Bekijk volle/desktop versie : Kolven........ervaringsverhalen please!!



02-12-2010, 14:22
Dames ik moet over een maand of twee weer gaan werken en dan wil ik graag gaan kolven. Op zich het kolven zelf lukt wel. Maar ik weet niet precies hoe je dat nou moet aanpakken dat er een beetje regelmaat in zit. Dus wanneer kolf je, s ochtends of juist niet etc.? Hoeveel kolf je dan af? Ik krijg ongeveer 130cc als ik 1 borst kolf, maar ik heb geen idee of dat genoeg is voor 1 voeding (aangezien mijn kindje 1 borst per voeding drinkt). En hoe pak je dat aan dat je een voorraad aanlegt en die ook bijhoudt zeg maar??

Ik doe nu ook op aanraden van de CB ieder avond 1 flesje afgekolvde melk geven. (Zodat ze goed leert om ook uit de fles te drinken.) Maar daar krijg ik ook maar geen ritme in. De ene keer kolf ik s ochtends, dan weer s middags of s avonds. De ene keer krijg ik er meer uit als de andere keer. Soms heeft ze aan 1 flesje genoeg en soms wilt ze daarna nog aan de borst. Ik wordt er niet echt wijs uit.

Waar zijn de ervaren mama's??

02-12-2010, 14:31


Je kolft op de tijden dat je normaal gesproken zou voeden. En drinken kun je kijken naar wat kindjes van die leeftijd aan flesvoeding krijgen en daarmee gaan proberen, als ze elke keer erin laat dan minderen en als de fles elke keer leeg is dat steeds iets meer. Alleen nooit meer dan 200cc