Bekijk volle/desktop versie : Een vriendje voor mij.....NO WAY!

Pagina's : [1] 2

12-03-2002, 23:29
Ik moet er echt niet aan denken om een relatie te beginnen met een jongen. Ik zou hem totaal niet vertrouwen. de jongens van tegenwoordig..... je weet echt niet wat ze nou van je willen: een meisje om mee te playen of iemand beter leren kennen om mee te kunnen trouwen. Natuurlijk zijn niet alle jongens slecht, maar je kunt niet weten wie de players zijn.

Bovendien zou ik mij ook heel schuldig voelen ten opzichte van mijn ouders.

Ik heb echt iets van...... wil je met me trouwen? kom dan maar mijn hand vragen. waarom al dat gedoe eromheen? waarom niet gewoon op de islamitische manier.

Ik wil niet heilig gaan doen of zo, maar de meeste huwelijken van tegenwoordig mislukken, omdat mensen teveel verwachten van een huwelijk. je weet wel.... echte liefde. maar als dat over is gaat het mis.

mijn vraag aan jullie ladies: wat vinden jullie daar nou van? denken jullie er ook zo over? zo niet, waarom niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

13-03-2002, 00:15

Waarom al dat gedoe er omheen?-------> om elkaar te leren kennen!

Waarom de huwlijken tegenwoordig mislukken?----------> omdat ze elkaar niet goed genoeg kennen.

Dat is mijn menig

13-03-2002, 00:27
Ik denk er precies hetzelfde. Waarom niet op de islamitische manier. Zoals ik altijd zeg:

HET KAN MIS GAAN MET DE JONGEN DIE JE GOED KENT MAAR HET KAN OOK MIS GAAN MET DE JONGEN DIE JE NIET KENT

En dames dit ligt allemaal in de handen van allah sabhana wata3ala.

Op ieders potje past wel een dekseltje. En tegenwoordig weet je het nooit met de jongens. Je kunt ze niet vertrouwen. Het is gewoon moeilijk. Ik weet me ook geen raad. Soms vraag ik me af wat die jongen nou wil. VERDER OF OUWExxxxEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ach wie zal het wete..........................

13-03-2002, 00:31

Citaat:
Origineel gepost door sabrinat
Waarom al dat gedoe er omheen?-------> om elkaar te leren kennen!

Waarom de huwlijken tegenwoordig mislukken?----------> omdat ze elkaar niet goed genoeg kennen.

Dat is mijn menig
Sabrinat.... You gotta be kiddin me!! Partners kennen elkaar 10 jaar , hebben 9 jaar een relatie en trouwen in de 10e jaar, verklaar mij waarom na een paar maanden die huwelijk stuk gaat. Omdat ze elkaar niet goed genoeg kennen??? I don't think so... 2 strikes left

13-03-2002, 00:47

Citaat:
Origineel gepost door JUSTda2ofUS

Sabrinat.... You gotta be kiddin me!! Partners kennen elkaar 10 jaar , hebben 9 jaar een relatie en trouwen in de 10e jaar, verklaar mij waarom na een paar maanden die huwelijk stuk gaat. Omdat ze elkaar niet goed genoeg kennen??? I don't think so... 2 strikes left
In je leven neem je nou eenmaal risico's en die heb je ook met het huwelijk.

ik zeg ook niet dat het 100% slaagt als je elkaar wel goed kent.
Ik ken mensen die na 15 jaar huwelijk en 3 kinderen zijn gescheiden, maar dat kan allerlei oorzaken hebben.

Maar ik trouw liever met iemand die ik wel ken en niet met iemand die ik helemaal niet ken, die ik pas leer kennen op mijn huwelijksnacht no way!.

13-03-2002, 01:04
Uit onderzoek blijkt keer op keer dat als je je huwelijkspartner leert kennen(op gebied van verbaal contakt als nonverbaal contakt) op je huwelijksnacht dat de kans veeeeeeeeeeeeel hoger schijnt te liggen dat het een geslaagd huwelijk voor t leven zal gaan worden.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr it's your life

13-03-2002, 01:22
ja ik snap wel waarom de meeste dames hier zo over jongens denken, maar geloof me, het gaat hier om een klein percentage waar jullie het over hebben, die niet te vertrouwen zijn. er zijn veel jengens die wel alles voor hun geliefde doen en die monogaam blijven tot het huwelijk. als je maar genoeg om haar geeft snapie. vind het heel jammer dat de jongens hier niet opreageren.

ben de engel die liefde in je leven brengt

13-03-2002, 08:42

Citaat:
Origineel gepost door JUSTda2ofUS
Uit onderzoek blijkt keer op keer dat als je je huwelijkspartner leert kennen(op gebied van verbaal contakt als nonverbaal contakt) op je huwelijksnacht dat de kans veeeeeeeeeeeeel hoger schijnt te liggen dat het een geslaagd huwelijk voor t leven zal gaan worden.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr it's your life
Dat 2 mensen bij elkaar blijven nadat ze getrouwd zijn dat wil niet per definitie zeggen dat het een goed huwelijk is hoor..Hoe meet je een goed huwelijk? Er zijn genoeg mensen die in een ongelukkig huwelijk toch bij elkaar blijven, omdat men bang is het gezicht te verliezen naar buiten toe. Omdat men bang is voor wat andere mensen wel niet van je gaan denken. Tja, iedereen om je heen denkt dan dat je gelukkig getrouwd bent en jij weet wel beter.....Pffff wat een poppekast!

Voordat ik de beslissing neem om met iemand te trouwen moet ik die persoon door en door kennen. Trouwen doe ik maar 1 keer in mijn leven en als ik het doe moet ik zeker weten dat het goed zit.

13-03-2002, 09:28
Een tweestrijd, ik weet het eigenlijk niet zo goed. Aan de ene kant denk ik van het is beter als je je toekomstige toch wel wat beter kent.
Maar aan de andere kant denk ik, als mijn ouders en jou ouders het gered hebben wat is er dan mis met ons dat we denken dat het ons niet zou lukken.

Dus ik heb hier eigenlijk een dubbele mening over

We zien wel waar het schip strand en met wie let: zo iemand
of iemand die me laat

i don't know

L Mounia

13-03-2002, 09:39
Ja ik ben het helemaal eens met tetouani79!!!
niet alle jongens denken zo slecht "jongens denken ook aan echte liefde dat op een huwelijk moet uit draaien!!!!

en als ik eerlijk moet zeggen je man leren kennen is niets verkeerds aan!!!

en ja ik moet er gewoon niet aan denken met iemand te trouwen die ik niet ken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dus ik vind het belangrijk dat je elkaar goed genoeg kent voor dat je aan trouwen gaat denken!!!(zonder fratsen) natuurlijk!!!
zo leer je elkaar kennen en weet je ook wat je later kan verwachten van je vrouw!!!!

veel liefs lelalaila

13-03-2002, 13:37
ik wist wel dat er dames zijn die daar op dezelfde manier over denken als ik. een huwelijk heb je een beitje in de hand, het is mektaab weet je wel, maar je kan het sturen, jij en je partner bepalen welke kant op je gaat.

ben de engel die je hand warm houdt in de kou.

13-03-2002, 13:49
jaaa elmektaab, daardraait het om. trouwen is niet meet zoals vroeger. vroeger, bijn ons groot ouders ging om het TROUWEN zelf en kinderen krijgen (na geslacht), maar nu willen we liefde in ons leven. het is moeielijk om iemand te vinden die zoveel kan gen, toch geloof ik dat voor elke man een vrouw bestaat die bij hem hoort en anderom natuurlijk. zoals ik heb gezegd, je kan het dan sturen, met zijn tweeen. ben de engel die je al je zonden laat vergeten

13-03-2002, 14:54

hehe eindelijk is iemand met de zelfde gedachten!!

13-03-2002, 19:47
TETOUANI79 OF OOK WEL GEZEGT PEACE!!!!!
JA TUURLIJK ZIJN ER NOG DAMES DIE ER ZO OVER DENKEN!!!!
MEKTAAB JULLIE ZIJN EIGELIJK DE STUUR EN DE GASPEDAAL!! EN SOMS RAAK JE VAN DE WEG EN GAAT HET DUS FOUT VERKEERT GESTUURD!!!!

VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELEEEE GROETJES LELALAILA

IK BEN OOK DE DIE OOK AL JE ZONDEN LAAT VERGETEN.

13-03-2002, 21:18
je leert elkaar pas kennen als je samenwoont!!! (getrouwd bent)
dan komt de ware aard naar boven, want je ziet diegene dan dag en nacht en niet alleen overdag

en waarom de meeste huwelijken mislukken is omdat na de 1ste ruzie ze al uitelkaar gaa, ze doen er geen moeite voor, je hebt ups en downs zodra het slecht gaat geven ze het op en gaan ze uitelkaar inplaats van moeite doen voorelkaar kieze ze de makkelijkste weg!!
dat vind ik dan zelf persoonlijk!

Pagina's : [1] 2