Bekijk volle/desktop versie : Leven jouw grootouders nog?



Pagina's : [1] 2 3

01-12-2010, 21:28
Ik moest er vandaag weer eens aan denken. Ik was ergens heel koppig in en toen zei me moeder tegen me vader: Je ziet het bloed van jouw vader bij haar.

Maar ik heb nooit me grootouders van vaders kant gekend. Ook me groot ouders van moeders kant zijn al 10 jaar overleden. En me stiefoma is vorig jaar overleden.
Echt heel jammer, mis ze allemaal ook al heb ik enkele nooit gekend.



Leven jullie grootouders nog? En wonen die in marok of in NL?

01-12-2010, 21:30


Van mijn moederskant leven nog en wonen in Marokko. Van mijn vaderskant zijn in 1996 (opa) en 2009 (oma) overleden. Ook zij woonde in Marokko.

01-12-2010, 21:33
Ik heb alle 2 de oma's en opa's nog. Die van mijn vaderskant, die zijn meer in Marokko dan dat ze in Nederland zijn, en mijn moederskant die wonen nog in Nederland.

01-12-2010, 21:35
Ik heb geen opa's meer

01-12-2010, 21:36



Citaat door Ambreen:
Van mijn moederskant leven nog en wonen in Marokko. Van mijn vaderskant zijn in 1996 (opa) en 2009 (oma) overleden. Ook zij woonde in Marokko.


Citaat door skoendahafiek:
Ik heb alle 2 de oma's en opa's nog. Die van mijn vaderskant, die zijn meer in Marokko dan dat ze in Nederland zijn, en mijn moederskant die wonen nog in Nederland.



bezoeken jullie ze veel? hebben jullie een persoonlijke band met ze?

01-12-2010, 21:36
Allah irham hoem msakien.

van mijn vaders kant is mijn opa voor 2 manden overleden en mijn oma leeft nog hamdoellah.

van mijn moeder kant is mijn oma nu al sinds 11 jaar overleden en mijn opa leeft nog,maar hij is erg ziek door kanker.

Ik mis mijn opa heel erg die pas overleden is,had een goede band met hem,was een heel lief opa geweest.

01-12-2010, 21:37

Citaat door anoniem_utr:
Ik heb geen opa's meer :verdriet1:

Maar je oma's wel hé?
En je kende je opa's wel?

01-12-2010, 21:43

Citaat door tooto7moe:
bezoeken jullie ze veel? hebben jullie een persoonlijke band met ze?




Als ik in de buurt ben ga ik altijd wel even langs, en dat is soms 1 keer per week en soms vaker. Ik vind het heerlijk om met mijn hoofd op mijn oma's schoot te liggen terwijl ze in mijn haren speelt en me verhaaltjes over vroeger gaat vertellen.

Die van mijn vaderskant die zie ik heel weinig omdat ze in Marokko wonen, maar als ze eenmaal in Nederland zijn ben ik er ook vaak te vinden om ze te helpen met papierwerk etc..

Maar ik heb niet echt een aparte band met ze, ze behandelen mij net als alle andere neven en nichten.

01-12-2010, 21:44

Citaat door tooto7moe:
bezoeken jullie ze veel? hebben jullie een persoonlijke band met ze?

Ik bezoek ze niet veel omdat ze in Marokko wonen. Eens in de 1 a 2 jaar. Met opa en oma die nog leven ben ik close en tijdens de zomervakantie zie ik ze dagelijks. Met oma sta ik altijd in de keuken en kan alles bij haar kwijt. Met opa bespreek ik mijn toekomstplannen en adviseert me graag. We bellen elkaar ook veel.

Met de opa en oma van mijn vaderskant was ik niet echt close. Opa kan ik me niet meer herinneren. Ik was 3 toen ik hem voor het laatst zag. Oma zag ik niet vaak omdat ze nog in het dorp woont. Ze was een stil persoon en kon geen lange gesprekken met haar houden wat ik heel jammer vond.

01-12-2010, 21:54
tot een aantal jaar geleden had ik nog een overgroot oma. allah iera7ma. oer7am jamie3 elmoslimien.

01-12-2010, 21:56
opa en oma van moeders kant wonen in nl. en van mijn vaders kant zijn al lang overleden heb ze helaas nooit gekend.

01-12-2010, 22:20

Citaat door tooto7moe:
Maar je oma's wel hé?
En je kende je opa's wel?



Ja met de ene had ik een heel hechte band mee
De andere woonde in marokko en die is al 17 jaar overleden had niet echt een band met hem maar het blijft mijn opa
Mijn oma's leven wel nog Hamdoe"lilah

01-12-2010, 22:24


ik heb geen opa's en oma;s meer, allahirehmoe.

01-12-2010, 22:36
ik heb oma en opa van moeders kant en oma aan vaders kant opa is drie jaar geleden overleden

01-12-2010, 22:38
ik heb ook geen grootouders meer allah y rhamhoem

Pagina's : [1] 2 3