Bekijk volle/desktop versie : vragen over de islam.



01-12-2010, 23:49
hallo
ik hoop ooit moslima te worden met voor mij veel prachtige redenen.

ik heb alleen een aantal vragen ik hoop dat mensen mij kunnen helpen op een oprecht antwoord:

ik las in de koran dat mannen hoor krijgen, of: schone maagden


'' De Qoer' aan zegt in de diverse andere verzen dat je een het paradijs een azwaj zal hebben, dit betekend een partner, echtgeno(o)t(e) of een paar, Dit betekend dat een pure en heilige (mutaharratun betekend puur en heilig) partner of echtgeno(o)t(e) zal hebben.''


hoeveel krijgt de man hiervan, en waarom zoveel? is 1 niet genoeg (als het er 1 is) en waarom krijgt de man zijn geliefde vrouw op aarde daar niet?

nog iets: ik weet niet of er wrdt gesproken in de koran over het bovenaardse.. maar ik geloof heel sterk in geesten en dat er meer is tussen hemel en aarde.. wordt dit geaccepteerd en zoja waarom zonee waarom niet?

ik voel me soms een beetje angstig als ik islamitische teksten lees, omdat het een beetje onderdanig overkomt, alsof wij onderdanen zij en niets betekenen.. ik vind dit niet correct omdat ik denk dat wij mensen [moslim's] toch heel erg belangrijk zijn..

waarom is de islam het enige ware geloof, het geloof begon bij het jodendom.. hoe komt het dat de islam dan toch het echte ware geloof is en niet zomaar een verzinsel op het jodendom.. waarom kwam de openbaring van allah naar mohammad later dan dat het joden/christendom er was?

alvast heel erg bedankt!

01-12-2010, 23:54



Citaat door kaaskrul:
hallo
ik hoop ooit moslima te worden met voor mij veel prachtige redenen.

ik heb alleen een aantal vragen ik hoop dat mensen mij kunnen helpen op een oprecht antwoord:

ik las in de koran dat mannen hoor krijgen, of: schone maagden


'' De Qoer' aan zegt in de diverse andere verzen dat je een het paradijs een azwaj zal hebben, dit betekend een partner, echtgeno(o)t(e) of een paar, Dit betekend dat een pure en heilige (mutaharratun betekend puur en heilig) partner of echtgeno(o)t(e) zal hebben.''


hoeveel krijgt de man hiervan, en waarom zoveel? is 1 niet genoeg (als het er 1 is) en waarom krijgt de man zijn geliefde vrouw op aarde daar niet?

nog iets: ik weet niet of er wrdt gesproken in de koran over het bovenaardse.. maar ik geloof heel sterk in geesten en dat er meer is tussen hemel en aarde.. wordt dit geaccepteerd en zoja waarom zonee waarom niet?

ik voel me soms een beetje angstig als ik islamitische teksten lees, omdat het een beetje onderdanig overkomt, alsof wij onderdanen zij en niets betekenen.. ik vind dit niet correct omdat ik denk dat wij mensen [moslim's] toch heel erg belangrijk zijn..

waarom is de islam het enige ware geloof, het geloof begon bij het jodendom.. hoe komt het dat de islam dan toch het echte ware geloof is en niet zomaar een verzinsel op het jodendom.. waarom kwam de openbaring van allah naar mohammad later dan dat het joden/christendom er was?

alvast heel erg bedankt!



het beste wat je kunt doen is naar een moskee gaan, stel je vragen aan een imam of geleerde dat is het beste wat je kunt doen.
moge Allah je welgezind zijn.....

01-12-2010, 23:54
hey probeer het in een ander rubriek : Islam & ik , beetje naar beneden scrollen , daar krijg je denk ik wat meer zinnige antwoorden dan van al die islamofoben in deze sectie .

01-12-2010, 23:58

Citaat door kaaskrul:
hallo
ik hoop ooit moslima te worden met voor mij veel prachtige redenen.

ik heb alleen een aantal vragen ik hoop dat mensen mij kunnen helpen op een oprecht antwoord:

ik las in de koran dat mannen hoor krijgen, of: schone maagden


'' De Qoer' aan zegt in de diverse andere verzen dat je een het paradijs een azwaj zal hebben, dit betekend een partner, echtgeno(o)t(e) of een paar, Dit betekend dat een pure en heilige (mutaharratun betekend puur en heilig) partner of echtgeno(o)t(e) zal hebben.''


hoeveel krijgt de man hiervan, en waarom zoveel? is 1 niet genoeg (als het er 1 is) en waarom krijgt de man zijn geliefde vrouw op aarde daar niet?

nog iets: ik weet niet of er wrdt gesproken in de koran over het bovenaardse.. maar ik geloof heel sterk in geesten en dat er meer is tussen hemel en aarde.. wordt dit geaccepteerd en zoja waarom zonee waarom niet?

ik voel me soms een beetje angstig als ik islamitische teksten lees, omdat het een beetje onderdanig overkomt, alsof wij onderdanen zij en niets betekenen.. ik vind dit niet correct omdat ik denk dat wij mensen [moslim's] toch heel erg belangrijk zijn..

waarom is de islam het enige ware geloof, het geloof begon bij het jodendom.. hoe komt het dat de islam dan toch het echte ware geloof is en niet zomaar een verzinsel op het jodendom.. waarom kwam de openbaring van allah naar mohammad later dan dat het joden/christendom er was?

alvast heel erg bedankt!

Stel deze vragen in het rubriek Islam & Ik, veel mensen die je daar kunnen helpen.

02-12-2010, 00:06


oke dankjulliewel
ikheb het daar geplaatst!

02-12-2010, 02:51

Citaat door kaaskrul:
hallo
waarom is de islam het enige ware geloof, het geloof begon bij het jodendom.. hoe komt het dat de islam dan toch het echte ware geloof is en niet zomaar een verzinsel op het jodendom.. waarom kwam de openbaring van allah naar mohammad later dan dat het joden/christendom er was?

alvast heel erg bedankt!


Toen Adam (vrede zij met hem) uit het Paradijs moest, zei Allah (subhanahu wa ta'ala):

We said: "Get down all of you from this place (the Paradise), then whenever there comes to you Guidance from Me, and whoever follows My Guidance, there shall be no fear on them, nor shall they grieve.
(Quran Sura Al Baqara, 2:38)

Let op het onderstreepte deel in die vers, daaruit kunnen we afleiden dat Allah naar de mensheid een aantal keer Leiding zou sturen (via een Profeet, met evt een Boek).
Doorheen de geschiedenis heeft Allah vele profeten (o.a. Noah, Jezus, Abraham (vrede zij met hen) gestuurd naar verschillende volkeren (aan sommige van hen werd ook een Boek geopenbaard, zoals de Psalmen, Torah, Indjiel (Evangelie)). Deze Boeken waren net zoals de Koran, een waarschuwing en onderscheider tussen goed en slecht (met regels geschikt voor die bepaalde periode). In de Indjiel (bijbel van de christenen) is trouwens de komst van onze Profeet Mohammed (vrede zij met hem) aangekondigd.

Uiteindelijk is de laatste profeet Mohammed (vrede zij met hem) gekomen met het Boek (de Koran) die een bevestiging is van de voorgaande Boeken (en opnieuw een onderscheider, maar dan zijn de regels aangepast aan de periode van openbaring van de Koran tot aan de Dag des Oordeels), en die een nieuwe godsdienst vestigt voor de gehele mensheid. Je kunt zeggen dan de Islam een soort van "update" is van alle voorgaande godsdiensten.

Dus de Christenen, Joden, enz van VOOR de islam, van hen wordt hun godsdienst en hun daden geaccepteerd. (zie onderstaande vers)

"Indeed, those who believed and those who were Jews or Christians or Sabeans [before Prophet Muhammad] - those [among them] who believed in Allah and the Last Day and did righteousness - will have their reward with their Lord, and no fear will there be concerning them, nor will they grieve"
(Quran Sura Al Baqara, 2:62)

Dus vanaf de komst van de Islam, wordt er door God (Allah) geen andere godsdienst geaccepteerd.

Hopelijk is dit wat duidelijk voor je :P


Nog wat handige links betreft de Islam :
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3387793
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3020125
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3172346
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3358487
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3258160

Een link naar één van de betere tafsirs (interpretaties, exegeses, uitleg van de verzen) van de Koran:
http://www.divshare.com/download/6628087-238


Moge Allah (Verheven zij Hij) je leiden naar de Ware Godsdienst en het Rechte Pad, en moge Allah jouw borst verruimen voor de Islam. Ameen.

04-12-2010, 17:10
bedankt yassin!

ik vind het echt allemaal heel moeilijk al die woorden zijn voor mij onbekend..

is het dus ook zo dat de mensen die christenen zijn/joden en de geloven voor de islam

de islam is dus het enige geloof, en het eindigt bij mohammad.. maar de christenen noemde het het christendom(en de joden t jodendom) omdat ze tot zover de info van god kregen.. dus tot de periode dat mohammed de koran opschreef.. dachten de mensen dat het geloof: het christendom/jodendom was?

Groetjes en heel erg bedankt!

04-12-2010, 17:40
Check je pm.