Bekijk volle/desktop versie : bekeerde zusters



30-11-2010, 19:46
salam alaikoem zusters

Ik heb een vraagje. Toen jullie bekeerden hoe hebben jullie het aan je ouders verteld? En zijn jullie meteen Hijaab gaan dragen? En hoe reageerde de rest van jullie omgeving? En toen jullie bekeerd waren konden jullie toen al bidden of pas erna?

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden.

xx

30-11-2010, 19:56


Salaam aleykoum lieverd, ik kom zo op msn en dan hebben we het hier inscha Allah even over. Ik denk dat ik wel iemand ken die je hier goed bij kan helpen inscha Allah.

X

30-11-2010, 20:31

Citaat door 010meisje:
salam alaikoem zusters

Ik heb een vraagje. Toen jullie bekeerden hoe hebben jullie het aan je ouders verteld? En zijn jullie meteen Hijaab gaan dragen? En hoe reageerde de rest van jullie omgeving? En toen jullie bekeerd waren konden jullie toen al bidden of pas erna?

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden.

xx



Wa alaikoem salaam wa rahmatullah wa baraktu beste zuster,

Ik had het kort ervoor gezegd tegen mijn ouders toen ik moslim wou worden.
Overigens was ik toen 15 en ze reageerden er niet goed op, waardoor ik alles stiekem heb moeten doen.
Een jaar lang tot dat ik heb besloten om de hijaab te gaan dragen, omdat ik echt niet meer kon wachten en Allah Subhana Wa Taala hierin niet meer ongehoorzaam wou zijn, en mijzelf afvroeg wie ik meer vreesde Allah of mijn ouders...

Mijn moeder had al naar mij geroepen dat als ik naar de moskee zou gaan of de hijaab zou gaan dragen dat ik uit huis moest.
Uiteindelijk ben ik dus weggegaan, maar nu woon ik wel weer thuis en draag ik inmiddels de khimar/jilbab alhamdulillah.
Wat ik eerst nooit heb durven dromen...

De meeste mensen in mijn omgeving reageerden negatief helaas, en thuis is het ook erg wisselend.
Over het algemeen kan me moeder het niet accepteren, waardoor er tot op de dag van vandaag nog steeds problemen ontstaan.
Vaak mbt. kleding etc.


Ik heb het gebed geleerd 1 week na mijn bekering dus kon ik 2 weken na mijn bekering bidden alhamdulillah.


En hoe is het bij jou zuster als ik vragen mag?

Moge Allah Subhana Wa Taala je veel sabr schenken en degenen leiden die jij liefhebt. Allahumma amien

Wa salaam.

01-12-2010, 18:45

Citaat door all-Haqq:
Wa alaikoem salaam wa rahmatullah wa baraktu beste zuster,

Ik had het kort ervoor gezegd tegen mijn ouders toen ik moslim wou worden.
Overigens was ik toen 15 en ze reageerden er niet goed op, waardoor ik alles stiekem heb moeten doen.
Een jaar lang tot dat ik heb besloten om de hijaab te gaan dragen, omdat ik echt niet meer kon wachten en Allah Subhana Wa Taala hierin niet meer ongehoorzaam wou zijn, en mijzelf afvroeg wie ik meer vreesde Allah of mijn ouders...

Mijn moeder had al naar mij geroepen dat als ik naar de moskee zou gaan of de hijaab zou gaan dragen dat ik uit huis moest.
Uiteindelijk ben ik dus weggegaan, maar nu woon ik wel weer thuis en draag ik inmiddels de khimar/jilbab alhamdulillah.
Wat ik eerst nooit heb durven dromen...

De meeste mensen in mijn omgeving reageerden negatief helaas, en thuis is het ook erg wisselend.
Over het algemeen kan me moeder het niet accepteren, waardoor er tot op de dag van vandaag nog steeds problemen ontstaan.
Vaak mbt. kleding etc.


Ik heb het gebed geleerd 1 week na mijn bekering dus kon ik 2 weken na mijn bekering bidden alhamdulillah.


En hoe is het bij jou zuster als ik vragen mag?

Moge Allah Subhana Wa Taala je veel sabr schenken en degenen leiden die jij liefhebt. Allahumma amien

Wa salaam.



bedankt dat me vragen wou beantwoorden zuster.

Ik ben nogniet bekeerd en wil me insha'allah snel gaan bekeren.
Aan mijn ouders heb ik het nogniet verteld en weet ook niet hoe ze zullen reageren.Ik weet wel bijna zeker dat ze me bijv niet uit huis zouden zetten ofso. Maar ik ben alleen bang ze pijn te doen.
Aan de meeste vrienden heb ik het wel verteld en hun reageerde allemaal wel positief alhamdoulilah.
bidden kan ik nu nogniet maar ik ga het snel leren insha'allah.
Hoe heb jij leren bidden?
Kan je me anders pmen?

Spreek je snel insha'allah
xx

01-12-2010, 19:04



Citaat door 010meisje:
bedankt dat me vragen wou beantwoorden zuster.

Ik ben nogniet bekeerd en wil me insha'allah snel gaan bekeren.
Aan mijn ouders heb ik het nogniet verteld en weet ook niet hoe ze zullen reageren.Ik weet wel bijna zeker dat ze me bijv niet uit huis zouden zetten ofso. Maar ik ben alleen bang ze pijn te doen.
Aan de meeste vrienden heb ik het wel verteld en hun reageerde allemaal wel positief alhamdoulilah.
bidden kan ik nu nogniet maar ik ga het snel leren insha'allah.
Hoe heb jij leren bidden?
Kan je me anders pmen?

Spreek je snel insha'allah
xx


Geen dank, graag gedaan omwille van Allah.

Oohh oke ghayr insha Allaah, opdat hen reactie zacht mag zijn.
insha Allaah zal dat niet gebeuren zuster, je ouders zullen vast veel van je houden, soms kunnen ouders dingen zeggen die ze eigenlijk niet wouden zeggen omdat ze zoveel van je houden maar uit onmacht kan een mens gekke dingen doen en zeggen.

Natuurlijk kan het zijn dat het pijn bij je ouders zal doen als je zegt dat je moslim wil worden.
Maar vergeet niet dat onze ouders in staat van onwetendheid zijn.
Dit neemt niet weg dat wij goed voor onze ouders moeten zijn, dit is zeer belangrijk zuster.
Probeer vriendelijk tot hen te komen ongeacht wat ze tegen jou gaan doen of zeggen.
Met je gedrag doe je echt veel dawah.
Maar gehoorzaam ze niet als je Allah daardoor ongehoorzaam bent.
En vergeet niet dat je uiteindelijk alleen in je graf bent, en jij zult slechts baat hebben aan jouw goede daden.
Moge Allaah Subhana Wa Taala degenen leiden die jij liefhebt. Allahumma ameen
Maak veel dua voor je ouders en degenen die jij liefhebt insha Allah.

Alhamdulillaah dat je vrienden positief reageerden.
Insha Allaah blijft dit zo, en ook met de rest van je omgeving.
En weet anders dat Allaah niemand boven zijn vermogen beproefd.
Wij hebben slechts de tevredenheid van Allah nodig.

Een zuster heeft mij leren bidden, Moge Allah haar belonen.
Moge Allah het je gemakkelijk maken.

Ik zal je insha Allaah een pm sturen.

liefs,
Wa salaam.

01-12-2010, 19:19
Ik heb het me familie nog niet officieel verteld durf het niet, maarja ze komen er vanzelf wel achter als ik een hoofddoek ga dragen op een dag insha'Allah. Ik kon wel bidden, maar doe het nog niet altijd ben soms zo zwak

01-12-2010, 19:22

Citaat door all-Haqq:
Wa alaikoem salaam wa rahmatullah wa baraktu beste zuster,

Ik had het kort ervoor gezegd tegen mijn ouders toen ik moslim wou worden.
Overigens was ik toen 15 en ze reageerden er niet goed op, waardoor ik alles stiekem heb moeten doen.
Een jaar lang tot dat ik heb besloten om de hijaab te gaan dragen, omdat ik echt niet meer kon wachten en Allah Subhana Wa Taala hierin niet meer ongehoorzaam wou zijn, en mijzelf afvroeg wie ik meer vreesde Allah of mijn ouders...

Mijn moeder had al naar mij geroepen dat als ik naar de moskee zou gaan of de hijaab zou gaan dragen dat ik uit huis moest.
Uiteindelijk ben ik dus weggegaan, maar nu woon ik wel weer thuis en draag ik inmiddels de khimar/jilbab alhamdulillah.
Wat ik eerst nooit heb durven dromen...

De meeste mensen in mijn omgeving reageerden negatief helaas, en thuis is het ook erg wisselend.
Over het algemeen kan me moeder het niet accepteren, waardoor er tot op de dag van vandaag nog steeds problemen ontstaan.
Vaak mbt. kleding etc.


Ik heb het gebed geleerd 1 week na mijn bekering dus kon ik 2 weken na mijn bekering bidden alhamdulillah.


En hoe is het bij jou zuster als ik vragen mag?

Moge Allah Subhana Wa Taala je veel sabr schenken en degenen leiden die jij liefhebt. Allahumma amien

Wa salaam.

Wauw was ik ook maar zo sterk, maar vind het zo erg om mijn familie pijn te doen.

01-12-2010, 19:29

Citaat door Loveyou20:
Wauw was ik ook maar zo sterk, maar vind het zo erg om mijn familie pijn te doen.


jaa dat heb ik dus ook. Maar hoe denkjij dat je ouders gaan reageren dan?

01-12-2010, 19:43
Salam Ou3aleikoem Beste Zusters , Probeer je sterk te houden.
En Inschallah zal Allah Soebhana Wa Tahala jullie helpen.
Maar knap van jullie dat jullie bekeerd zijn naar de Islam. Mashallah

Wa3aleikoem Oesalam x

01-12-2010, 19:43
Ghayr insha allah zuster, Is het misschien niet beter om je ouders eerst te vertellen dat je moslim bent ?
Want de hijaab is vaak het meest confronterende voor hen.
Hoe moeilijk het ook is om die stap te zetten, maar jij weet natuurlijk het beste hoe jouw ouders zijn.

Ik vond het ook heel erg moeilijk om het tegen mijn ouders te vertellen, en nu vind ik het zelfs nog erg als ik zie hoe teleurgesteld me moeder in mij is en haar beschamende blik over mij.
Maar ghayr insha Allah, zij zijn ontwetend zuster.. Je moet niet bedroefd zijn om je ouders pijn te doen, want dat doe jij hun eigenlijk niet.
SubhanAllah als zij op de hoogte waren van de waarheid dan zouden zij zeker niet bedroefd zijn.
Het is aan ons om hen uit te nodigen naar All Haqq Islaam en dua voor hen te maken opdat hun geleid worden insha Allah.
En dat wij deze gunst hebben gekregen Subhan Allaah, alhamdulillahi rabbie alamien.
Dit verdriet is ook wederzijds, want wij zijn ook zeer bedroefd omdat onze ouders geen moslim zijn.

En beste zuster, onderhoud je salaat alsjeblieft goed..
Hiervoor zullen wij ons als eerste moeten verantwoorden.

Moge Allah ons standvastig maken en ons meer imaan en taqwa schenken, en Moge Allah onze ouders leiden naar all haqq Islaam, en ons leven nemen met dat van de vromen. Allahumma amien

Wa salaam.

01-12-2010, 19:56

Citaat door 010meisje:
jaa dat heb ik dus ook. Maar hoe denkjij dat je ouders gaan reageren dan?

Mijn moeder is overleden en denk dat die er het best op zal hebben gereageert. Maar de rest van mijn familie maakt nu al duidelijk met een hoofddoek kom je er niet in hoor. En ze vinden het hele geloof maar niks. En ze nemen het ook alles behalve serieus, ze zeggen dat ik gewoon ergens bij wil horen Dus zo ongeveer weten ze het wel, maar om ze nou serieus te gaan vertellen ik ben bekeerd, het liefst zou ik nu al een hoofddoek dragen en wil door me verdere leven als Moslima gaan vind ik erg moeilijk. En wil ze ook niet zoveel pijn doen.