Bekijk volle/desktop versie : Zoveel gesolliciteerd en nog NIKS, nada, niente, rien du tout!



Pagina's : [1] 2

08-12-2010, 22:13
Ik vind het heel erg. Ik heb enorm veel sollicitaties verricht (inmiddels in de 50 binnen Brabant). Ik kom op gesprek en ze hebben altijd een reden… maar geen specifieke reden.

Ik verschijn altijd passend na een sollicitatiegesprek. Ik bereid me goed voor, ik weet wat de inhoud is en soms kan ik zelfs zaken beter verwoorden dan mijn gesprekspartner.

Toch. Helemaal niks! Ik heb bijna gewoon spijt dat ik verder ben gaan studeren.

Ik baal als een stekker.

Onlangs is mijn functie niet verlengd na mijn proefperiode. Ik moet zeggen, ik deed het werk prima. Ik vroeg om duidelijke feedback, ook kritische feedback. Deze kreeg ik niet, het werkte volgens hen niet. Vervolgens werd ik zonder pardon op straat gezet en achteraf kreeg ik een bloemetje toe gestuurd voor de inzet die ik had getoond. Uiteraard heeft die gelijk de vuilniscontainer bereikt.

Ik werkte op een vestiging in een dorp ten zuiden van Nederland. Ik was als enige met Hijaab en ik merkte duidelijk dat zowel de klanten, als collega's daar veel moeite mee hadden.

Ik begin te twijfelen of dat ik wel geschikt genoeg ben voor deze wrange Nederlandse maatschappij.
Niemand is eerlijk, alles is duidelijk maar er wordt daarover niet gecommuniceerd.
Als ik er nu aan denk krijg ik spontaan tranen. Ik wil zograag werken maar geen enkeling heeft mij de kans gegund.

09-12-2010, 00:18



Citaat door Existence:
Ik vind het heel erg. Ik heb enorm veel sollicitaties verricht (inmiddels in de 50 binnen Brabant). Ik kom op gesprek en ze hebben altijd een reden… maar geen specifieke reden.

Ik verschijn altijd passend na een sollicitatiegesprek. Ik bereid me goed voor, ik weet wat de inhoud is en soms kan ik zelfs zaken beter verwoorden dan mijn gesprekspartner.

Toch. Helemaal niks! Ik heb bijna gewoon spijt dat ik verder ben gaan studeren.

Ik baal als een stekker.

Onlangs is mijn functie niet verlengd na mijn proefperiode. Ik moet zeggen, ik deed het werk prima. Ik vroeg om duidelijke feedback, ook kritische feedback. Deze kreeg ik niet, het werkte volgens hen niet. Vervolgens werd ik zonder pardon op straat gezet en achteraf kreeg ik een bloemetje toe gestuurd voor de inzet die ik had getoond. Uiteraard heeft die gelijk de vuilniscontainer bereikt.

Ik werkte op een vestiging in een dorp ten zuiden van Nederland. Ik was als enige met Hijaab en ik merkte duidelijk dat zowel de klanten, als collega's daar veel moeite mee hadden.

Ik begin te twijfelen of dat ik wel geschikt genoeg ben voor deze wrange Nederlandse maatschappij.
Niemand is eerlijk, alles is duidelijk maar er wordt daarover niet gecommuniceerd.
Als ik er nu aan denk krijg ik spontaan tranen. Ik wil zograag werken maar geen enkeling heeft mij de kans gegund.


en verbaasd je dit ?

er is toch sinds die messteek in borst van van gogh geen sympathie voor moslims en hun islam of verbeeld ik het mij, vooral in die regios buiten randstad is sentiment helemaal xenofoob.

wat mij meest verbaasd is marokkanen/moslims die doen alsof ze niks horen en maar koppig doorgaan met waar ze mee bezig zijn.

westen wil moslims en islam niet ,taak van nieuwe generatie is hier wat aan te doen , of hier vestigen of duidelijke afspraken van remigratie naar eigen land ipv hier je tijd en leven weg te gooien.

09-12-2010, 02:44
In welke richtingen ben je afgestudeerd c.q. in welke branche zoek je een baan?

11-12-2010, 14:57
Niet opgeven meid! Blijven solliciteren en inchallah word je alsnog aangenomen!

11-12-2010, 23:36


zelfde probleem hier!!

12-12-2010, 11:27
Binnen welke sector zoeken jullie dan een baan?

12-12-2010, 11:51
economische sector. Ik ben opzoek naar een administratieve functie. Ik heb een mbo administrateur niveau 4 diploma en studeer bedrijfseconomie.

12-12-2010, 14:16
Zelfde probleem hier met welzijn mbo.4, denk dat we toch maar een hbo diplomaatje moeten gaan halen. Ik ben helaas 2x gestopt met me hbo studies

12-12-2010, 14:33
haha mbo vind je het logisch beter ga je hbo doen als marokkaan moet je dubbel bewijzen dus beter ga je hbo diploma halen, tegenwoordig stelt hbo diploma al niks meer voor en laatstaan dat ze zien dat je nog een marokkaan ben

12-12-2010, 14:40

Citaat door Existence:
Ik vind het heel erg. Ik heb enorm veel sollicitaties verricht (inmiddels in de 50 binnen Brabant). Ik kom op gesprek en ze hebben altijd een reden… maar geen specifieke reden.

Ik verschijn altijd passend na een sollicitatiegesprek. Ik bereid me goed voor, ik weet wat de inhoud is en soms kan ik zelfs zaken beter verwoorden dan mijn gesprekspartner.

Toch. Helemaal niks! Ik heb bijna gewoon spijt dat ik verder ben gaan studeren.

Ik baal als een stekker.

Onlangs is mijn functie niet verlengd na mijn proefperiode. Ik moet zeggen, ik deed het werk prima. Ik vroeg om duidelijke feedback, ook kritische feedback. Deze kreeg ik niet, het werkte volgens hen niet. Vervolgens werd ik zonder pardon op straat gezet en achteraf kreeg ik een bloemetje toe gestuurd voor de inzet die ik had getoond. Uiteraard heeft die gelijk de vuilniscontainer bereikt.

Ik werkte op een vestiging in een dorp ten zuiden van Nederland. Ik was als enige met Hijaab en ik merkte duidelijk dat zowel de klanten, als collega's daar veel moeite mee hadden.

Ik begin te twijfelen of dat ik wel geschikt genoeg ben voor deze wrange Nederlandse maatschappij.
Niemand is eerlijk, alles is duidelijk maar er wordt daarover niet gecommuniceerd.
Als ik er nu aan denk krijg ik spontaan tranen. Ik wil zograag werken maar geen enkeling heeft mij de kans gegund.





Dit kunt U toch ook doen?

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3587143

12-12-2010, 14:56

Citaat door poopiejoopie:
haha mbo vind je het logisch beter ga je hbo doen als marokkaan moet je dubbel bewijzen dus beter ga je hbo diploma halen, tegenwoordig stelt hbo diploma al niks meer voor en laatstaan dat ze zien dat je nog een marokkaan ben

Ben het hier niet mee eens
Ik heb ook MBO maar ben na mijn eerste sollicitatie gelijk aangenomen en ze hebben gekeken naar kwaliteiten en niet naar afkomst alhamdoelilah! De andere 4 sollicitanten zijn weggestuurd na het sollicitatiegesprek en dat waren gewoon Hollanders

12-12-2010, 17:36
Dat is echt vervelend!!

Ik wens je veel succes toe! Vooral niet opgeven, misschien waren de bedrijven waar je deed solliciteren niet bestemd voor jou!

Gair inchAllah!!

12-12-2010, 18:41



Citaat door Existence:
Ik vind het heel erg. Ik heb enorm veel sollicitaties verricht (inmiddels in de 50 binnen Brabant). Ik kom op gesprek en ze hebben altijd een reden… maar geen specifieke reden.

Ik verschijn altijd passend na een sollicitatiegesprek. Ik bereid me goed voor, ik weet wat de inhoud is en soms kan ik zelfs zaken beter verwoorden dan mijn gesprekspartner.

Toch. Helemaal niks! Ik heb bijna gewoon spijt dat ik verder ben gaan studeren.

Ik baal als een stekker.

Onlangs is mijn functie niet verlengd na mijn proefperiode. Ik moet zeggen, ik deed het werk prima. Ik vroeg om duidelijke feedback, ook kritische feedback. Deze kreeg ik niet, het werkte volgens hen niet. Vervolgens werd ik zonder pardon op straat gezet en achteraf kreeg ik een bloemetje toe gestuurd voor de inzet die ik had getoond. Uiteraard heeft die gelijk de vuilniscontainer bereikt.

Ik werkte op een vestiging in een dorp ten zuiden van Nederland. Ik was als enige met Hijaab en ik merkte duidelijk dat zowel de klanten, als collega's daar veel moeite mee hadden.

Ik begin te twijfelen of dat ik wel geschikt genoeg ben voor deze wrange Nederlandse maatschappij.
Niemand is eerlijk, alles is duidelijk maar er wordt daarover niet gecommuniceerd.
Als ik er nu aan denk krijg ik spontaan tranen. Ik wil zograag werken maar geen enkeling heeft mij de kans gegund.



DOe je hbo of mbo??
misschien ligt het daaraan meid??


12-12-2010, 18:51
Sallamoelaikom.

Wie weet wordt je beproefd door Allaah subahan wa ta3alaa?
Blijf geduldig en moge Allaah je voorzien van een goede baan, Waar je in-shaa'-Allaah ook je gebed op tijd kan verrichten.

Het kan zelfs zijn dat het niet goed/geschikt is voor jou.

Ghair in-shaa'-Allaah.

Wij hebben het gebed waarin wij in-shaa'-Allaah Allaah kunnen vragen om hulp.

Wa 3laikom sallam

12-12-2010, 19:01
Existence ,

Ik begrijp goed dat het frustrerend voor je is..
Je moet alleen proberen om het niet af te reageren op jezelf..

Je moet ergens werken waar ze je accepteren zoals je bent...Met hoofddoek in jouw geval...Willen ze dat niet, dan ben je beter af met die afwijzing...

In deze tijd is het voor werkgevers een gunstige tijd..Er is meer aanbod dan vraag, dus zij kunnen de beste eruit vissen...Zie het als een snoeppot, zij pakken dan de lekkerste eruit...

Heb geduld en inshaAllah wordt het beloond...Blijf in jezelf geloven en je kent jezelf het beste...Laat het niet door anderen (onbekenden) verpesten..
Als je jezelf gaat tegenwerken zul je later spijt krijgen...

Blijf je orienteren op de arbeidsmarkt en er komt een plekje voor je vrij waar je je goed zal voelen...Probeer je zo breed mogelijk op te stellen en niet te fixen op 'de ideale baan'.
GEEF NIET OP!!!

Pagina's : [1] 2