Bekijk volle/desktop versie : Fatwa tegen oprichter Wikileaks



01-12-2010, 16:08
Westerse 'fatwa' tegen oprichter Wikileaks

De adviseur van de Canadese premier Stephen Harper zegt in een interview met CBC dat WikiLeaks-oprichter Julian Assange moet worden omgelegd.

Professor Tom Flanagan is een van de topstrategen die premier Harper naar de verkiezingswinst bracht. De vooraanstaand conservatief politicoloog zegt in het interview 'woedend' te ziijn op WikiLeaks.

Volgens critici is het voor het eerst sinds de fatwa tegen Salman Rushdie door Khomeiny in 1989 dat vanuit regeringskringen openlijk tot moord wordt opgeroepen.

Interpol riep woensdag de 188 lidstaten op om Assange aan te houden. Aanleiding is een arrestatiebevel dat Zweden tegen de 39-jarige Assange heeft uitgevaardigd. Assange wordt verdacht van verkrachting en van seksuele intimidatie.

01-12-2010, 16:11


Heerlijk als de Nederlandse taal wordt gearabiseerd

01-12-2010, 16:16
Hij is binnenkort dood "zelfmoord"

01-12-2010, 16:21

Citaat door Moker__Oujdi:
Heerlijk als de Nederlandse taal wordt gearabiseerd


01-12-2010, 17:06



Citaat door Moker__Oujdi:
Heerlijk als de Nederlandse taal wordt gearabiseerd


Wilders doet het zelf met zijn ''fatwa'' en ''taqqiya''.

01-12-2010, 17:12

Citaat door vishaakje:
Wilders doet het zelf met zijn ''fatwa'' en ''taqqiya''.


De eerste stappen naar Arabisch als nationale taal van het koninkrijk der Nederlanden zijn gezet

01-12-2010, 17:15

Citaat door Moker__Oujdi:
De eerste stappen naar Arabisch als nationale taal van het koninkrijk der Nederlanden zijn gezet


Yep, voor je het weet staat Caroline Tensen in het plat Arabisch 'Eén tegen honderd' te presenteren.

01-12-2010, 17:17

Citaat door Sue_Sylvester:
Yep, voor je het weet staat Caroline Tensen in het plat Arabisch 'Eén tegen honderd' te presenteren.


אני לא סומך עליך

01-12-2010, 17:17

Citaat door vishaakje:
אני לא סומך עליך

Vishaakjes?

01-12-2010, 17:23
Belachelijk.

Wordt juridische heel moeilijk om hem te veroordelen, als je hem als journalist beschouwt, kunnen ze hem niks maken, want anders hadden die Westerse journalisten die dat materiaal gezien hebben ook een probleem, maar dat valt gewoon onder de persvrijheid volgens mij

01-12-2010, 17:59

Citaat door rja:
Belachelijk.

Wordt juridische heel moeilijk om hem te veroordelen, als je hem als journalist beschouwt, kunnen ze hem niks maken, want anders hadden die Westerse journalisten die dat materiaal gezien hebben ook een probleem, maar dat valt gewoon onder de persvrijheid volgens mij


Niet helemaal waar hoor: het in bezit hebben van staatsgeheime documenten is wél strafbaar. En iets zegt me dat die hier bij zaten

01-12-2010, 18:03

Citaat door G2687:
Niet helemaal waar hoor: het in bezit hebben van staatsgeheime documenten is wél strafbaar. En iets zegt me dat die hier bij zaten

Hij is geen Amerikaan.

Als hij iets schadelijks publiceert over Australie hebben ze misschien een punt.
De journalisten van de Westerse kranten gaan volgens mij zo wie zo vrij uit.

01-12-2010, 18:04


Is oproepen tot moord niet strafbaar?

01-12-2010, 18:17

Citaat door rja:
Belachelijk.

Wordt juridische heel moeilijk om hem te veroordelen, als je hem als journalist beschouwt, kunnen ze hem niks maken, want anders hadden die Westerse journalisten die dat materiaal gezien hebben ook een probleem, maar dat valt gewoon onder de persvrijheid volgens mij


Niet alles gaat volgens de regels. Ze kunnen makkelijk iets opzetten of verzinnen om hem iets te kunnen maken.

10-12-2010, 15:36

Citaat door shotgun:
Hij is binnenkort dood "zelfmoord"


Had vast een boodschapje via MSN gekregen.