Bekijk volle/desktop versie : Tsjechische wetenschapper bekeerd zich tot de islam.!



Pagina's : [1] 2 3 4

30-11-2010, 00:00

30-11-2010, 00:12



Citaat:
'Want het is heel duidelijk, heel logisch en makkelijk te volgen en ik kon geen tegenstrijdigheden vinden.'
Ik denk dat ik wat betreft zwangerschappen maar in de ooievaar ga geloven, veel duidelijker, logischer en makkelijker te volgen dan de gangbare theorie. Bovendien geen tegenstrijdigheden!

30-11-2010, 00:19

Citaat door mars1:
Ik denk dat ik wat betreft zwangerschappen maar in de ooievaar ga geloven, veel duidelijker, logischer en makkelijker te volgen dan de gangbare theorie. Bovendien geen tegenstrijdigheden!




Ik weet niet tot hoever je een ooievaar vergelijkbaar kunt stellen met het
geloof. Deze man is wetenschapper hij praat hier over tegenstrijdigheden
binnen de wetenschap. Dan nog heeft hij helemaal gelijk, de islam is logisch
makkelijk te begrijpen als je er voor openstaat. Zeer duidelijk.!

Mocht jij je willen verdiepen in je ooievaar, fijn!

30-11-2010, 00:25
Voor de kijkers:


30-11-2010, 00:25



Citaat door s0emia:
Ik weet niet tot hoever je een ooievaar vergelijkbaar kunt stellen met het
geloof. Deze man is wetenschapper hij praat hier over tegenstrijdigheden
binnen de wetenschap. Dan nog heeft hij helemaal gelijk, de islam is logisch
makkelijk te begrijpen als je er voor openstaat. Zeer duidelijk.!

Mocht jij je willen verdiepen in je ooievaar, fijn!


Het is je vast niet ontgaan dat mijn reactie niet erg series was.

Maar de makkelijkste weg is niet altijd de goede weg, dat is wel heel kortzichtig. Bovendien staan er wel degelijk tegenstrijdigheden in de koran.

30-11-2010, 00:27

Citaat door mars1:
Het is je vast niet ontgaan dat mijn reactie niet erg series was.

Maar de makkelijkste weg is niet altijd de goede weg, dat is wel heel kortzichtig. Bovendien staan er wel degelijk tegenstrijdigheden in de koran.

de hele christendom is een leugen

30-11-2010, 00:28

Citaat door kiwie:
de hele bijbel is een leugen


Goed argument om te ontkrachten dat de koran gevrijwaard is van tegenstrijdigheden!

30-11-2010, 00:30

Citaat door mars1:
Goed argument om te ontkrachten dat de koran gevrijwaard is van tegenstrijdigheden!


daarom loopt de kerk ook leeg 10 man op zondag door de weeks 0.0 of de eigenaar die moet schoonmaken

30-11-2010, 00:31

Citaat door Hmemeee3:
Deze wetenschapper (Keith Moore) zegt wat anders. Hij is de wetenschapper van embryologie en hij zegt precies hetzelfde als wat er in de koran geschreven is, 1400 jaar geleden.

http://www.youtube.com/watch?v=B6uMvE5reNc

http://www.youtube.com/watch?v=xTOt0pl05ys&feature=related

de grooste leugen in de bijbel is over jezus vrede zij met hem. om hem de zoon van god te noemen.

30-11-2010, 00:33

Citaat door Hmemeee3:
Deze wetenschapper (Keith Moore) zegt wat anders. Hij is de wetenschapper van embryologie en hij zegt precies hetzelfde als wat er in de koran geschreven is, 1400 jaar geleden.

http://www.youtube.com/watch?v=B6uMvE5reNc

http://www.youtube.com/watch?v=xTOt0pl05ys&feature=related


Dat zal best, op 1 punt kan het best een kern van waarheid bevatten. (al dan niet bewust)

En wat is hier de verklaring voor?

Hoeveel engelen spraken tot Maria? - Wanneer de Koran spreekt over de aankondiging van Jezus aan de maagd Maria spreekt Soera 3:42,45 over (een aantal) engelen terwijl het maar 1 engel is in Soera 19:17-21.

De koran produceert tegenstrijdige uitspraken of op de dag des oordeels voorspraak mogelijk is. Nee (soera 2:122-123, 2:254, 6:51, 82:18-19, enz.). Ja (soera 20:109, 34:23, 43:86, 53:26, enz.).

ZIJN ENGELEN BESCHERMERS?
“Buiten Allah is er geen beschermer of helper voor u” (soera 2:107, 29:22). Maar in andere soera’s worden engelen beschreven als bewakers (soera 13:11, 50:17-18, 82:10). En in soera 41:31 zeggen de engelen zelf: “wij zijn uw vrienden in dit leven en in het Hiernamaals”.

WANNEER HAD HET VOLK BEROUW OVER HET AANBIDDEN VAN HET GOUDEN KALF?
Voordat Mozes terugkwam (soera 7:149-150). Nadat Mozes terugkwam (soera 20:91).

FARAO VERDRONKEN OF GERED?
De koran is onduidelijk over het lot van de farao die Mozes achtervolgde. Volgens soera 10:92 overleefde hij de strijd, maar drie andere teksten zeggen dat hij verdronk (soera 28:40, 17:103, 43:55).

En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan...

30-11-2010, 00:35

Citaat door kiwie:
daarom loopt de kerk ook leeg 10 man op zondag door de weeks 0.0 of de eigenaar die moet schoonmaken


Citaat:

Het bezoek aan kerken, moskeeën en religieuze bijeenkomsten is de afgelopen jaren fors afgenomen. De daling is het grootst onder islamieten. Van 2004 tot en met 2008 ging gemiddeld 35 procent van de islamieten minstens een keer per maand naar de moskee, tegenover 47 procent in 1998 en 1999. Ook onder katholieken nam het kerkbezoek aanzienlijk af. Van 2004 tot en met 2008 bezocht gemiddeld 23 procent minstens eens per maand een kerkdienst, tegenover 31 procent in 1998 en 1999. Onder protestanten liep de kerkgang nauwelijks terug.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/vrije-tijd-cultuur/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-2853-wm.htm

30-11-2010, 00:38

Citaat door mars1:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/vrije-tijd-cultuur/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-2853-wm.htm

ik zie elke dag moslim jongeren in de moskee en vrijdag helemaal. bij de kerk is dat alleen op zondag en nog met tegen zin. kinderen worden meestal gedwongen om mee tegaan. voor de rest zijn het 99% oudjes ,,,,,,,



30-11-2010, 00:39



Citaat door mars1:
Het is je vast niet ontgaan dat mijn reactie niet erg series was.

Maar de makkelijkste weg is niet altijd de goede weg, dat is wel heel kortzichtig. Bovendien staan er wel degelijk tegenstrijdigheden in de koran.



Nee, ik weet best dat hetgeen wat je over de ooievaar zei niet gemeend was.

Nee, de islam kent geen dwang, dat is principieel het belangrijkste waar je
op moet letten. Jij word niet gedwongen om moslim te worden. Maar als je
dan in Allaah subhana huwa tahala gaat geloven, dan zijn daar
vanzelfsprekend de normen en waarde voor. Jij als ongelovige kan deze
als ''tegenstrijdig zien'' wij als gelovige zien dit als een deel wat bij het
geloof hoort.

Dus dat trek je dan ook zeker niet in twijfel. Wij kennen de regel: Zet nooit
een vraagteken waar Allaah subhana huwa tahala een punt heeft gezet.!

Je neemt of het hele pakketje of je neemt er niets van.

30-11-2010, 00:42

Citaat door kiwie:
ik zie elke dag moslim jongeren in de moskee en vrijdag helemaal. bij de kerk is dat alleen op zondag en nog met tegen zin. kinderen worden meestal gedwongen om mee tegaan. voor de rest zijn het 99% oudjes ,,,,,,,




Jij mag van je imam niet in een kerk komen, heb je me ooit in een pm verteld. Waar haal je deze gegevens dan vandaan? In de kerk waar ik kom is er 1) niet alleen op zondag dienst, 2) worden kinderen niet gedwongen en 3) is minstens 50% jonger dan 50.

30-11-2010, 00:44

Citaat door s0emia:
Nee, ik weet best dat hetgeen wat je over de ooievaar zei niet gemeend was.

Nee, de islam kent geen dwang, dat is principieel het belangrijkste waar je
op moet letten. Jij word niet gedwongen om moslim te worden. Maar als je
dan in Allaah subhana huwa tahala gaat geloven, dan zijn daar
vanzelfsprekend de normen en waarde voor. Jij als ongelovige kan deze
als ''tegenstrijdig zien'' wij als gelovige zien dit als een deel wat bij het
geloof hoort.

Dus dat trek je dan ook zeker niet in twijfel. Wij kennen de regel: Zet nooit
een vraagteken waar Allaah subhana huwa tahala een punt heeft gezet.!

Je neemt of het hele pakketje of je neemt er niets van.


Ik begrijp als christen exact wat je bedoelt. Daarom is het ook zo lastig om er over te discussieren, het zijn dingen waar je innerlijk van overtuigd bent, maar niet in woorden te vatten zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4