Bekijk volle/desktop versie : wanneer zijn jullie begonnen aan jullie 2de kind?



Pagina's : [1] 2

09-12-2010, 16:54
Slm oe 3lk iedereen

Dus jullie weten al waarover deze topic gaat, hoe oud was jullie eerste kind toen jullie zwanger werden van jullie 2de? En was het te doen? Vertel jullie ervaring, en werken jullie?

Mijn situatie, ben een werkende mama van een zoontje van 1 jaar en 2 maand, en mijn man vroeg onlangs of het geen tijd was voor een 2de? Maar ik weet het nog niet, langs 1 kant snak ik zo hard naar een 2de kind, dan heeft mijn zoontje, een broertje of zusje, maar langs de andere kant ben ik zo bang voor de zwangerschap, heb best wel een moeilijke zwangerschap achter de rug gehad

Vertel jullie ervaringen

Ma3a salama

09-12-2010, 17:02



Citaat door almegrabia21:
Slm oe 3lk iedereen

Dus jullie weten al waarover deze topic gaat, hoe oud was jullie eerste kind toen jullie zwanger werden van jullie 2de? En was het te doen? Vertel jullie ervaring, en werken jullie?

Mijn situatie, ben een werkende mama van een zoontje van 1 jaar en 2 maand, en mijn man vroeg onlangs of het geen tijd was voor een 2de? Maar ik weet het nog niet, langs 1 kant snak ik zo hard naar een 2de kind, dan heeft mijn zoontje, een broertje of zusje, maar langs de andere kant ben ik zo bang voor de zwangerschap, heb best wel een moeilijke zwangerschap achter de rug gehad

Vertel jullie ervaringen

Ma3a salama


Meid begin aan kinderen wannneer je er echt klaar voor bent!!!!
Zo te zien twijfel je nog, zet de voor en nadelen op een rijtje en kijk of het wel verstandig is om er voro te gaan.
Tussen mij 1e en 2e zal bijna 5 jaar tussen zitten.ALs het aan mij man lag had ik allang een 2e.Mr ik heb moeilijke zwangerschappen en bovendien wou k wachten tot mij kind wat zelfstandig is(oftwel dat hij naar school gaat)dan kan ik me volledig op de baby richten.

09-12-2010, 17:03
ik was even kijken....terug rekenen...

ik was bijna 24 toen ik me eerste kreeg en de tweede kreeg ik op mijn 27ste.

wel vervelend dat je een zware zwangerschap heb gehad, alleen je moet er niet bang voor te blijven ins-allah zal je tweede zwangerschap veel relaxter zijn en makkelijker.
Hoe langer je wacht hoe moeilijker het ook wordt vind ik zelf.
Ik was net klaar met de eerste helemaal zindelijk naar school voor het eerst toen ik weer zwanger raakte dus moet helemaal vanaf het begin beginnen, met luiers, voedingen, snachts weer opstaan dat is echt Pittig!!
beter achter elkaar heb je het gehad, ahahaha zo denk ik er wel over nu.

09-12-2010, 17:09
romaysa, ja dat hoor ik ook wel vaker, dat je er niet telang moet mee moet wachten,en ja als ik zo een pas geboren kindje zie,dan zeg ik van insch wil ik er niet meer telang mee wachten, maar dan denk ik weer terug aan die 9 helmaanden die ik meegemaakt heb, bij mijn eerste zwangerschap, safi, dan zeg ik nee nee, ff niet

en mercedes het enigste dat me tegenhoud, zijn die 9 maanden dat ik het kind moet dragen, ik zei ook tegen mijn man, van moest jij het kindje dragen, meteen beginnen aan de 2de, maar spijtig genoeg kunnen ze dat niet doen voor ons

gheir insch, en andere ervaringen?


ma3a salama

09-12-2010, 17:32


hee dames,

interessant jullie menigen. Idd ts je moet er echt zelf het gevoel voor hebben dat je er klaar voor bent.

ik heb even een andere vraag als de ts het niet vervelend vind. Is het zo dat je met schulden moeilijk een baby erbij kan krijgen? Ya3ni dat het dan teveel word. Zijn er mensen die met schulden kinderen hebben gekregen?

Wat vinden jullie?

09-12-2010, 17:38
kinderen zijn een zegen van ALLAh Swt, kinderen krijg je wanneer ALLAH swt het wil, of je nou schulden hebt of niet.
kijk je kan plannen en hopen dat je zwanger raakt.
Kinderen neem je omdat ze van jou zijn en je man, een gezin te stichten ze zijn een zegen of je nou arm of rijk bent.
Kijk het wordt er niet makkelijk op als je een kind hebt en je zit vol met schulden, je hebt zoveeeel nodig om je kind groot te brengen, geld is niet alles maar helpt je wel erdoor heen te komen.
maar ja wat zijn schulden?

09-12-2010, 17:43

Citaat door RomaysaRayyan:
kinderen zijn een zegen van ALLAh Swt, kinderen krijg je wanneer ALLAH swt het wil, of je nou schulden hebt of niet.
kijk je kan plannen en hopen dat je zwanger raakt.
Kinderen neem je omdat ze van jou zijn en je man, een gezin te stichten ze zijn een zegen of je nou arm of rijk bent.
Kijk het wordt er niet makkelijk op als je een kind hebt en je zit vol met schulden, je hebt zoveeeel nodig om je kind groot te brengen, geld is niet alles maar helpt je wel erdoor heen te komen.
maar ja wat zijn schulden?



ja dat wel alles is in de handen van allah swt. Maar je maakt sebbab, wanneer je plant te stoppen met de pil bijvoorbeeld. stel je komt pas in 2014 klaar met de schulden

09-12-2010, 18:11
Mijn eerste dochtertje ( is nu 2,5 jaar) was twee maanden toen ik zwanger werd van mijn 2 de dochtertje (is nu 1,5 jaar)
Ik had bij beide een helse bevalling. Het is ontzettend zwaar. Ik was belemmerd in heel veel dingen. Effe snel naar buiten zit er niet meer in. Lichamelijk ontzettend zwaar. Degene die zeggen
baar zoveel mogelijk achter elkaar want je zit toch in de luiers lullen maar wat. 1 baby is toch heel anders dan 2 baby's...

09-12-2010, 20:35
subhanallah, zat precies in de zelfde situatie als jij. Mijn eerste zwangerschap was heel zwaar (alhamdulilah), ik had zwangerschapssuiker, bloedarmoede, bandenpijn enz. En laten we maar niet spreken over de bevalling. Bovendien had ik een week na de bevalling een infectie, ik dacht letterlijk dat ik doodging, zo veel pijn. maar al hamdulilah, ik leef nog. Nu is mijn zoontje 2 en vonden we het wel tijd voor een tweede,na flinke twijfel zijn we er toch voor gegaan en ben ik alhamdulilah bijna 2 maanden in blijde verwachting. En ja hoor, de kwaaltjes zijn er ook, maar ghair inshallah, ff door de zure appel heen bijten, want uiteindelijk krijgen we er iets heel moois voor terug. Ik laat het allemaal op me afkomen en Allah swt zal me inshallah bijstaan.

09-12-2010, 20:39
allah isaberkom meiden..

En dan denken aan de vroege tijden waar ze 10,11 kids kregen tbarkellah

09-12-2010, 20:39
ik was na 6 maanden weer zwanger niet bewust maar elhemdoulillah! Ben nog niet bevallen dus weet nog niet hoe het zal gaan.. maar ghair insha allah positief blijven. je moet het doen wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent. xx

09-12-2010, 20:55
mijn dochtertje word 14 januari 1 jaar inshaAllah, ik stop dan ook gelijk met de pil. Schenkt Allah mij direct een kindje alhamdoelilah, gebeurt dit niet dan ook alhamdoelilah, Wanneer de tijd is zal Allah bepalen, maar natuurlijk hoop ik wel dat het snel zal gaan inshaAllah

09-12-2010, 21:12


Ben in verwachting van mijn 2de kindje er zal 4jaar en 1maand verschil tussen zitten inchalah!
De reden waarom ik zolang heb gewacht was omdat ik wou dat hij eerst naar school ging en wat 'zelfstandiger' ging zijn.
Ook was ik toen maar 20jaar dus nog jong om toen aan een gezinsuitbreiding te denken.

09-12-2010, 21:21

Citaat door Malika777:
Mijn eerste dochtertje ( is nu 2,5 jaar) was twee maanden toen ik zwanger werd van mijn 2 de dochtertje (is nu 1,5 jaar)
Ik had bij beide een helse bevalling. Het is ontzettend zwaar. Ik was belemmerd in heel veel dingen. Effe snel naar buiten zit er niet meer in. Lichamelijk ontzettend zwaar. Degene die zeggen
baar zoveel mogelijk achter elkaar want je zit toch in de luiers lullen maar wat. 1 baby is toch heel anders dan 2 baby's...



valt mee vind ik, vooral als ze kort na elkaar komen, maja iedereen ervaart dingen natuurlijk anders en andere bevallingen en kinderen

bij mijn 1ste was ik 6maande later zwanger
en bij de 2de 1jaar later.
ik zeg eerlijk met 2kinderen had ik het niet zo druk en ja merk je er eigenlijk niet zo heel veel van, maar met 3 heb je het wel druk, en wat betreft zwangerschap iedere zwangerschap is anders he, dat je het de eerste x moeilijk hebt gehad zegt echt niks meid veel succes

10-12-2010, 00:37

Citaat door xxMeissiexx:
valt mee vind ik, vooral als ze kort na elkaar komen, maja iedereen ervaart dingen natuurlijk anders en andere bevallingen en kinderen

bij mijn 1ste was ik 6maande later zwanger
en bij de 2de 1jaar later.
ik zeg eerlijk met 2kinderen had ik het niet zo druk en ja merk je er eigenlijk niet zo heel veel van, maar met 3 heb je het wel druk, en wat betreft zwangerschap iedere zwangerschap is anders he, dat je het de eerste x moeilijk hebt gehad zegt echt niks meid veel succes



Valt mee?? Er is niets makkelijks aan 2 kinderen zo snel achter elkaar baren. Handen te kort, en voor t lichaam is t ook niet fijn. Heeft niet eens een rustperiode gehad.
1 kind is rustig. 2 0f 3 vind ik praktisch hetzelfde... Maar zoals je zei voor ieder is t anders,,,

Pagina's : [1] 2