Bekijk volle/desktop versie : Studenten weer straat op tegen bezuinigingen



04-12-2010, 16:10
AMSTERDAM

Studenten gaan vrijdag weer in verschillende steden de straat op om te demonstreren tegen geplande bezuinigingen op het onderwijs.


Er vindt onder meer een demonstratie plaats op de Dam in Amsterdam. Verder zijn er protesten in Nijmegen en Wageningen.

Dat liet voorzitter Lodewijk Berkhout van de Amsterdamse studentenvakbond ASVA studentenunie zaterdag weten.


Het kabinet wil onder meer dat studenten voor hun masteropleiding geen studiefinanciering meer krijgen, maar alleen nog maar geld kunnen lenen.

Verder zouden studenten die minimaal een jaar langer over hun studie doen dan de bedoeling is, een hoger collegegeld moeten betalen: 5000 euro per jaar. Studenten gingen al eerder de straat op om tegen deze bezuinigingen te protesteren.

\\http://www.nu.nl/binnenland/2394387/studenten-weer-straat-bezuinigingen.html

04-12-2010, 16:40


kom op, protesteren allemaal!
ik vind het echt vies dat die oudjes zelf wel hebben genoten van veel en goedkope opleidingen en wij moeten ervoor zoveel betalen !!!

04-12-2010, 16:42

Citaat door JuztMe:
kom op, protesteren allemaal!
ik vind het echt vies dat die oudjes zelf wel hebben genoten van veel en goedkope opleidingen en wij moeten ervoor zoveel betalen !!!


En zo is het maar net. Bovendien is het zo kortzichtig om op onderwijs te bezuinigen.

04-12-2010, 16:46

Citaat door pojodepojo:
En zo is het maar net. Bovendien is het zo kortzichtig om op onderwijs te bezuinigen.

duurder en minder stufi kan ik nog hebben, maar de boete op lang studeerders dat in terugwerkende kracht word ingevoerd vind ik echt gemeen. ze doen alsof mensen expres lang over hun studie doen. weetje hoeveel mensen er 2 opleidingen tegelijk doen of 2/3 minors en zo hun hele opleiding op eigen manier inrichten. daarom doen ze er langer over, om aan het einde 2 uitgebreide bachelors te hebben in verschillende disciplines. ik vind dat echt gemeen. in het onderwijs moet blijvend geïnvesteerd worden en niet op bezuinigd, wanneer gaan ze dat nou eens begrijpen

later als ik kinderen krijg ga ik i.i.g. genoeg sparen zodat ze zeker weten kunnen doorstuderen, zolang ze maar willen. op de overheid kun je niet bouwen.

04-12-2010, 16:51



Citaat door JuztMe:
duurder en minder stufi kan ik nog hebben, maar de boete op lang studeerders dat in terugwerkende kracht word ingevoerd vind ik echt gemeen. ze doen alsof mensen expres lang over hun studie doen. weetje hoeveel mensen er 2 opleidingen tegelijk doen of 2/3 minors en zo hun hele opleiding op eigen manier inrichten. daarom doen ze er langer over, om aan het einde 2 uitgebreide bachelors te hebben in verschillende disciplines. ik vind dat echt gemeen. in het onderwijs moet blijvend geïnvesteerd worden en niet op bezuinigd, wanneer gaan ze dat nou eens begrijpen

later als ik kinderen krijg ga ik i.i.g. genoeg sparen zodat ze zeker weten kunnen doorstuderen, zolang ze maar willen. op de overheid kun je niet bouwen.



04-12-2010, 16:57

Citaat door JuztMe:
kom op, protesteren allemaal!
ik vind het echt vies dat die oudjes zelf wel hebben genoten van veel en goedkope opleidingen en wij moeten ervoor zoveel betalen !!!

Beroeps-verkwanselaar Verhagen heeft 11 jaar over z'n studie gedaan... misschien maar eens met terugwerkende kracht en gecorrigeerd vorderen.

04-12-2010, 17:01

Citaat door pojodepojo:
En zo is het maar net. Bovendien is het zo kortzichtig om op onderwijs te bezuinigen.



04-12-2010, 17:01

Citaat door Evenblij:
Beroeps-verkwanselaar Verhagen heeft 11 jaar over z'n studie gedaan... misschien maar eens met terugwerkende kracht en gecorrigeerd vorderen.

en hij heeft nog wel alleen geschiedenis gestudeerd.
wouter bos heeft tenminste economie EN politicologie gestudeerd.

veel vrienden van mij doen 2 studies en die zitten straks dik in de shit, maarja goed, ze gaan gewoon maximaal lenen en met steun van hun ouders zou het moeten lukken. iedereen gaat zijn bestuursfunctie en andere nevenactiviteiten opzeggen en enkel focussen op je studie, nu kan het niet anders.

04-12-2010, 17:05

Citaat door Evenblij:
Beroeps-verkwanselaar Verhagen heeft 11 jaar over z'n studie gedaan... misschien maar eens met terugwerkende kracht en gecorrigeerd vorderen.


Ja zoiets, stelletje hypocrieten. Wel de mond vol over 'kenniseconomie' maar mensen die extra vakken doen of zelfs 2 studies afstraffen.
Ik vind het prima om een sociaal leenstelsel in te stellen, maar níet financiele drempels opwerpen en langer studeren ontmoedigen. Veel studenten ontdekken pas tijdens hun studie wat ze interessant vinden, die ruimte moet er zijn.

Hopelijk komen er veel studenten vrijdag, vorige keer vond ik de opkomst wat tegenvallen.

04-12-2010, 18:33
Overoigens vind ik het wel mooi. Dit is waar Nederland voor gekozen heeft.
De rechtse redders en verlossers van de linkste hobbys en moslim vrienden.

04-12-2010, 18:37

Citaat door hork:
Ja zoiets, stelletje hypocrieten. Wel de mond vol over 'kenniseconomie' maar mensen die extra vakken doen of zelfs 2 studies afstraffen.
Ik vind het prima om een sociaal leenstelsel in te stellen, maar níet financiele drempels opwerpen en langer studeren ontmoedigen. Veel studenten ontdekken pas tijdens hun studie wat ze interessant vinden, die ruimte moet er zijn.

Hopelijk komen er veel studenten vrijdag, vorige keer vond ik de opkomst wat tegenvallen.



Inderdaad, en nu wordt zelfs dat afgestraft. Links had dit nooit laten gebeuren!

04-12-2010, 18:46
We moeten allemaal de straat op! Jong en oud!

Laat onze kinderen niet in de steek!!

04-12-2010, 18:54



Citaat door Marvel:
Inderdaad, en nu wordt zelfs dat afgestraft. Links had dit nooit laten gebeuren!


Als ik links was, zou ik zelfs uit de opposiitie stappen.

Je kan toch niks goed doen in de ogen van velen en je krijgt toch van alles de schuld, terwijl het overduidelijk is dat andere partijen schuldig zijn aan vele beslissingen.

04-12-2010, 19:35
Vorige keer in den haag was het aantal moslims (lijkende!) op 1 hand te tellen, terwijl volgens mij toch echt vooral moslims getroffen zullen worden! Het was nota bene in den haag, waar de hhs (haagse hogeschool) zit. Echt een schande! Geen goed woord voor de moslims-studenten, passief als de mtf-ing txring!

Ik hoop alsnog dat die moslim-studenten minder egoïstisch zullen zijn en op 10 december ook erbij zullen zijn om te demonstreren (misschien niet voor hunzelf, maar voor zij die nog komen zullen!)..