Bekijk volle/desktop versie : Weer of geen weer, altijd buitenspeelweer!!!



09-12-2010, 23:53
Het sneeuwt en het vriest, maar ik kan haar toch moeilijk binnenhouden.

Lees op mijn zo-doe-ik-het, hoe mijn middagje in de sneeuw was.

http://www.opvoedmix.nl/opvoedmaatjes/latifa/het-sneeuwt-en-het-vriest

Mama's en papa's spelen jullie ook met de kleintjes buiten? Of houden jullie de kinderen binnen? Vertel hier je eigen verhalen/ervaringen.

M3a salama,
Latifa

10-12-2010, 09:19


Als ik me oudste naar school breng en we komen terug, rent mijn jongste gelijk naar zijn schepje en gaat hij gerust 20 min sneeuw scheppen in de achtertuin. Ik vind het niet erg, hij is erop gekleed en hij vind buiten spelen gewoon heel leuk. Na 20 min haal ik hem weer naar binnen door hem te verleiden met ene koeje ofzo...
In de zomer rent hij na zijn ontbijt gelijk naar buiten en kan daar gerust uren spelen met zijn autootjes. Ik deed ook tussen de middag (pauze) met mooi weer een picknick kleed op onze grasveld leggen en dan buiten lunchen, vinden ze reuze leuk.
Als je geen tuin hebt, kun je als je een keer boodschappen gaat doen, rustig wandelen en je kind zo nu en dan beetje laten scheppen etc.

10-12-2010, 09:34
Ik ben van mening dat het juist wel goed is voor kindjes om juist ook in de winter buiten te komen.zo word hen afweersysteem versterkt.alleen maar goed dus ,maar wel lekker warm aankleden.

al ben ik toch meer het type van lekker lente en zomer..bbrrrr het weer van nu.dan blijf ik toch liever op de bank met een kop chocomel maar af en toe toch naar buiten met de kindjes gaan.

20-12-2010, 16:58
Salaam,

Wat doen jullie ouders als je juist merkt dat je kind met dit weer liever niet naar buiten gaat?
Binnen actieve spelletjes bedenken of is er een andere oplossing?

Groet,
Soumaya

20-12-2010, 18:24


mijn man is net nu binnen van werk en heeft meteen de kinderen dik aangekleed om een rondje te maken in de sneeuw, en ik ben aan het koken
is me beetje te koud

20-12-2010, 18:25

Citaat door RomaysaRayyan:
mijn man is net nu binnen van werk en heeft meteen de kinderen dik aangekleed om een rondje te maken in de sneeuw, en ik ben aan het koken
is me beetje te koud





Zodra je buiten heerlijk aan het spelen bent vergeet je de kou!

20-12-2010, 18:27

Citaat door Soumaya:


Zodra je buiten heerlijk aan het spelen bent vergeet je de kou!



ik moet eten klaar maken...ze komen zo wel uitgehongerd binnen.
ik heb in de middag me ronde gedaan tijdens boodschappen doen

20-12-2010, 18:37
Ik blijf lekker binnen met mijn dikke buik, maar mijn meisje gaat zodra het kan met papa op de slee naar buiten en het liefst gooit ze de hele dag met sneeuwballen.