RYB
05-12-2010, 15:07
Ik heb 3 maanden geleden een laptop gekocht bij de Media Markt. Vorige weekend ( op de zondag ) kreeg ik opeens een zwart scherm te zien na het Toshiba startscherm. Ik ben meteen op de maandag met de kassabon naar de Media Markt gegaan en heb hem daar afgegeven. Zij zouden onderzoeken of er een fout in de hardware of in de software zat. Dit zou ongeveer drie a vier dagen duren en dan zouden zij contact met mij opnemen over de fout die in de laptop zat. Nadat na 4 vier dagen niet had gehoord ben ik teruggegaan, daar kreeg ik te horen dat hij zou worden opgestuurd en dat het ongeveer 3 tot 5 weken zou duren voordat ik hem gerepareerd terug zou krijgen. De normale regeling is 20 dagen na ontvangst van het apparaat. Als je dit berekend vanaf de 29e van november zou je op de 18e uitkomen in december. Maar toch had de servicemedewerker een smoes dat de feestdagen er tussen zouden komen en dat er slecht weer zou komen.
Daar had ik wel begrip voor, maar ik heb mijn laptop voor mijn studie nodig. En heb daarom gevraagd mij op de wachtlijst te zetten, dat heeft de medewerker gedaan. Maar die vertelde mij daarbij dat er een kleine kans was dat ik binnen 5 weken een leenlaptop zou krijgen van hun!
Daarom wil ik graag weten of ik deze koop kan ontbinden? Daarnaast moet ik jullie ook vertellen dat ik opnames heb gemaakt van het gesprek, dat doe ik altijd omdat ik dan altijd bewijs heb wanneer dat nodig is. Dit klinkt een beetje raar maar het heeft mij een aantal keer geholpen. In dit gesprek krijg ik dus te horen dat ik binnen 3 tot 5 weken mijn laptop kan terug verwachten inclusief de redenen.
Er is hier sprake van ''ernstige overlast'', omdat ik de laptop voor 85% van mijn studie nodig heb. Hier zal mijn studie dus onder lijden. Daarom nogmaals kan iemand mij vertellen of ik deze koop kan ontbinden??
Alvast bedankt!
Daar had ik wel begrip voor, maar ik heb mijn laptop voor mijn studie nodig. En heb daarom gevraagd mij op de wachtlijst te zetten, dat heeft de medewerker gedaan. Maar die vertelde mij daarbij dat er een kleine kans was dat ik binnen 5 weken een leenlaptop zou krijgen van hun!
Daarom wil ik graag weten of ik deze koop kan ontbinden? Daarnaast moet ik jullie ook vertellen dat ik opnames heb gemaakt van het gesprek, dat doe ik altijd omdat ik dan altijd bewijs heb wanneer dat nodig is. Dit klinkt een beetje raar maar het heeft mij een aantal keer geholpen. In dit gesprek krijg ik dus te horen dat ik binnen 3 tot 5 weken mijn laptop kan terug verwachten inclusief de redenen.
Er is hier sprake van ''ernstige overlast'', omdat ik de laptop voor 85% van mijn studie nodig heb. Hier zal mijn studie dus onder lijden. Daarom nogmaals kan iemand mij vertellen of ik deze koop kan ontbinden??
Alvast bedankt!