Bekijk volle/desktop versie : Regeringen dreigen Oprichter Wikileaks



Pagina's : [1] 2 3

02-12-2010, 16:40
Oprichter WikiLeaks met dood bedreigd

Uitgegeven: 2 december 2010 06:25 Laatst gewijzigd: 2 december 2010 08:33
LONDEN - Bij WikiLeaks zijn doodsbedreigingen binnengekomen aan het adres van Julian Assange, de oprichter van de klokkenluiderssite. Ook regeringen hebben dreigende taal richting Assange geuit.

© ANP

Dat heeft woordvoerder Kristinn Hrafnnson van WikiLeaks woensdag gezegd. Hrafnnson stelde dat de veiligheid van Assange in het geding is.
De woordvoerder van WikiLeaks verwees naar Amerikaanse politici die willen dat Assange voor hoogverraad wordt vervolgd. Volgens Hrafnnson heeft een adviseur van de Canadese premier Stephen Harper zelfs gezegd dat Assange zou moeten worden omgebracht.




Verblijfplaats

WikiLeaks wil niets zeggen over de verblijfplaats van Assange. De Britse politie weet waar Julian Assange, de oprichter van klokkenluiderssite WikiLeaks, verblijft. De 39-jarige Australiër gaf de politie zijn contactgegevens toen hij in oktober in Groot-Brittannië aankwam.
Dat berichtte de Britse krant The Independent donderdag. Politiebronnen bevestigden dat ze het telefoonnummer van Assange hebben.
De Britse politie staat al ruim een maand in contact met het juridische team van Assange, maar wacht op verdere instructies voordat ze overgaat tot arrestatie. De Australiër zou zich ophouden in het zuidoosten van Engeland.

Arrestatiebevel

Eerder deze week maakte Interpol bekend dat het de 188 lidstaten heeft opgeroepen Assange aan te houden. Aanleiding is een arrestatiebevel dat Zweden tegen hem heeft uitgevaardigd. Assange wordt in dat land verdacht van verkrachting en van seksuele intimidatie.

Amazon

Ook op andere wijze lijkt de druk op Assange en WikiLeaks toe te nemen. Woensdag verwijderde het hostingbedrijf Amazon WikiLeaks van het internet. WikiLeaks week daarna uit naar een andere webhost, vermoedelijk een Europese.
Door die actie van Amazon was een deel van de website van WikiLeaks, dat zondag is begonnen met het publiceren van een nieuwe serie geheime overheidsdocumenten uit de VS, woensdag geruime tijd niet bereikbaar geweest.
Het is niet bekend of Amazon onder druk van de Amerikaanse regering actie tegen WikiLeaks ondernam. In ieder geval juichten veel Amerikaanse politici de stap toe. Peter King een Republikeins lid van het Congres stelde dat Amazon al veel eerder tegen WikiLeaks had moeten optreden.
© ANP

Bron:

http://www.nu.nl/wikileaks/2392397/oprichter-wikileaks-met-dood-bedreigd.html

------------------------------------
Topic werd verwijderd omdat de titel niet bleek te kloppen Als moderator gewoon even het artikel las, dan zou hij zien dat het wel klopt

02-12-2010, 16:42


O ik zie het.. Ik zei zeker de premier? Oeps... Ik bedoelde de adviseur v/d primier

02-12-2010, 16:47
Zoals ik net zei: de persvrijheid wordt maar al te graag overboord gegooid en dissidenten tegen de gevestigde orde mogen blij zijn als ze niet gevierendeeld worden

Zul je straks zien dat Assange asiel gaat aanvragen Afghanistan

02-12-2010, 16:49

Citaat door Moker__Oujdi:
Zoals ik net zei: de persvrijheid wordt maar al te graag overboord gegooid en dissidenten tegen de gevestigde orde mogen blij zijn als ze niet gevierendeeld worden

Zul je straks zien dat Assange asiel gaat aanvragen Afghanistan
Inderdaad..

02-12-2010, 19:44


Up..

02-12-2010, 20:33
Wat is dat nou toch met die WikiLeaks? Ik lees overal WikiLeaks..

02-12-2010, 20:47

Citaat door Experience:
Wat is dat nou toch met die WikiLeaks? Ik lees overal WikiLeaks..


Organisatie die in bezit komt van geheime documenten ... waardoor alles boven tafel komt.. waardoor die naieve gasten hier eindelijk eens in gaan zien dat ze wel voor de gek worden gehouden..

02-12-2010, 20:55
Ach ja, beschuldig hem van verkrachting en zet zijn webhost eigenaar onder druk en de politici kunnen weer rustig verder slapen en verder werken aan hun achterlijke plannetjes.

02-12-2010, 21:15
De titel klopt nog steeds niet. Het is bedreigen, niet 'dreigen'. En 'regeringen' bedreigen hem niet met de dood, maar die maffe Canadees.

02-12-2010, 21:20
Allemaal op hem stemmen als " Time's person of the year".

http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2028734_2028733,00.html

02-12-2010, 21:21

Citaat door led_zeppelin:
De titel klopt nog steeds niet. Het is bedreigen, niet 'dreigen'. En 'regeringen' bedreigen hem niet met de dood, maar die maffe Canadees.


Eén Canadees, regeringen - wat maakt het allemaal uit. Als je 'het westen' maar de schuld van iets kan geven.

02-12-2010, 21:25

Citaat door Sue_Sylvester:
Eén Canadees, regeringen - wat maakt het allemaal uit. Als je 'het westen' maar de schuld van iets kan geven.


Nou ja, Saoudie Arabië staat er ook niet al te florrisant op hoor. Ik denk niet dat de zelfbenoemde vorsten aldaar erg blij zijn met hem....

02-12-2010, 22:33



Citaat door deVerdeler:


Organisatie die in bezit komt van geheime documenten ... waardoor alles boven tafel komt.. waardoor die naieve gasten hier eindelijk eens in gaan zien dat ze wel voor de gek worden gehouden..

Dat werd eens tijd en op die site zou je dus de documenten kunnen inkijken?

02-12-2010, 22:36

Citaat door Experience:
Dat werd eens tijd en op die site zou je dus de documenten kunnen inkijken?

het is onzin, wikileaks is een verlengstuk van de cia. en assange is een secret agent.

03-12-2010, 09:19

Citaat door Bada_Bing:
Nou ja, Saoudie Arabië staat er ook niet al te florrisant op hoor. Ik denk niet dat de zelfbenoemde vorsten aldaar erg blij zijn met hem....
Ik ben ook maar niet inhoudelijk op haar reactie ingegaan, want et sprak al voor zich dat ze niet weet waar ze het over heeft

Pagina's : [1] 2 3