Bekijk volle/desktop versie : HOe wordt er door jullie (moslims) gedacht over polygamie?



06-12-2010, 20:11
KUnnen julllie mij wat vetelllen?

06-12-2010, 20:12


denk daar nooit over na

06-12-2010, 20:14
Mijn man incha'Allah zal zn handen vol hebben aan mij alleen

06-12-2010, 20:14
voor school...

06-12-2010, 20:16


Heeel kort: man die oprecht Godvrezend is en oprecht alle regels navolgt.
Conclusie: man = uitgestorven

06-12-2010, 20:26
Het is Islamitisch gezien toegestaan, ook om vrouwen in zekere zin te beschermen. Denk aan weduwen of gescheiden vrouwen die moeilijker aan een man komen. Daarbij moet gezegd (het wordt ten onrechte verzwegen) worden dat er 1 strikte eis is en dat is dat je de vrouwen volledig, maar dan ook volledig gelijk dient te behandelen. Het is ten strengste verboden om de 1 voor de ander te trekken. De gevolgen/verantwoording in het hiernamaals zijn zeer groot als de man dat niet met succes heeft gedaan en het hem wordt verweten. Niet enkel uit angst daarvoor zou ik het niet doen. Ik kan al meer dan tevreden zijn als ik 1 vrouw kan vinden die mij alles kan geven wat ik nodig heb, 1 zielsverwant/geliefde. Persoonlijk zou ik het mij zelf nooit in mijn hoofd halen.
Voor de voorstanders hiervan vind ik dat ze het enkel moeten doen als de huidige vrouw volledige toestemming geeft (ja die zijn er) en als desbetreffende man behoort tot de zeer rijke. Tegenwoordig kan iedereen wel onafhankelijk leven, maar voor sommige vrouwen kan zo een optie toch wel interessant zijn mits vetgedrukte bovenstaande. Uiteraard heb ik liever dat elke relatie uit 1 man en 1 vrouw bestaan, enkel is dat ook zonder polygamie niet altijd realistisch vanwege de vele overspel plegers. Het is dus niet slecht dat het bestaat, het is beter dan bedrog. Mocht die toestemming er zijn, weten beide vrouwen van elkaars bestaan af en is de kans veel kleiner dat een behoeftige man, de vrouw enkel gebruikt als eenmalig seksobject. Een vrouw dient niet gezien te worden als een waardeloos seksobject die je na de bevrediging weer dumpt, heeft de man behoefte tot meer? Prima, dan dient hij met de tweede vrouw te huwen, voor haar te zorgen, verantwoordelijk voor haar te zijn en natuurlijk van haar te houden zoals elke vrouw/mens verdient. Dat is wat de Islam zegt en van hem verwacht.

06-12-2010, 20:28
heb aan 1 vrouw me handen vol!