Bekijk volle/desktop versie : Dames ff snel een vraagje over spruitjes!



29-11-2010, 17:25
Hey,

Ik ben nu marmita aan het maken en wil er voor de verandering spruitjes indoen, maar ik heb nooit spruitjes gemaakt. Heeft het een lange tijd nodig om te garen, zoals wortelen en aardappelen of minder lange tijd, zoals courgette en bloemkool etc?!!

29-11-2010, 17:29


niet in de marmita gooien!!!!

Want niet alleen de onderkant is bitter, maar ook de middelste kern.
En de spruitjes zelf ook...maar de binnenkant het meest.

Kook ze apart in water met zout.
Giet ze af en doe er een paar lepels saus van je marmita bij en laat dat even een paar minuten inkoken.

29-11-2010, 17:34
apart koken, dan afgieten, en dan een beetje saus van je marmita erbij doen en ff laten pruttelen en dan als je opgediend hebt de spruitjes er bovenop.
smakelijk!!!!

29-11-2010, 17:35

Citaat door mmu2:
niet in de marmita gooien!!!!

Want niet alleen de onderkant is bitter, maar ook de middelste kern.
En de spruitjes zelf ook...maar de binnenkant het meest.

Kook ze apart in water met zout.
Giet ze af en doe er een paar lepels saus van je marmita bij en laat dat even een paar minuten inkoken.


heb jouw reactie niet gelezen...

29-11-2010, 17:35


Apart koken he, want anders is je marqa echt niet te eten.

En de gaartijd hangt een beetje af van hoe jij het lekker vindt, zacht en papperig of een beetje vast? Ik zou ongeveer 20 minuutjes doen en dan proeven. Meestal zijn ze dan lekker en niet te zacht.

Na het koken moet je ze even bakken in wat marqah en dan kun je ze bij je schotel serveren.


Citaat door Mysha:
Hey,

Ik ben nu marmita aan het maken en wil er voor de verandering spruitjes indoen, maar ik heb nooit spruitjes gemaakt. Heeft het een lange tijd nodig om te garen, zoals wortelen en aardappelen of minder lange tijd, zoals courgette en bloemkool etc?!!

29-11-2010, 17:36
Oh laat maar.

29-11-2010, 17:36

Citaat door Sabrun_Jameel:
Oh laat maar.


29-11-2010, 17:41
Tien keer hetzelfde antwoord.


Citaat door n.adine:

29-11-2010, 17:43

Citaat door Sabrun_Jameel:
Tien keer hetzelfde antwoord.

ja idd..maar das wel de lkkrste manier

29-11-2010, 17:56
Kook ze eerst 10 min voor in een pan met een beetje suiker. En dan pas bouillon van je marmitta erbij en apart verder laten garen.

Als je het bij de marmita gooit dan wordt het gauw een rwiena

29-11-2010, 18:37
@ Laatje; weyoow ik zou ze gwn in mn pan gooien door jou!
@ Alle andere leden; ook super lief dat jullie gereageerd hebben, ik ga ze straks apart in een pannetje koken. Zie puntje voor iedereen.

29-11-2010, 18:39
Ik heb iedereen behalve Noona en SJ een puntje kunnen geven. Ik heb jullie al eens gegeven in de afgelopen tijden denk ik. Smahli.

29-11-2010, 22:25


Pfff, deze marmita was gruwelijk lekker al zeg ik het zelf. Een lekkere bered na3na3 thee erbij en gebakken frietjes.