt een issue is nu en/of vooral de Marokkaan/ moslim verder te bashen....


Kletskoek uit hetzelfde vaatje van de gemiddelde snackbarprins op dit forum om ons te doen geloven dat de gemene boze buitenwereld het voorzien heeft op Marokkanen/moslims bashen....

10-12-2010, 23:11
Bij de Telegraaf kun je de kern van het verhaal altijd heel makkelijk samenvatten: de Marokkaan heeft het gedaan.

En de Telegraaf moet al helemaal zn bek houden over joden met hun antisemitische verleden:

“Ieder die niet geheel van politiek inzicht verstoken is, weet, dat de joden Duitschlands vijanden zijn en dat de achtergrond van den oorlog een laatste afrekening van het door Duitschland geleide Europa met het jodendom is. Duitschland heeft uit een instinctmatige behoefte naar reinheid van levenshouding van het eigen volk den joden het veelal op slinksche wegen verkregen burgerrecht weer ontnomen en hen teruggebracht tot het uitgangspunt, voordat zij over Europa uitzwierven.’”

De haatkrant moet eens flink gesanctioneerd worden.

10-12-2010, 23:19
je hoeft ze maar licht te bekritiseren en je bent een antisimiet,als dat de defenitie is van antisemitisme is bijna iedereen dat

10-12-2010, 23:34

Citaat door Sammy85:
Je hoeft een Marokkaan maar aan te kijken of je bent al een racist. Kijk eens om je heen op dit forum. Het lijkt soms wel het enige woord Nederlands dat ze kennen.


Daar geef ik je gelijk in maar miss komt dat ook doordat ze al jaren worden afgewezen omdat ze marokkaan zijn joden hebben dat probleem niet ieder geval niet van nederlandse kant

10-12-2010, 23:36
goed zo weer twee minder, nog 49.998 te gaan....

10-12-2010, 23:38
laat ze lekker weg gaan . as ze zich niet wllen aanpassen en rond lopen met gkk keppeltjes

10-12-2010, 23:40



Citaat door LovES_NaBjE:
Daar geef ik je gelijk in maar miss komt dat ook doordat ze al jaren worden afgewezen omdat ze marokkaan zijn joden hebben dat probleem niet ieder geval niet van nederlandse kant

Die houden we erin. Dank je voor je eerlijkheid.

10-12-2010, 23:40
waarom emigreert ie direct naar het buitenland??? Limburg is perfect! aangezien wilders die weer terug gaat geven aan de Limburgers.

10-12-2010, 23:42

Citaat door Sammy85:
Je hoeft een Marokkaan maar aan te kijken of je bent al een racist. Kijk eens om je heen op dit forum. Het lijkt soms wel het enige woord Nederlands dat ze kennen.



http://www.stormfront.org/forum/t389449/

hier ga je bij landgenoten klagen zal je zien dat het hier wel mee valt

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50