Bekijk volle/desktop versie : liefde en eisen



Pagina's : [1] 2 3 4

04-12-2010, 23:01
elk vrouw wilt en verlangt naar ware liefde, vele vrouwen denken dat veilig te maken door een bepaald eisenpakket, maar waarom is het zo dat ondanks al dat verlangen naar de ware liefde en je veilige eisenpakket veel vrouwen alleen blijven of een ongelukkig huwelijk hebben of gaan scheiden? Wat voor nut heeft zo een eisenpakket dan?

04-12-2010, 23:14


hmm lmekteb???????

05-12-2010, 09:29

Citaat door onbegrijpelijk:
hmm lmekteb???????
nee, dat heeft te maken met de verkeerde eisen te stellen om zo tot je liefde te komen! Het lot de schuld geven is wel erg makkelijk, vind je niet?

05-12-2010, 09:32
omdat ze zich aan die eisen houden ze leven in fantasie


als je nog niet getrouwd bent heb je zoveel praatjes ik dit doen zus doen

maar dan ondenk je dat het allleen gtst gedacht is

als je eisen gaat stellen aan je man die je nog moet trouwen kan je hardt overkomen waar op hij weer denkt deze moet ik niet simple tog

05-12-2010, 15:21


De hedendaagse vrouw, word klaar gestoomd te behoeve van de maatschappij, vanuit dat traject stelt ze dan ook haar eisen pakket samen.

In tegenstelling tot vroeger, waarbij de vrouw werd klaar gestoomd ter behoeve het gezin. waarbij een hele ander eisen pakket werd samengesteld.

05-12-2010, 17:03

Citaat door abrid_inoe_thwa:
De hedendaagse vrouw, word klaar gestoomd te behoeve van de maatschappij, vanuit dat traject stelt ze dan ook haar eisen pakket samen.

In tegenstelling tot vroeger, waarbij de vrouw werd klaar gestoomd ter behoeve het gezin. waarbij een hele ander eisen pakket werd samengesteld.
je maakt een goed punt

05-12-2010, 17:10
Geen eisen.

Liefde in de islam is sbahr

05-12-2010, 18:46
iedereen heeft bepaalde eisen als het komt op een partner
zowel als vrouwzijnde al man...

het is maar wa jij wilt 'eisen'

toen ik mijn man leerde kenne had ik egter mr een pr vrage vr hem:
bid jij?
rook jij?
werk je?
wa probeer je te doen om je dien te vervolledigen?

al de rest vind ik bijzaak...

05-12-2010, 20:22
De enige eis die ik als vrouw zou durven te stellen is dat mijn man het pad van allah swt volgt.

Wij vrouwen zijn ook niet perfect, daarom snap ik niet waarom men tegenwoordig de perfecte partner zoekt. Zoeken naar iets da niet bestaat.

05-12-2010, 23:03
aselamoe aleikoem warahmutulah,

Ik moet toegeven dat voor vele vrouwen het eisenpakket langer is dan een couscousrecept de profeet mohammed saws heeft gezegd: verlang niet naar perfectie, want dan verlang je naar de onmogelijke. (boechari)

Tevens heeft de profeet mohammed saws ook gezegd: Mocht jij karaktereigenschappen zien in de vrouw die jou niet bevallen, compenseer hetgeen met de karaktereigenschappen die jou wel bevallen. (muslim)

Uiteraard kun je het bovenstaande ook vanuit de mannelijke perspectief benaderen.

Door deze mashaa Allah woorden, ben ik elhamdilluh niet veeleisend. Het enige wat voor mij van belang is, dat de man een goed karakter heeft en praktiseert. Oppervlakkigheid is niet aan mij besteedt, iedereen word oud en gerimpeld inshaAllah, dus waarom jezelf beperken in het leven

Dus je hebt helemaal gelijk het heeft totaal geen nut. Maar je kaart ook een onderwerp aan dat mentaliteitsgevoelig is.

wasalam,

Reiziger

05-12-2010, 23:37
Omdat de eisenlijst alswel die zgn "liefde" lusten zijn, zodra die bevredigd worden (of niet) blijft de persoon in kwestie achter met een leeg hart en verlangt naar meer. Als de bron uitgeput raakt of niks te bieden heeft worden de lege hartjes ongelukkig en denken aan een breuk. Remedie....is eenieder welbekend denk ik!

06-12-2010, 10:00

Citaat door groen_appeltje:
Er is niks mis mee met hebben van voorkeuren, zolang het realistisch is.

jullie zeiden concentreren zich meer op bijzaken dan hoofdzaken! Denk jij maar daar eens een maand over na

06-12-2010, 10:03



Citaat door Vlokje:
Geen eisen.

Liefde in de islam is sbahr

elke vrouw heeft eisen

06-12-2010, 10:05

Citaat door groen_appeltje:
Er is niks mis mee met hebben van voorkeuren, zolang het realistisch is.





06-12-2010, 10:05

Citaat door ghallill:
De enige eis die ik als vrouw zou durven te stellen is dat mijn man het pad van allah swt volgt.

Wij vrouwen zijn ook niet perfect, daarom snap ik niet waarom men tegenwoordig de perfecte partner zoekt. Zoeken naar iets da niet bestaat.

vind ik heel realistisch van jou!

Pagina's : [1] 2 3 4