Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid gastric bypass



Pagina's : [1] 2

03-12-2010, 14:24
Hey allemaal,

Zijn er hier vrouwen of eventuele mannen die een gastric bypass hebben laten doen. Voor de mensen die niet weten wat een gastric bypass is: Gastric bypass is een maagverkleining. Ikzelf heb een bypass laten doen, ben nu bijna 20 kilo kwijt in 2maanden. Je ziet heel vaak dat enkel belgen/nederlanders het laten doen. Heel weinig marokkaanse vrouwen/mannen laten dit doen. Klopt dit. Want denken jullie erover??

Grtjs
Raniake

03-12-2010, 23:41


ik ken een familie die het allemaal bijna hebben gedaan

04-03-2011, 20:39

Citaat door raniake:
Hey allemaal,

Zijn er hier vrouwen of eventuele mannen die een gastric bypass hebben laten doen. Voor de mensen die niet weten wat een gastric bypass is: Gastric bypass is een maagverkleining. Ikzelf heb een bypass laten doen, ben nu bijna 20 kilo kwijt in 2maanden. Je ziet heel vaak dat enkel belgen/nederlanders het laten doen. Heel weinig marokkaanse vrouwen/mannen laten dit doen. Klopt dit. Want denken jullie erover??

Grtjs
Raniake


hallo

Ik heb het ook laten doen. Tegenwoordig zie je meer en meer marokkaanse vrouwen die het doen. Waar heb jij het laten doen?

gr nisri

04-03-2011, 22:22
Hoe groot is het overlijdensrisico bij zo een operatie?

En de kans op complicaties?

En heb je dat ervoor over om af te vallen?

05-03-2011, 13:37



Citaat door Nieuwwlid:
Hoe groot is het overlijdensrisico bij zo een operatie?

En de kans op complicaties?

En heb je dat ervoor over om af te vallen?


hallo

hoe groot dat de risico's zijn kan ik je echt niet zeggen, ik denk dat je het beter zo bekijkt wanneer je dag er is maakt het niet uit waar je bent of je nu in de ok bent of in je eigen bed.

ik heb geen complicatie en ken ook geen mensen die het hebben.

ik heb het gedaan voor mijn gezondheid en ja het afvallen is natuurlijk goed meegenomen

groetjes nisri

05-03-2011, 17:00

Citaat door nisri:
hallo

hoe groot dat de risico's zijn kan ik je echt niet zeggen, ik denk dat je het beter zo bekijkt wanneer je dag er is maakt het niet uit waar je bent of je nu in de ok bent of in je eigen bed.

ik heb geen complicatie en ken ook geen mensen die het hebben.

ik heb het gedaan voor mijn gezondheid en ja het afvallen is natuurlijk goed meegenomen

groetjes nisri



Als je midden op de snelweg touwtje gaat springen en je wordt overreden, of je bent op datzelfde tijdstip in je bed en krijgt een infarct.....

En toch ga jij niet midden op de snelweg touwtje springen, toch?


05-03-2011, 17:07
Is dat wel toegestaan in ons geloof eigenlijk??

05-03-2011, 19:24

Citaat door Nieuwwlid:
Als je midden op de snelweg touwtje gaat springen en je wordt overreden, of je bent op datzelfde tijdstip in je bed en krijgt een infarct.....

En toch ga jij niet midden op de snelweg touwtje springen, toch?



haha nee dat klopt! maar ze zijn nu al lang bezig met zo'n operatie, het is niet meer in zijn beginfase. ik denk niet dat het een grotere kans is dat je daar komt te overlijden.

05-03-2011, 19:25

Citaat door 3arobiya__:
Is dat wel toegestaan in ons geloof eigenlijk??


naar wat ik heb rondgevraagd is het toegestaan als je het doet om gezondheidsreden.

05-01-2012, 09:59
Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die een Gastric Bypass hebben laten uitvoeren. Kan iemand mij hier iets over vertellen?

05-01-2012, 10:06
Gastric bypass is wel een hele ingreep. Ik ken mensen die er letterlijk en figuurlijk heel veel van zijn afgevallen plus veel mooier zijn geworden. Maar een lapband neemt wel veel risico's met zich mee. Ik ken mensen die daarvan zijn overleden. Natuurlijk brengen alle operaties risico's met zich mee. Meestal heb je daarna wel een plastische ingreep nodig. Je moet vantevoren naar een psycholoog plus een dietist.

05-01-2012, 11:20
@ riffia, jeetje 50 kilo, wat goed zeg. Goed dat je de stap het genomen om het doen, gezien de gezondheidsproblemen die het kan opleveren als je wel overgwicht bleef hebben. Ik ken niemand die een buikwandcorrectie hebben gedaan, dus daar kan ik je niet bij helpen.
Maar ik vroeg mij wel af hoe het psychische gedeelte voor jou was, om minder te kunnen eten. Vaak hebben mensen met overgewicht last van eten als zij zich niet goed voelen of niet lekker in hun vel zitten? Ging dat allemaal vanzelf bij jou en at je gewoon minder?

Had je daarnaast ook veel last van de wond. Het lijkt mij zo pijnlijk om de operatie te ondergaan?

05-01-2012, 11:24


Ik heb zelf een buikwandcorrectie laten doen. Resultaat is perfect, maar je moet geen liposuctie laten doen.

05-01-2012, 12:07

Citaat door riffia19:
He ik heb nu ook bijna 2 jaar geleden een bypass gehad en ben er inmiddels 50 kilo mee afgevallen.
Bij mij is gelukkig alles goed gegaan ik kon bijna alles eten maar dan met mate.
Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen omdat ik me nu heel goed in me vel voel en veel fitter en gezonder ben.
Nu zit ik er over na te denken om een buikwandcorrectie te laten doen.
Ik heb een hangende buik en daarom ook veel last van rode plekken onder de buik.
Ik ga deze week naar de dokter voor een afsrpaak.
ik zit aleen wel heel erg te twijfelen omdat ik ook nog 3 jonge kinderen heb.
Zijn er hier dames die een buikwandcorrectie hebben laten doen?
En hoe is het resultaat?


Citaat door Nadire:
Ik heb zelf een buikwandcorrectie laten doen. Resultaat is perfect, maar je moet geen liposuctie laten doen.
Jullei weten wel dat je dan geen kids meer kunt krijgen? Kan wel, maar dan is het voor niks geweest.

05-01-2012, 12:14
Je kan wel kinderen krijgen, ligt eraan of je een kleine of een grote buikwandcorrectie laat doen. Bij een grote buikwandcorrectie kan het niet altijd. Maar tegenwoordig kan het ook, moet je goed informeren bij de arts die het doet. Idd de ok is dan wel voor niks geweest.

Pagina's : [1] 2