Bekijk volle/desktop versie : Laat de postcode weg op kerstpost!!!



05-12-2010, 14:15
Laat de postcode weg op kerstpost, want dan moet TNT extra personeel inzetten. Dat wil de anarchistische organisatie De Vrije Bond. De organisatie is een actie gestart om druk te zetten op postbedrijf TNT. Als er geen postcodes staan op de poststukken kunnen ze niet machinaal worden verwerkt, en moeten medewerkers handmatig de post sorteren.

TNT zou dan gedwongen worden om extra personeel in te zetten, en zou er meer werk zijn voor postbodes. TNT maakte afgelopen maand bekend dat het 3100 mensen gedwongen wil ontslaan. De postbodes hebben al meerdere keren gestaakt.

De directie van TNT wil wel praten over minder ontslagen, maar de postbodes moeten dan wel salaris inleveren. Zo'n aanbod werd eerder door het personeel afgeslagen, omdat er geen garanties konden wordengegeven.
Bron

05-12-2010, 14:16


Ik zal helemaal geen postcode meer gebruiken

05-12-2010, 14:41
Ja , goed plan.
TNT weet natuurlijk nu al hoeveel extra mensen ze nodig hebben omdat plotseling in de toekomst geen postcodes meer worden gebruikt.
Je vind het zeker leuk dat jouw kerstkaart tegen pasen bezorgd wordt?

05-12-2010, 14:46
Ik vier geen kerst.

05-12-2010, 14:58


Ik wil wel een kerstkaart ontvangen.

05-12-2010, 15:55

Citaat door phaqual:
Ja , goed plan.
TNT weet natuurlijk nu al hoeveel extra mensen ze nodig hebben omdat plotseling in de toekomst geen postcodes meer worden gebruikt.
Je vind het zeker leuk dat jouw kerstkaart tegen pasen bezorgd wordt?


Ik vier geen kerst maar als ik post moet versturen zal dat zeker zonder postcode zijn. Dot betekend dat het poststuk inplaats binnen een dag er drie dagen over zal doen.

Mij gaat het er om dat de hoge pieten daar bij TNT hun bonussen roven van de postbodes die door wind en weer hun werk doen, is meer dan schandalig!


Citaat door Prachtig.:
Ik wil wel een kerstkaart ontvangen.


heb je adres niet dus dan maar zo:


05-12-2010, 15:56

Citaat door A.de.Flater:
Ik vier geen kerst maar als ik post moet versturen zal dat zeker zonder postcode zijn. Dot betekend dat het poststuk inplaats binnen een dag er drie dagen over zal doen.

Mij gaat het er om dat de hoge pieten daar bij TNT hun bonussen roven van de postbodes die door wind en weer hun werk doen, is meer dan schandalig!



heb je adres niet dus dan maar zo:




Wat lief van je Ali, maar damn wat een lelijke kaart

05-12-2010, 16:00

Citaat door Prachtig.:
Wat lief van je Ali, maar damn wat een lelijke kaart

Dankje, maar zat eerst aan deze te denken



Heb persoonlijk de pest aan het meest hypocriete feest aller tijden!!!

05-12-2010, 16:07

Citaat door A.de.Flater:
Dankje, maar zat eerst aan deze te denken



Heb persoonlijk de pest aan het meest hypocriete feest aller tijden!!!





Deze is stukken leuker indd.

Wij doen niet aan kerst maar dat neemt niet weg dat ik kerst wel een heel gezellige feest vind.
Vooral de kerstboom vind ik super.

05-12-2010, 16:11
Ik word onderhand wel een beetje ziek van die postbodes die staken aan
een stuk door. Geef ze gewoon wat ze willen, want sommige post kan men
gewoon niet missen.

Overigens krijgen wij onze kerstkaarten altijd gewoon door de bus.
(Van de Nederlandse buren)

De personen hierzo hebben geen vertrouwen in de postbode denk ik, zelfs
op een afstand van 5km komen ze hun kaartje met de fiets persoonlijk naar je brengen.

05-12-2010, 16:25

Citaat door Prachtig.:



Deze is stukken leuker indd.

Wij doen niet aan kerst maar dat neemt niet weg dat ik kerst wel een heel gezellige feest vind.
Vooral de kerstboom vind ik super.

Ik kan het me helemaal niet herinneren of het ooit leuk gevonden te hebben maar wat ik wel weet is dat de zgn kerstgedachte absoluut niet strookt met de realiteit. De feelgood films op tv, eens per jaar naar de kerk en al die lampjes in de winkel straat die er om schreeuw, consument: consumeer.

Bij mij komt er voor geen goud een kerstboom binnen.


Citaat door s0emia:

Ik word onderhand wel een beetje ziek van die postbodes die staken aan
een stuk door. Geef ze gewoon wat ze willen, want sommige post kan men
gewoon niet missen.

Overigens krijgen wij onze kerstkaarten altijd gewoon door de bus.
(Van de Nederlandse buren)

De personen hierzo hebben geen vertrouwen in de postbode denk ik, zelfs
op een afstand van 5km komen ze hun kaartje met de fiets persoonlijk naar je brengen.


Het erge voor die postbodes is dat ze vaak al vele tientallen jaren in dat vak zitten en straks op straat staan. Een werkgever zie ze al aankomen: wat is je ervaring!

Die mensen vertrouwen tnt waarschijnlijk wel maar er moet toch ergens op bezuinigt worden!

05-12-2010, 16:44

Citaat door s0emia:
Ik word onderhand wel een beetje ziek van die postbodes die staken aan
een stuk door. Geef ze gewoon wat ze willen, want sommige post kan men
gewoon niet missen.

Overigens krijgen wij onze kerstkaarten altijd gewoon door de bus.
(Van de Nederlandse buren)

De personen hierzo hebben geen vertrouwen in de postbode denk ik, zelfs
op een afstand van 5km komen ze hun kaartje met de fiets persoonlijk naar je brengen.

nee, s0emia, het zijn Nederlanders die geld willen besparen op de postzegels ... en de kerstzegels zijn nog wel 20 cent goedkoper ook!