Bekijk volle/desktop versie : Mensen met meerdere gezichten



09-12-2010, 09:47

Mensen met meerdere gezichten

“De ergste mensen bij Allah zijn de mensen met twee gezichten. Bij sommige mensen hebben ze een bepaald gezicht en bij andere mensen een ander gezicht.”

Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim en gaat over degenen die zich op een bepaalde manier voordoen bij bepaalde mensen, maar bij andere mensen weer heel anders zijn.

16-12-2010, 12:27



Citaat door BintMuhammed:

Mensen met meerdere gezichten

“De ergste mensen bij Allah zijn de mensen met twee gezichten. Bij sommige mensen hebben ze een bepaald gezicht en bij andere mensen een ander gezicht.”

Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim en gaat over degenen die zich op een bepaalde manier voordoen bij bepaalde mensen, maar bij andere mensen weer heel anders zijn.

Dat zou niet zo moeten zijn. Maar helaas dwingt de maatschappij je om je anders voor te doen, dan je in werkelijk bent.
Op je werk doe je je anders voor en thuis ben je jezelf.

16-12-2010, 22:38
Als men zich bij bepaalde personen anders gedraagt als bij andere doordat de personen in zijn omgeving daar betrekking bij hebben, heeft dat ook invloed op deze hadith?
Je gedraagt je niet met opzet anders bedoel ik.

16-12-2010, 23:32

Citaat door Verrijking:
Dat zou niet zo moeten zijn. Maar helaas dwingt de maatschappij je om je anders voor te doen, dan je in werkelijk bent.
Op je werk doe je je anders voor en thuis ben je jezelf.


Citaat door apelikker:
Als men zich bij bepaalde personen anders gedraagt als bij andere doordat de personen in zijn omgeving daar betrekking bij hebben, heeft dat ook invloed op deze hadith?
Je gedraagt je niet met opzet anders bedoel ik.


Zo ook hier, tegen ouderen bijvoorbeeld doe ik anders dan tegen jongeren maar dan valt het onder respect?

Wat ik me afvraag wie heeft geen 2 gezichten? Ik kan bijvoorbeeld een zonde hebben maar spoor mensen aan om deze zonde niet te begaan heb ik dan 2 gezichten?

Allah swt kent je intentie natuurlijk en daarvoor wordt je beloond/gestraft.

17-12-2010, 12:12



Citaat door Verrijking:
Dat zou niet zo moeten zijn. Maar helaas dwingt de maatschappij je om je anders voor te doen, dan je in werkelijk bent.
Op je werk doe je je anders voor en thuis ben je jezelf.

Het is niet specifiek dat je bijv. bij de ene verlegen bent en bij de andere niet.

Het is meer dat je, je bijvoorbeeld gelovig voordoet bij de ene mensen maar bij de andere mensen niet. Netals in de tijd van de profeet (vrede zij met hem) dat ze bij de profeet (vrede zij met hem) en de andere metgezellen deden of ze gelovig waren, terwijl dat niet zo was en achter hun rug bij anderen de informatie gingen verspreiden, grappen over gingen maken etc. Oftewel hypocrieten.

17-12-2010, 12:33

Citaat door modarissa:
Het is niet specifiek dat je bijv. bij de ene verlegen bent en bij de andere niet.

Het is meer dat je, je bijvoorbeeld gelovig voordoet bij de ene mensen maar bij de andere mensen niet. Netals in de tijd van de profeet (vrede zij met hem) dat ze bij de profeet (vrede zij met hem) en de andere metgezellen deden of ze gelovig waren, terwijl dat niet zo was en achter hun rug bij anderen de informatie gingen verspreiden, grappen over gingen maken etc. Oftewel hypocrieten.

Alles wat je wil geloven, is in feite door anderen aan je opgelegd.
De Christenen geloven, de moslims geloven, de boedhisten geloven, de joden geloven, de hindoes geloven.
Waarin bestaat het verschil in wat ze geloven?

17-12-2010, 12:50

Citaat door Bananenpluk:
Zo ook hier, tegen ouderen bijvoorbeeld doe ik anders dan tegen jongeren maar dan valt het onder respect?

Wat ik me afvraag wie heeft geen 2 gezichten? Ik kan bijvoorbeeld een zonde hebben maar spoor mensen aan om deze zonde niet te begaan heb ik dan 2 gezichten?

Allah swt kent je intentie natuurlijk en daarvoor wordt je beloond/gestraft.

Bijvoorbeeld: Jijzelf rookt maar biedt anderen geen sigaret aan, omdat je weet dat het slecht is. Het komt erop neer, dat wij leren onszelf in elke situatie en in elke omstandigheid te beheersen, meester te worden over al onze begeerten en zintuigen. Kun je dat in één leven bereiken?

18-12-2010, 19:05

Citaat door Verrijking:
Alles wat je wil geloven, is in feite door anderen aan je opgelegd.
De Christenen geloven, de moslims geloven, de boedhisten geloven, de joden geloven, de hindoes geloven.
Waarin bestaat het verschil in wat ze geloven?

Ze geloven allemaal dat er een god is, dat is een natuurlijke aanleg.

Maar het verschil is dat ze niet in alle eigenschappen en namen van Allah geloven..(en niet in de profeet (vrede zij met hem)

Maar jij bedoelt geloofi k iets heel anders, vandaar mijn vraag..waar wil je naar toe met je vraag

20-12-2010, 12:48

Citaat door modarissa:
Ze geloven allemaal dat er een god is, dat is een natuurlijke aanleg.

Maar het verschil is dat ze niet in alle eigenschappen en namen van Allah geloven..(en niet in de profeet (vrede zij met hem)

Maar jij bedoelt geloofi k iets heel anders, vandaar mijn vraag..waar wil je naar toe met je vraag

De logica gebiedt mij mijn manier van geloven bij te stellen.
De joden in de tijd van Mozes, de eerste christenen en de vroegere soefies geloofden dat één leven niet genoeg kon zijn om alle goddelijke wetten te beheersen. En de hindoes en de boedhisten geloven dat nog steeds. Voor mij bestaat er geen rechtvaardigheid zonder reïncarnatie. En de genade van God bestaat uit reïncarnatie. Vraag: Zou jij niet willen hebben dat jouw kind slimmer en wijzer wordt dan jij? Hoe trots zou jij dan niet zijn als jouw kind grote vorderingen zou maken en stevig in zijn schoenen zou staan om zelfstandig wijze beslissingen te nemen?
Vroeg of laat zal de katholieke kerk opnieuw zijn denkwijze over de wet van reïncarnatie moeten bijstellen. Zij zullen opnieuw de bijbel moeten herschrijven en de woorden van de vroegere profeten letterlijk moeten overnemen. Ik vind dat alle overige godsdiensten de wet van reïncarnatie moeten omarmen en ophouden om de mensheid te misleiden.

20-12-2010, 14:30

Citaat door BintMuhammed:

Mensen met meerdere gezichten

“De ergste mensen bij Allah zijn de mensen met twee gezichten. Bij sommige mensen hebben ze een bepaald gezicht en bij andere mensen een ander gezicht.”

Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim en gaat over degenen die zich op een bepaalde manier voordoen bij bepaalde mensen, maar bij andere mensen weer heel anders zijn.

Dat zijn zeker de ergste mensen!

Jammer genoeg komen ze schrikbarend veel voor..