Bekijk volle/desktop versie : Houdbaarheid vlees in koelkast??



08-12-2010, 15:44
Salaam,

Ik heb shwa zondag uit de vriezer gehaald en gemarineerd, nou heb ik nog vandaag wat over. Weggooien of toch wagen om het te grillen en eten? Ik had op i.net gelezen dat je vlees 2 dagen in de koelkast mag bewaren, nu twijfel ik of 1 dagje extra nou zo'n grote kwaad kan of niet??

Kan iemand me helpen? want dan maak ik wat anders klaar naast het hoofdgerecht.

08-12-2010, 15:46


als het gemarinieerd is dan is het nog niet bedorven, meestal die je niet marinieerd stinkt sneller dan die wel is, ik zou het toch gewoon grillen...zo heb ik het van me moeder geleerd...

08-12-2010, 15:46
Ruiken en goed kijken of het goed is. Vlees kun je best lang in de xxxxxng bewaren, maar omdat het ingevroren is geweest weet ik het niet. Als je twijfelt niet gebruiken.

08-12-2010, 15:50
Aangezien het al ingevroren is geweest zou ik er me niet aan wagen, en het heeft vanaf zondag tot nu in de koelkast gezeten, ik zou het niet doen ts...mss ruik je niets verdachtst doordat het is gemarnineerd. zeker voor het onzekere zou ik het niet eten.

08-12-2010, 15:53


Bedankt voor de reacties meiden. Maar wallah ik zit dus echt hard te twijfelen. Ik denk toch dat ik het ga weggooien ben zo bang dat we er ziek van worden. Gelukkig is het niet zoveel. Vind t wel doodzonde, maar ja kan nu niks aan veranderen.


08-12-2010, 15:56
Ik doe dat op gevoel meestal, als me gevoel zegt dat het goed is zou ik het klaarmaken anders niet.
Ik heb weleens 'vers' vlees gekocht maar toen ik thuis kwam rook ik echt een heel rare geur en werd er zo misselijk van en gewoon heb weggegooid.

08-12-2010, 15:57
Ik zou het echt niet doen!!

Ik heb een week geleden voedselvergiftiging opgelopen, alleen door 2 dagen te oude vlees te eten uit koelkast. Laatstaan 3!
Ik ben doodgegaan van de pijn, overgeven hashak en zo een maagpijn!!
2 nachtenlang doodgegaan

08-12-2010, 16:09

Citaat door Um_Yahya:
Ik zou het echt niet doen!!

Ik heb een week geleden voedselvergiftiging opgelopen, alleen door 2 dagen te oude vlees te eten uit koelkast. Laatstaan 3!
Ik ben doodgegaan van de pijn, overgeven hashak en zo een maagpijn!!
2 nachtenlang doodgegaan

Jeetje was het vlees al klaargemaakt?

Ik marineer graag mijn vlees voor minimaal 1 dag, maar maximaal 2 dagen.

Laatst vertelde een collega dat haar moeder vlees laat rotten en dan klaarmaakt, dat zou een speciale smaak hebben. Ze zei dat ze het zelf vies vond maar niet dat ze er ziek van is geworden.

08-12-2010, 16:22
Hoe lang heeft het voor het invriezen in de xxxxxng gestaan?

Vers vlees kan 3 daagjes in de koelkast, vanaf de slachting.

08-12-2010, 16:52

Citaat door nadiak:
Jeetje was het vlees al klaargemaakt?

Ik marineer graag mijn vlees voor minimaal 1 dag, maar maximaal 2 dagen.

Laatst vertelde een collega dat haar moeder vlees laat rotten en dan klaarmaakt, dat zou een speciale smaak hebben. Ze zei dat ze het zelf vies vond maar niet dat ze er ziek van is geworden.


Dies gek..

Het was trouwens kefta, gemarineerd 1 nacht lang. Volgende dag gegeten met bezoek maar die dag erna was nog over en toen heb ik er ook van gegeten en toen werd ik die nacht gelijk ziek.
Had de huisartspost gebeld en die zei dat het voedselvergiftiging was.
Misschien ook omdat ik het vlees eerst heb moeten ontdooien, want het was koeienvlees gemalen tot kfta nog van el3ied.

08-12-2010, 16:57

Citaat door nadiak:
Jeetje was het vlees al klaargemaakt?

Ik marineer graag mijn vlees voor minimaal 1 dag, maar maximaal 2 dagen.

Laatst vertelde een collega dat haar moeder vlees laat rotten en dan klaarmaakt, dat zou een speciale smaak hebben. Ze zei dat ze het zelf vies vond maar niet dat ze er ziek van is geworden.



heet het geen lkedied

begrijp niet dat mensen dat kunnen eten

08-12-2010, 19:33

Citaat door mevrouwtje20:
heet het geen lkedied

begrijp niet dat mensen dat kunnen eten


Nou zeg maar gerust zbel-died met haar laten rotten, freaaaak! Die vrouw spoort niet

Sowieso lqedied word op een andere manier klaargemaakt. Volgens mij eerst flink gemarineerd met zout en dan hangen aan de waslijn in de felle zon totdat het opgedroogd is mohim mana3reft precies, maar niet laten rotten iig

Heb uiteindelijk mijn vlees weggegooid (helaas) maar ik riskeerde het niet dat het hele gezin een voedselvergiftiging ging oplopen.