Bekijk volle/desktop versie : Liefde Seriously !!??



08-12-2010, 19:05
Salam o alaikom beste broeders en zuster,

Ik was hier even aan het lezen op de verschillende topics door jullie geplaatst over liefde. En het verbaasde me dat er mensen zijn die er emotioneel echt helemaal aan onderdoor gaan!
Sorry hoor, maar seriously!??
Waarom kiezen mijn lieve broeders en zusters ervoor om zichzelf te ruineren? Om zichzelf helemaal kapot te maken? Logisch gezien is het gekkenwerk om er zelf uit eigen vrije wil voor te kiezen om je leven tot een hel te maken!
Ik ga jullie geen preek geven of les leren door te zeggen dat liefde hebben en relaties voor het huwelijk haram is. Dat is wel heel duidelijk en wij allen weten dit allemaal.
Wat ik jullie misschien wel kan meegeven met de wil van Allah swt en omwille van Hem swt is dit; HALAL LOVE IS SOO MUCH SWEETER
Ik weet dit en voel dit ook Alhamdoellah sterk in mijn hart maar om het aan jullie uit te leggen is moeilijk haha want dat sterke gevoel valt niet te beschrijven. Dus misschien kan ik het goed overbrengen door middel van de verschillen goed weer te geven.

Haram liefde;

- Obviously dat je de Woede van Allah swt iedere keer met je mee draagt als je met iemand bent waarvoor je niet halal bent. Dus leven zonder de Zegening van Allah swt.
- Een liefde die je met niemand tot heel weinig mensen kan delen. Je kan nou eenmaal niet tegen iedereen zeggen dat je een vriendje of vriendin hebt en vooral niet WIE dat is.
- Je constant afvragen of je gezien word als je buiten bent met diegene. Je wil als vrouw zeker niet dat je vader of broer langskomt. Voor een man is dat ook niet echt het fijnste idee! Ook als je aan de tel bent wil je niet dat iedereen weet dat je met een jongen praat of bij de broeders met een meisje.
- Je leeft in onzekerheid. Je weet niet zeker of diegene wel met jou wil en gaat trouwen en of diegene serieus is. Dus eigenlijk spendeer je heel veel tijd en moeite aan iets wat misschien uiteindelijk allemaal zorgt voor heel veel drama en verdriet in je leven. Dus alles is voor NIKS!
Iets wat zorgt voor al deze treurige trieste verhalen die ik hier allemaal lees.
- De gevaarlijke vergelijking! Je zal degene met wie je gaat trouwen uiteindelijk altijd vergelijken met degene waar je zo verliefd op was/bent maar die je niet hebt gekregen! Dat zal effect hebben op hoe je naar je mannetje/vrouwtje kijkt. En je gedachtes die je eigenlijk aan je mannetje of vrouwtje moet spenderen gaan uit naar je long lost love. Er zijn zelfs mensen die tijdens gemeenschap denken aan hun ex! Dat is vreselijk voor jezelf en natuurlijk voor die ander.
- Wat heb je er uiteindelijk aan? Tijd die je beter had kunnen besteden. Aan je imaan, ouders, familie vrienden. Liefde die je beter kon besteden. Nogmaals aan je Schepper, ouders, familie vrienden.
Een gebroken hart. De kans verkleind om gelukkig te zijn met iemand anders. Het heeft een negatief effect op je huwelijk als je niet met diegene trouwt. Er zit namelijk iemand in je hart die daar helemaal niet hoort, en dat draag je mee je hele leven lang.

Halal liefde;

- Je bent gezegend door Allah swt de engelen en de Hemelen!
- De hele wereld mag het weten!!!
- De hele wereld mag je zien!!
- Je weet niet alleen 100 procent zeker dat diegene helemaal voor jou gaat maar 1000 procent! Anders waren jullie natuurlijk niet getrouwd.
- Als je geen relaties hebt gehad dan is degene met wie je trouwt jou alles, jou eerste in alles en jou grote enige liefde! Alles gaat naar hem/ haar, alle aandacht en gedachtes en gevoelens. Hoe het hoort. The key om gelukkig samen te zijn!
- Doordat het is begonnen met de zegening van Allah swt en van je ouders kan het alleen maar goed zijn en zul je echt gelukkig worden en de kans op scheiden nihil! Als de Hemelen lofprijzingen voor jou doen en als Allah swt jou naam noemt als een van de vrome dienaren, als jouw ouders hun zegeningen geven. HOE KAN HET DAN VERKEERD GAAN! de shaytaan heeft geen plaats meer om tussen jou en je vrouwtje of mannetje te komen!

Dit is wat ik mijn lieve broeders en zusters gun!
Moge Allah swt ons allemaal leiden naar Zijn Licht, en moge wij zijn Tevredenheid bereiken!

wa alaykom salam waRahmatoellah

09-12-2010, 12:09


Jij bent best psychisch, wist je dat?

11-12-2010, 22:11
jij bent nog niet aangestoken liefje.

11-12-2010, 22:29
makkelijk gezegd schat