Bekijk volle/desktop versie : Tahara( besnijdenis)



Pagina's : [1] 2

30-11-2010, 14:41
Hoi Dames,

Volgende week word ins allah mijn zoontje besneden.
Wat zijn julli ervaringen?
Hoe is het bij jullie zontjes gegaan?
Zijn er nog complicaties opgetreden?
Had hij veel pijn?

Wat zijn de Do's en de Dont's?


Hoe hebben jullie het gevierd?


Dames kom op met die ervaringen

Omdat het centrum in Rotterdam vol zit, gaan wij het doen in Den haag.
Iemand ervaringen met besnijdenis centrum nederland?


30-11-2010, 15:05


Niemand die zijn zoon heeft laten besnijden

Up!

30-11-2010, 16:18

Citaat door naoualimad:
up




bedankt meid

30-11-2010, 16:39
Ja ik heb mijn kindje daar laten besnijden het is hmdl heel goed gegaan. De ingreep zelf is ook snel gebeurd al is het moeilijk om je kindje te horen huilen (ik heb een paar traantjes gelaten). Geef voor de ingreep een zetpil. Na de ingreep moet je hem wat vaker verschonen dan normaal. Zijn pipi en de luier telkens insmeren met vaseline (die krijg je mee). Verder vaak in bad doen. Was daar heel huiverig voor omdat ik bang was dat hij pijn kreeg als hij in aanraking kwam met het water, maar dat was gelukkig niet zo hij vond het heerlijk. Safi kleed hem goed aan als je hem weer mee naar huis neemt.

30-11-2010, 16:41


Ik heb mijn beide zoons hier in nl besneden en heb bij bijden geen complicaties gehad. De eerste dag huilden ze een beetje, meestal waneer ze plasten. De tweede dag en de dagen erna heb ik er geen hinder meer van gehad, ook de wond was binnen een week redelijk goed genezen.

Als tip geef ik je mee om een uur van te voren twee zetpillen te geven, dit verlicht de pijn na de uitwerking van de verdoving. Maar dit zal denk ik ook wel in je uitnodiging staan.

Ik heb verder geen feest gegeven,zonde van mijn geld . Familie kwamen wel gewoon langs om te kijken hoe het met mijn zoonje ging. In de islaam zie je hier ook geen grondslag voor. Verder is de keuze aan jou.

30-11-2010, 16:42

Citaat door Riffia_Samra:
Ja ik heb mijn kindje daar laten besnijden het is hmdl heel goed gegaan. De ingreep zelf is ook snel gebeurd al is het moeilijk om je kindje te horen huilen (ik heb een paar traantjes gelaten). Geef voor de ingreep een zetpil. Na de ingreep moet je hem wat vaker verschonen dan normaal. Zijn pipi en de luier telkens insmeren met vaseline (die krijg je mee). Verder vaak in bad doen. Was daar heel huiverig voor omdat ik bang was dat hij pijn kreeg als hij in aanraking kwam met het water, maar dat was gelukkig niet zo hij vond het heerlijk. Safi kleed hem goed aan als je hem weer mee naar huis neemt.
Alhamodilliah meid!

Ik zal hem ook goed aankleden als ik hem meeneem ins allah.
Vooral met deze kou.

Van te voren een zetpil vind ik een goed idee
Bedankt meid, zal ik zeker doen.

Hoe oud was jouw zoontje?
En hoe heb je het gevierd?

30-11-2010, 16:44
ik wil meer weet want ik ga ookmijn zoon besijnden

30-11-2010, 16:44

Citaat door naima019:
Ik heb mijn beide zoons hier in nl besneden en heb bij bijden geen complicaties gehad. De eerste dag huilden ze een beetje, meestal waneer ze plasten. De tweede dag en de dagen erna heb ik er geen hinder meer van gehad, ook de wond was binnen een week redelijk goed genezen.

Als tip geef ik je mee om een uur van te voren twee zetpillen te geven, dit verlicht de pijn na de uitwerking van de verdoving. Maar dit zal denk ik ook wel in je uitnodiging staan.

Ik heb verder geen feest gegeven,zonde van mijn geld . Familie kwamen wel gewoon langs om te kijken hoe het met mijn zoonje ging. In de islaam zie je hier ook geen grondslag voor. Verder is de keuze aan jou.


Ik weet echt niet wat me te wachten staat.
Ayman is mijn eerste zoontje

Echt fijn om jullie verhalen te lezen, zo kan ik me een klein beetje inbeelden wat er me te wachten staat.
Hoe oud waren jouw zoontjes toen?

30-11-2010, 16:48
Ik heb bij mijn zoontje een zetpil een uur voor de ingreep en eentje 5 min voor ze zouden beginnen. Daarna om de 5uur volgens mij. Alhamdoelah is alles goed gegaan alleen bij mijn volgende kindje inchallah zal ik een paar weken na de geboorte laten besnijden. Dit omdat hij dan nog niet zijn handjes ontdekt en er niet bij kan komen.
En verder ja, hij heeft veel gehuild (net als bij vaccinatie maar dan keer 2) had hem die dag en de dag erna veel bij me gehouden en uiteindelijk viel het allemaal wel mee.

Feest, nee. Ik vond het geen happy gelegenheid, ook geldverspilling en om die reden ook geen feest gegeven

30-11-2010, 16:48

Citaat door Riffia_Samra:
Ja ik heb mijn kindje daar laten besnijden het is hmdl heel goed gegaan. De ingreep zelf is ook snel gebeurd al is het moeilijk om je kindje te horen huilen (ik heb een paar traantjes gelaten). Geef voor de ingreep een zetpil. Na de ingreep moet je hem wat vaker verschonen dan normaal. Zijn pipi en de luier telkens insmeren met vaseline (die krijg je mee). Verder vaak in bad doen. Was daar heel huiverig voor omdat ik bang was dat hij pijn kreeg als hij in aanraking kwam met het water, maar dat was gelukkig niet zo hij vond het heerlijk. Safi kleed hem goed aan als je hem weer mee naar huis neemt.



Ik ben een mietje.
Ik zal echt gaan huilen.
Twijfel of ik naar binnen mee moet gaan of niet

30-11-2010, 16:51

Citaat door Heaven:
Ik weet echt niet wat me te wachten staat.
Ayman is mijn eerste zoontje

Echt fijn om jullie verhalen te lezen, zo kan ik me een klein beetje inbeelden wat er me te wachten staat.
Hoe oud waren jouw zoontjes toen?


mijn eerste zoontje heb ik met 6 mnden gedaan en de tweede met 5 maanden.

Moge Allah het voor jou en je zoontje versoepelen meisk.

30-11-2010, 16:51
Oh ja als je er bij bent, ga dan bij zn hoofd staan en kijk naar hem niet naar beneden.

Succes

30-11-2010, 16:54



Citaat door Najat_1:
Ik heb bij mijn zoontje een zetpil een uur voor de ingreep en eentje 5 min voor ze zouden beginnen. Daarna om de 5uur volgens mij. Alhamdoelah is alles goed gegaan alleen bij mijn volgende kindje inchallah zal ik een paar weken na de geboorte laten besnijden. Dit omdat hij dan nog niet zijn handjes ontdekt en er niet bij kan komen.
En verder ja, hij heeft veel gehuild (net als bij vaccinatie maar dan keer 2) had hem die dag en de dag erna veel bij me gehouden en uiteindelijk viel het allemaal wel mee.

Feest, nee. Ik vond het geen happy gelegenheid, ook geldverspilling en om die reden ook geen feest gegeven


Ik had van die zetpil nooit geweten.
Bedankt meiden!

Ik heb ook begrepen hoe jonger hoe beter.
Ik had het veel eerder willen doen, maar het kwam er maar niet van en telkens stelde ik het uit.
Nu waren er nog enkele plekken volgende week, dat ik spontaa "Ja" zei

Ik wil ook geen feest geven, alleen mijn schoonfamilie heeft zoiets: het hoort erbij.
Maar als ik dat doe, lijkt het net of het een bruiloft zal zijn

30-11-2010, 16:55

Citaat door naima019:
mijn eerste zoontje heb ik met 6 mnden gedaan en de tweede met 5 maanden.

Moge Allah het voor jou en je zoontje versoepelen meisk.



Amin Ins Allah!
Ik wilde het ook doen toen hij 6 maanden werd, maar heb nooit doorgezet.


Thanks meid!

30-11-2010, 18:20
Mijn zoontje werd besneden in Tunesië tijdens ramadan. Wij mochten bij hem op de kamer. Hamdoulilah heb ik een dapper zoontje (was toen 20 maanden) hij heeft niet zoveel gehuild tijdens de besnijdenis (heb zelf wel traantjes gelaten - meskien mijn kleintje) maar achteraf heeft hij gehuild telkemalen hij moest plassen.

Volgende dag was hij het zelf vergeten en hup hij was vertrokken. Lopen, spelen, ... piekt wel nog wat bij het plassen maar hamdoulilah.

Wij hebben hem naar de zee genomen daar ze zeggen dat zeewater (zoutwater) goed is om de wonde te genezen.

De wonde is na 1 week genezen hamdoulilah.

Wij hebben de dag zelf feest gegeven. Allé feest, enkele buren uitgenodigd om bij ons de ramadan te verbreken. Daarna zijn enkele vrienden van mn man gekomen en hebben Koran gelezen en kwamen er nog enkele vriendinnen naar mn zoontje kijken + hij kreeg geld.

Gewoon thee/fruitsap/ met koekjes werd er in de avond uitgedeeld.

Pagina's : [1] 2