Bekijk volle/desktop versie : Veel dames krijgen een bruidschat...



Pagina's : [1] 2

01-12-2010, 22:20
waar ze bij ook nog een bedrag kunnen kiezen..

De mogelijkheid om te kiezen heb ik gekregen..Ik wilde niet met hem trouwen, omdat het mode is of om vrijheid te krijgen..Integendeel ik wilde met hem trouwen..omdat ik mijn geloof wilde versterken..ik wilde een inschaallah een ghimaar gaan dragen, niet meer werken en me richten alleen op Allah soubhana wa taalla en me man..
In het begin vond hij het geweldig en gaf aan toch een bruiloft te willen etc.
Ik wist wel dat bruidschat sowieso iets is waar je recht op had..dus al is het 100 euro ik accepteer..snap je dat had ik in me achterhoofd..

Wat gebeurt er na een poosje, enkele maanden later..

Onze ouders hebben elkaar gesproken, hij is om me hand komen vragen..ik ken hem niet..ik ken zn moeder en zij heeft m over mij geinformeerd zeg maar..het werd steeds minder hij had geen geld meer voor bruiloft,bruidschat en had niet eens geld meer om huur te betalen voor een huis..we hadden nog nooit alleen afgesproken en dat wilde hij opeens..hoe dan?? we hebben niet eens zicht op een stabiele toekomstplan...

Omdat ik zo lief voor m was en met alles genoegen nam...en daar KOMT IE;

Wilt hij dat ik ga werken als we getrouwd zijn, desnoods verder studeren..
Een huis regel...
Nu iets leuks voor mezelf koop een ring en jurk..en later als hij geld betaalt hij alles terug..

Ik geloofde me oren niet!!!
Ik ben te goed voor m dus hij behandeld me als een meid die niks waard is hram walah..
Hoe kan een mens zo zijn??
Ik was alles bereid te doen voor hem, alles wat een man kan wensen..
Ik heb in korte tijd alle maaltijden leren koken..
Ik heb me klaar gemaakt voor hem..
Ik dacht hij is de juiste moslimbroeder..ik bedoel wat wens je als moslimman meer dan datje vrouw zich ook als een moslimvrouw gedraagt??

Nu we zijn een half jaar verder ik heb alles stopgezet..en ik heb een soort van haat gekregen tegen mannen..ik weet het klinkt cliche..
maar ik denk niet eens meer aan trouwen, omdat de moment dat ik het zo graag wilde kapot ben getrapt...

Maar goed hamdl ik leef nog en gelukkig zonder hem..

Zo das eruit

01-12-2010, 22:24


Zo moet hij jou dus echt niet behandelen! je hebt het goed gedaan meid

01-12-2010, 22:24
Meid hij was je niet waard en gelukkig ben je er snel achtergekomen!

01-12-2010, 22:41
ewa safie baby's moet je maken niet huwen


vrouw betaald de huur
betaalt haar eigen inrichting

wat gaat hij doen thuis zitten en baby's baren?

01-12-2010, 23:15


Gelijk heb je.
ga verder met praktiseren en je vindt een betere kerel

01-12-2010, 23:21

Citaat door hope:
ewa safie baby's moet je maken niet huwen


vrouw betaald de huur
betaalt haar eigen inrichting

wat gaat hij doen thuis zitten en baby's baren?




'Box ouwee..'

01-12-2010, 23:30

Citaat door ElBasque_V:
Ik heb niet gelezen wat je geschreven hebt, maar een bruidsschat verdien je alleen als je van jongens weg bent gebleven.



aangezien je reactie, ik zou het dan toch even lezen

02-12-2010, 11:26
Zo zijn mannen. Als je te lief voor ze bent gaan ze over je heen lopen.

02-12-2010, 11:30
wat een ezel, mensen dromen van een vrouw als deze, wilt ie haar gaan laten werken? tazz ghes .

je ehbt gelijk, er komt wel een betere man!

02-12-2010, 11:33

Citaat door gewooneendame:
waar ze bij ook nog een bedrag kunnen kiezen..

De mogelijkheid om te kiezen heb ik gekregen..Ik wilde niet met hem trouwen, omdat het mode is of om vrijheid te krijgen..Integendeel ik wilde met hem trouwen..omdat ik mijn geloof wilde versterken..ik wilde een inschaallah een ghimaar gaan dragen, niet meer werken en me richten alleen op Allah soubhana wa taalla en me man..
In het begin vond hij het geweldig en gaf aan toch een bruiloft te willen etc.
Ik wist wel dat bruidschat sowieso iets is waar je recht op had..dus al is het 100 euro ik accepteer..snap je dat had ik in me achterhoofd..

Wat gebeurt er na een poosje, enkele maanden later..

Onze ouders hebben elkaar gesproken, hij is om me hand komen vragen..ik ken hem niet..ik ken zn moeder en zij heeft m over mij geinformeerd zeg maar..het werd steeds minder hij had geen geld meer voor bruiloft,bruidschat en had niet eens geld meer om huur te betalen voor een huis..we hadden nog nooit alleen afgesproken en dat wilde hij opeens..hoe dan?? we hebben niet eens zicht op een stabiele toekomstplan...

Omdat ik zo lief voor m was en met alles genoegen nam...en daar KOMT IE;

Wilt hij dat ik ga werken als we getrouwd zijn, desnoods verder studeren..
Een huis regel...
Nu iets leuks voor mezelf koop een ring en jurk..en later als hij geld betaalt hij alles terug..

Ik geloofde me oren niet!!!
Ik ben te goed voor m dus hij behandeld me als een meid die niks waard is hram walah..
Hoe kan een mens zo zijn??
Ik was alles bereid te doen voor hem, alles wat een man kan wensen..
Ik heb in korte tijd alle maaltijden leren koken..
Ik heb me klaar gemaakt voor hem..
Ik dacht hij is de juiste moslimbroeder..ik bedoel wat wens je als moslimman meer dan datje vrouw zich ook als een moslimvrouw gedraagt??

Nu we zijn een half jaar verder ik heb alles stopgezet..en ik heb een soort van haat gekregen tegen mannen..ik weet het klinkt cliche..
maar ik denk niet eens meer aan trouwen, omdat de moment dat ik het zo graag wilde kapot ben getrapt...

Maar goed hamdl ik leef nog en gelukkig zonder hem..

Zo das eruit



Er bestaan geen meiden die niets waard zijn, dus plaats jezelf niet in een bepaalde positie daarboven...kleine raad

02-12-2010, 11:37
ik vind jou echt egoistisch... wie denk je wel niet dat je bent? je ziet toch dat hij het moeilijk heeft... een beetje medeleven naar je partner toe is ver te zoeken tegenwoordig

EGOIST.

02-12-2010, 11:40

Citaat door Cry_Baby:
ik vind jou echt egoistisch... wie denk je wel niet dat je bent? je ziet toch dat hij het moeilijk heeft... een beetje medeleven naar je partner toe is ver te zoeken tegenwoordig

EGOIST.



Egoist? komaan, ene man zegt tegen je , ga werken, koop je eigen jurk en ring? das geen man, geen enkele echte man is pooier van zijn vrouw door haar te dwingen te gaan werken?

Ze heeft helemaal gelijk. Hij moet gaan werken, niet zij

02-12-2010, 11:43


Hoe kun je nou trouwen met iemand die je niet kent en nooit face to face gesprokken
kan niet gekker in hollanda dyal walooo

02-12-2010, 11:47

Citaat door Effe_serieus:
Egoist? komaan, ene man zegt tegen je , ga werken, koop je eigen jurk en ring? das geen man, geen enkele echte man is pooier van zijn vrouw door haar te dwingen te gaan werken?

Ze heeft helemaal gelijk. Hij moet gaan werken, niet zij



Hij heeft beloofd het terug te betalen en hij heeft duidelijk aangegeven dat hij nu krap zit. En wat moet ze anders doen als ze zijn getrouwd? Vaak komen er het eerste jaar toch geen kinderen, dan kan ze toch net zo goed gaan werken? Of wilt ze dagenlang op de bank hangen en 20 kilo aankomen omdat ze te lui is om samen met haar man hun huisje en huwelijk in stand te houden.

In mijn ogen egoistisch ja. Alsof ze een handicap heeft en daarom niet kan werken, ze moet blij zijn dat ze KAN werken, maar blijkbaar is ze daar gewoon te lui voor.

02-12-2010, 11:48

Citaat door gewooneendame:
waar ze bij ook nog een bedrag kunnen kiezen..

De mogelijkheid om te kiezen heb ik gekregen..Ik wilde niet met hem trouwen, omdat het mode is of om vrijheid te krijgen..Integendeel ik wilde met hem trouwen..omdat ik mijn geloof wilde versterken..ik wilde een inschaallah een ghimaar gaan dragen, niet meer werken en me richten alleen op Allah soubhana wa taalla en me man..
In het begin vond hij het geweldig en gaf aan toch een bruiloft te willen etc.
Ik wist wel dat bruidschat sowieso iets is waar je recht op had..dus al is het 100 euro ik accepteer..snap je dat had ik in me achterhoofd..

Wat gebeurt er na een poosje, enkele maanden later..

Onze ouders hebben elkaar gesproken, hij is om me hand komen vragen..ik ken hem niet..ik ken zn moeder en zij heeft m over mij geinformeerd zeg maar..het werd steeds minder hij had geen geld meer voor bruiloft,bruidschat en had niet eens geld meer om huur te betalen voor een huis..we hadden nog nooit alleen afgesproken en dat wilde hij opeens..hoe dan?? we hebben niet eens zicht op een stabiele toekomstplan...

Omdat ik zo lief voor m was en met alles genoegen nam...en daar KOMT IE;

Wilt hij dat ik ga werken als we getrouwd zijn, desnoods verder studeren..
Een huis regel...
Nu iets leuks voor mezelf koop een ring en jurk..en later als hij geld betaalt hij alles terug..

Ik geloofde me oren niet!!!
Ik ben te goed voor m dus hij behandeld me als een meid die niks waard is hram walah..
Hoe kan een mens zo zijn??
Ik was alles bereid te doen voor hem, alles wat een man kan wensen..
Ik heb in korte tijd alle maaltijden leren koken..
Ik heb me klaar gemaakt voor hem..
Ik dacht hij is de juiste moslimbroeder..ik bedoel wat wens je als moslimman meer dan datje vrouw zich ook als een moslimvrouw gedraagt??

Nu we zijn een half jaar verder ik heb alles stopgezet..en ik heb een soort van haat gekregen tegen mannen..ik weet het klinkt cliche..
maar ik denk niet eens meer aan trouwen, omdat de moment dat ik het zo graag wilde kapot ben getrapt...

Maar goed hamdl ik leef nog en gelukkig zonder hem..

Zo das eruit


Wel jammer dat alles om geld draait. Dat je 'haat' jegens mannen hebt gekregen vind ik wel overdreven. Ja oke, misschien had hij je al moeten inlichten over het feit dat ie broke ass is. Maar desondanks ga je samen een huwelijk aan en is het anno 2010 echt niet erg om als vrouwzijnde ook wat geld in het laatje te brengen. Ik denk meer dat je zo 'teleurgesteld' bent, omdat je kennelijk bepaalde verwachtingen omtrent het trouwen hebt. Maar lieve schat, al die sprookjes die je vriendinnen je hebben voorgeschoteld, distantieer je ervan. Sowieso vind ik het zelf heel erg zonde als een meisje op een jonge leeftijd ervoor kiest om gewoon doelloos thuis te hangen. Je gaat me niet vertellen dat je zogenaamd de hele dag de Quran erbij pakt en gaat lezen. Natuurlijk is het goed om je geloof te belijden, maar ik vind persoonlijk dat je ook wel wat aan je ontwikkeling mag doen. Is het niet werken, dan desnoods studeren. Blijf niet thuis wegrotten joh.

Succes verder!

Pagina's : [1] 2