Bekijk volle/desktop versie : de 6 beste Marokkaanse voetballers tot nu toe!!



Pagina's : [1] 2

30-11-2010, 22:24
Winterstop is om de hoek , dus heb ik even op een rijtje gezet welke 6 Marokkaanse spelers zich hebben gemanifesteerd tot onmisbare krachten bij hun club!


Nummer 6 : Ismail Aissati: ( Ajax - verhuurd aan Vitesse )

Begon het seizoen nog als basisspeler bij Ajax , nota bene als rechtsbuiten moest hij laten zien dat hij van waarde kon zijn bij Ajax dit seizoen , ondertussen kwam er een Georgiër aankloppen bij Vitesse Arnhem om te praten over een overname , Vitesse kwam uiteindelijk in bezit van Merab Jordania , hij wil van Vitesse een Nederlandse topclub maken en Aissati moet daarbij helpen , in zijn eerste wedstrijd tegen Feyenoord in de kuip liet hij zich nog niet gelden , maar daarna kwam hij rustig op stoom , in de beker scoorde hij direct 2x , en in de competitie is hij van onschatbare waarde , hij liet tegen Excelsior zien dat hij wel degelijk een prima schot heeft uit de 2e lijn , en bezorgde hij tegen AZ in de slotminuut een belangrijke punt , hij is de ''dirigent'' van Vitesse , en laat wekelijks zien dat Ajax een blunder heeft gemaakt met zijn verhuur , ondertussen loopt Jol zich achter de oren te krabben met Siem de Jong op ''10''.

Nummer5: Mehdi Benatia : ( Udinese - Italie )

Kwam binnen bij Udinese als een onbekende Marokkaanse verdediger bij de Italiaanse subtop ploeg Udinese , begon de eerste wedstrijden nog op de bank , maar liet al snel zien dat hij daar (bank) niets te zoeken heeft , mede door zijn uitstekende spel heeft Udinese eindelijk een stijgende lijn te pakken in de Serie A , lang leek het erop dat Udinese zich om handhaving in de Serie A moest strijden , de nummer 9 van Italië lijkt helemaal opgebloeid te zijn en met máár 10 punten achter AC Milan lonkt zelfs deelname aan CL voetbal, mitst Udinese én Benatia ook na de winterstop kan excelleren.

Nummer 4: Mounir el Hamdaoui: ( Ajax - Amsterdam )

Gehaat , geliefd en gevreesd , Mounir el Hamdaoui is het allemaal , maar één ding kan hij zeker , SCOREN , al jaren geldt deze Marokkaanse topschutter als één van de beste spitsen in de Eredivisie , een fluwelen rechterbeen , een snelle kapbeweging en een dodelijke afronding heeft ertoe geleid dat el Hamdaoui elk jaar strijdt om de prijs van ''topscorer''. en dit seizoen is het weer raak , zijn eerste seizoen bij Ajax kent z'n hoogte én dieptepunten , velen verwijten het slechte spel van Ajax aan el Hamdaoui , zijn belangrijke goal tegen Dynamo Kiev in de voorronde van de CL lijkt vergeten te zijn , scoorde 2x in zijn debuut en heeft al 15 officiële doelpunten gemaakt voor Ajax , waaronder de 5000ste doelpunt ooit in de Eredivisie , moet het de komende 7 wedstrijden zonder zijn aanvalsmaatje Suarez doen , maar misschien komt het zijn spel ten goede. tijd zal het leren , hoe dan ook , el Hamdaoui zal dit seizoen gewoon weer de 20 halen, dat weet ik zeker.

Nummer 3 Youssef ''de mitrailleur'' el Arabi ( Caen - Frankrijk )

Zeg nou eerlijk , wie kende el Arabi vorig seizoen? misschien een aantal ''die hard'' mountakhab volgers , maar de vraag is nu : wie kent hem niet? promoveerde dit seizoen naar de Ligue 1 met Caen , Caen die het seizoen verrassend prima begon , lijkt weer degradatie voetbal te spelen , de nummer 18 van Frankrijk heeft wel met Youssef el Arabi een potentiële topper in huis , ''de mitrailleur'' word hij liefkozend in Frankrijk genoemd , met zijn techniek , scorend vermogend , snelheid en tweebenigheid heeft hij zich gemanifesteerd tot topscorer van de Ligue 1 , niet mis voor een speler van het 'nietige' Caen , 10 goals al heeft hij gemaakt dit seizoen , iets dat Juventus niet onopgemerkt is gebleven , vele clubs hengelen aan zijn diensten , de vraag is of hij het seizoen afmaakt met Caen.....

Nummer 2 Marouane Chamakh (Arsenal FC - Engeland )

De vraag was niet óf hij naar Arsenal zou vertrekken , maar wanneer. Arsene Wenger schoof zijn belangstelling voor Chamakh niet onder stoelen of banken , afgelopen zomer was het zover , Chamakh verruilde Girondins de Bordeaux voor Noord-Londen , namelijk zijn ''droomclub'' Arsenal. Hij verrast wekelijks vriend en vijand met zijn frisse combinatie spel , en laat zien dat hij de baas is in de lucht , scoorde al 7x in de premier league en gaf daarbij ook nog eens 4 assist , daarbij versierde hij ook nog een handvol penalties , ook Europees laat hij zich gelden met 3 goals in de CL.

Nummer 1 Adil Taarabt ( Queens park Rangers - Engeland )

Stipt op nummer één . Velen waren sceptisch over zijn transfer van Tottenham naar QPR, maar dit blijkt misschien wel zijn verstandigste keuze tot nu toe te zijn , als je QPR zegt dan zeg je Adil Taarabt , hij is de man waar alles om draait , zeg maar de ''Messi'' van Barcelona. QPR lijkt hard op weg te zijn richting de Premier league , met Taarabt die de kar trekt moet het wel heel raar lopen als QPR dit seizoen niet promoveert. Taarabt is daar de absolute smaakmaker, met 9 goals en 7!! Assist is hij vrijwel bij iedere doelpunt betrokken dit seizoen , volgens geruchten lijkt Taarabt zich even alleen op QPR te willen richting door zich niet beschikbaar te stellen voor ''Mountakhab'' , of dit waar is moet nog blijken , tegen Noord-Ierland was hij geblesseerd. Hoe dan ook , Taarabt zal in de toekomst een zeer belangrijke speler worden voor Marokko en met zijn uitmuntende spel , kan hij zich ook gaan klaarmaken voor een Europese topclub!

30-11-2010, 22:27


helemaaal mee eens. nu nog alleen bij marokko presteren en wk heb je

30-11-2010, 22:31
Je vergeet Mehdi Carcela! Op dit moment 1 van de smaakmakers in Belgie..

30-11-2010, 22:32

Citaat door dieselprada25:
Je vergeet Mehdi Carcela! Op dit moment 1 van de smaakmakers in Belgie..



eerlijk gezegd , ik heb hem geen één keer zien spelen met Standard Liege , dus ik kon het niet beoordelen , maar hij hoort zeker in de top 10 , samen met Chadli trouwens.

30-11-2010, 22:40



Citaat door Amsterdam21:
eerlijk gezegd , ik heb hem geen één keer zien spelen met Standard Liege , dus ik kon het niet beoordelen , maar hij hoort zeker in de top 10 , samen met Chadli trouwens.


Jaa inderdaad!

Ik kijk wel vaker op Belgische zender samenvattingen! Die man is echt abnormaal! Alles wat een goede middenvelder nodig heeft, heeft hij!

30-11-2010, 22:47
Heb je wel nac - psv gezien

30-11-2010, 23:09
Waarom een top 6 en niet gewoon een top 10 .. onhandig vind je niet

30-11-2010, 23:16
adil verdient geen nr1 plek

01-12-2010, 00:24
chamakh moet op 1 wat trabaat presteert presteert chamakh op een niveau hoger tegen de top van engeland!

01-12-2010, 01:17
lijst is niet serieus te noemen.

Chamakh hoort altijd op 1 te zijn.
Als je bij een Europese topploeg in de basis staat,de engelse media,trainers,ex spelers,ploegmaats en je eigen bondscoach vol lof over je spreken sta je op 1.
Hij staat ver boven de rest.




Verder mis ik Chadli,ook al iemand die in de CL actief is en belangrijk is voor zijn team.
Youssef el arabi topschutter in frankrijk en revelatie in frankrijk
Boussoufa (was een maand geblesseerd) maar gaat insha'allah zondag weer spelen.
was lange tijd topschutter bij Anderlecht en een bakvol assists
daarnaast el hamdaoui met 11 doelpunten (die man kon tweede staan maar is onregelmatig en zit in een slechte ploeg

taarabt is zeker een talent,doet het goed maar uitblinken in tweede is leuk voor hem maar maakt van hem nog geen nr1 hier
sommigen geilen hier op aissati maar laat hem dit eerst maar bewijzen tegen een paar toppers

01-12-2010, 02:10
je mag aissati weglaten en chadli daar plaatsen vind chadli zelfs interessanter dan hamdaoui

01-12-2010, 02:10
carcela voor aissati, voor de rest kan ik wel door 1 deur

01-12-2010, 07:39


Boussoufa, carcela en chadli horen er ook in. Meer zelfs dan mijn toppertje Aissati en de nu mindere el Hamdaoui

01-12-2010, 15:06
Kaboul, Rami en Affelay?

Of tel je die niet mee als 'Marokkaanse voetballers?'

01-12-2010, 17:23
wajou deze mensen , dit is MIJN persoonlijke mening , vanuit MIJN perspectief , en ik heb het over Marokkaanse INTERNATIONALS die goed presteren bij hun club én belangrijk zijn , komt er een hier zeggen waar is Boussoufa? inderdaad waar is Boussoufa ? hij is geblesseerd dus heeft niet alles gespeeld.

en ja Chadli en Carcela horen er ook bij natuurlijk , kantari ook.

en Taarabt is zeker op nummer één , ik ben ook niet zijn grootste fan , maar ik ben wel objectief , Arsenal kan Chamakh missen voor een maandje , met Bendtner en V.Persie achter de hand , maar QPR is Taarabt , zonder hem spelen ze altijd met 8 man.

Aissati zit erbij omdat hij onmisbaar is voor Vitesse , hij maakt het spel , niet vergeten dat Vitesse al 5 wedstrijden ongeslagen is , mede door Aissati.

Pagina's : [1] 2