Bekijk volle/desktop versie : 'Koopavond vieren; lol



01-12-2010, 21:38

Citaat:

Wat is de koopavond toch een verschrikkelijk iets zeg. Een gedrocht van een avond. Na zoveel jaar niet geweest (gelukkig) belandde ik per ongeluk weer in de stad op de oh zo beruchte vrijdagavond in Rotterdam. Ik wist niet wat me overkwam tussen de nieuwe generatie jeugdige consumenten. Ik had ook niet verwacht dat de Rotterdamse koopavond nog steeds zoveel volk van heinde en verre aantrekt.
Een vriend van me wilde een jas kopen en had me over gehaald om mee te gaan. Ik ben dus heel lang niet meer naar deze avond geweest en dacht dus heel naïef, nou hoe erg moet het zijn? Het viel dus zwaar tegen en heb spijt tot op het bot dat ik ben gegaan.

Ik was zolang niet meer geweest dat de stad helemaal nieuw voor me was geworden. Allerlei nieuwe winkels zag ik, die ik niet eens kende. Ik ben een type shopper, die normaal gesproken naar een bepaalde winkel rent, snel alles koopt en vervolgens weer snel in de auto te stapt om alles snel te vergeten.
Ik kan echt heel slecht tegen te drukke winkels, maar verreweg de engste kledingzaak van de hele stad is de Zara.

En de engste plek binnen de Zara is de mannenafdeling. De mannenafdeling is helemaal tot aan de nok gevuld met homofiele V-hals negers, trendy puntschoen-Tarkan-Turken, Hindoestanen die een glimmend outfitje zoeken voor de bruiloft van hun nichtje en neef Ratna en Prakash en studentikoze Marokkaanse jongens die een leuk houtje-touwtjesjas hebben gescoord. En een partij druk in die winkel, alsof het Dunya Festival daar binnen plaats vindt en een Antilliaanse Brassband langs kan komen terwijl je in de rij staat met je foute nichterige V-hals truitje, die je koopt omdat je hetzelfde truitje van Armani niet kan betalen. Alle mannen die je in de Zara ziet, denken ook echt dat ze knap en lekker zijn. De uitstraling die ze hebben is wanstaltig; Ik heb smaak, daarom koop ik mijn goedkope troep in de Zara. Iedereen die zijn spul heeft gekocht loopt trots weg alsof hij Enrique Iglesias is.

Marokkaanse meiden hadden ook weer groot uitgepakt. Ik heb nog nooit zoveel Uggs, skinnyjeans, leggings en hoofddoekjes bij elkaar gezien deze avond. Records zijn gevestigd vandaag, ondanks de striemende winterkou die dwars door de leggings de dikke Marokkaanse dijen bevriest.
Ik merkte dat ik ook totaal niet meer beschikte over de koopavond conditie. Na drie winkels met die vriend van me, begonnen mijn voeten pijn te doen, mijn ogen begonnen te tranen en konden geen trendy neger meer zien. Ik wilde zo snel mogelijk naar huis. Ik zag nog een paar Marokkaanse jongens dolen door de stad, die duidelijk mee moesten met hun vrouw, had het echt met ze te doen. Ik denk dat ik weer een record ga vestigen, aankomende zes jaar geen koopavond meer voor mij.

http://salaheddine.nl/columns/koopavond-vieren

Hij heeft wel gelijk !

01-12-2010, 21:41


Heeft die een nieuwe?

Even lezen hoor!

01-12-2010, 21:42
Grappig omschreven allemaal


Maaaaaaaaar... mensen moeten meer op zichzelf letten Wat een aansteller.

01-12-2010, 21:43
Whaaaaahahahahahahhahahahahahahahaha....

En hij heeft zooooo gelijk, daarom kom ik er ook NOOIT. Hij vergat trouwens de net iets te hard lachende Marokkaanse meiden, telkens als Moh en Rachid langslopen.


01-12-2010, 21:44


Hij is geweldig

01-12-2010, 21:45
Hij is super deluxe leuk!!

01-12-2010, 21:46
Zoo true, dat van de Zara!

"Nichterige V-hals truiTJES."

01-12-2010, 21:46
Daarom ga ik nooit naar koopavond

01-12-2010, 22:04

Citaat door MSHIQI:
Zoo true, dat van de Zara!

"Nichterige V-hals truiTJES."