Bekijk volle/desktop versie : Dora tekenfilm in Arabisch (foes7a), doen?

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6

28-11-2010, 23:48

Citaat door Mohammed1980:
Voorproefje:

http://www.youtube.com/watch?v=fPPaLzZi0yQ

oh leuk

28-11-2010, 23:55

Citaat door ladyjamila007:
ik heb baraem altijd aan staan en ze leren het echt heel snel
mijn dochter kan nu van 1 tot 10 tellen in arabisch

Ik ben even naar de website ervan gegaan maar in tegenstelling tot Nickelodeon duurt ieder programma (tekenfilm) maar 2:59 minuten. Vervolgens stopt ie automatisch.

Is er een manier dat deze, net als Nickelodeon website, automatisch 24 uur per dag doorgaat?

29-11-2010, 00:00
Er is aardig wat belangstelling al7amdoe liLah. Het is ook eigenlijk onze taak om de kinderen de taal van de Qoer'aan en Soennah bij te leren bi idhni Lah.

Voor degenen die pas net meelezen:

Zie hier een stukje van Dora in het Arabisch: http://www.youtube.com/watch?v=fPPaLzZi0yQ

Pm me bij interesse en wanneer ik de Dvd's heb ontvangen (deze moeten namelijk nog worden geimporteerd) dan kom ik bij jullie terug inshaae Allah.

Voor degenen die al hebben gePMed: Sabr inshaae Allah. Ik hou jullie op de hoogte inshaae Allah.

29-11-2010, 00:12

Ik ben even naar de website ervan gegaan maar in tegenstelling tot Nickelodeon duurt ieder programma (tekenfilm) maar 2:59 minuten. Vervolgens stopt ie automatisch.

Is er een manier dat deze, net als Nickelodeon website, automatisch 24 uur per dag doorgaat?

nee ik denk dat het niet kan , ik heb overal gezocht maar helaas

29-11-2010, 00:14

Er is aardig wat belangstelling al7amdoe liLah. Het is ook eigenlijk onze taak om de kinderen de taal van de Qoer'aan en Soennah bij te leren bi idhni Lah.

Voor degenen die pas net meelezen:

Zie hier een stukje van Dora in het Arabisch: http://www.youtube.com/watch?v=fPPaLzZi0yQ

Pm me bij interesse en wanneer ik de Dvd's heb ontvangen (deze moeten namelijk nog worden geimporteerd) dan kom ik bij jullie terug inshaae Allah.

Voor degenen die al hebben gePMed: Sabr inshaae Allah. Ik hou jullie op de hoogte inshaae Allah.

Mijn kinderen kijken geen dora en diego meer, die tekenfilms zijn wel leerzaam dat vind ik ook, maar daarnaast zitten daar heel veeeeeeeeeel dingen bij die niet goed zijn voor ze.

Dora en Diego zijn niet gelovig, dus alles wat zij doen in hun leven, draait om sterren vragen, wensen maken bij de sterren, veel tovenarij en ga zo maar door.
En als jij het hebt over de koran en soennah, dan zou ik ze zeker niet naar dora en diego laten kijken, daar zitten alleen maar shirk in en leren de kinderen te hopen op sterren en dergelijke.
Het was dat mijn dochter een keer tegen mijn man zei als je iets wil, moet je een wens doen bij een ster en dan komt het uit, nou wij hebben haar goed uitgelegd, dat ze alleen aan Allaah kan vragen en dat ook alleen Allaah de Enige is die haar wens kan doen uitkomen.

Ik weet niet hoe die arabische vertalingen zijn of ze rekening houden met deze zaken en shirkzaken eruit halen, ik zou dit zeker eerst goed controleren voordat je dit koopt.

29-11-2010, 00:19

Citaat door _Ketkouta_:
Mijn kinderen kijken geen dora en diego meer, die tekenfilms zijn wel leerzaam dat vind ik ook, maar daarnaast zitten daar heel veeeeeeeeeel dingen bij die niet goed zijn voor ze.

Dora en Diego zijn niet gelovig, dus alles wat zij doen in hun leven, draait om sterren vragen, wensen maken bij de sterren, veel tovenarij en ga zo maar door.
En als jij het hebt over de koran en soennah, dan zou ik ze zeker niet naar dora en diego laten kijken, daar zitten alleen maar shirk in en leren de kinderen te hopen op sterren en dergelijke.
Het was dat mijn dochter een keer tegen mijn man zei als je iets wil, moet je een wens doen bij een ster en dan komt het uit, nou wij hebben haar goed uitgelegd, dat ze alleen aan Allaah kan vragen en dat ook alleen Allaah de Enige is die haar wens kan doen uitkomen.

Ik weet niet hoe die arabische vertalingen zijn of ze rekening houden met deze zaken en shirkzaken eruit halen, ik zou dit zeker eerst goed controleren voordat je dit koopt.

Baarak Allahoe fieki, zo heb ik het niet bekeken. Als ik af en toe meekijk zie/hoor ik alleen maar getel en zoektochten. Maar nu je het zegt, het verspreiden van koefr en shirk wilt niemand op zijn geweten hebben.

Baarak Allahoe fieki, nogmaals.

29-11-2010, 00:29

Baarak Allahoe fieki, zo heb ik het niet bekeken. Als ik af en toe meekijk zie/hoor ik alleen maar getel en zoektochten. Maar nu je het zegt, het verspreiden van koefr en shirk wilt niemand op zijn geweten hebben.

Baarak Allahoe fieki, nogmaals.

Ja het punt is dat veel mensen dit over het hoofd zien, heel vaak komen alleen de leerzame dingen naar voren, zoals het tellen, de taal en dergelijke
Maar ik heb voor mijn dochter heel veel dvd's gehaald en samen met haar bekeken en bijna 8 van de 10 zaten shirk in. Als het niet iets was dat getoverd werd, dan werd er wel iets gewenst bij een ster of een boom. En ook het feit dat er vaak verjaardagen werden gevierd, of moederdag, haloween en ga zo door. Dit zijn dingen waar kleine kinderen vanaf 2 jaar mee opgroeien, dit is zeker geen goede basis voor een islamitische opvoeding.

Maar dit is trouwens niet alleen bij Dora en Diego, dit heb je bij heel veel tekenfilms op Nickelodeon, niemand ziet het gevaar hiervan in, ze denken makkelijk elke dag mijn kind tv laten kijken, maar ze weten niet dat hierdoor hun kind (soms al vanaf 1 jaar) heel slecht beinvloed word en dat hun fitrah geschaad wordt, wa Allaahou almousta3aan.

Maar het zou goed kunnen dat de arabische vertalingen aangepast zijn, mocht dat zo zijn, dan wil ik ze ook graag hebben.

29-11-2010, 00:39

Citaat door _Ketkouta_:
Ja het punt is dat veel mensen dit over het hoofd zien, heel vaak komen alleen de leerzame dingen naar voren, zoals het tellen, de taal en dergelijke
Maar ik heb voor mijn dochter heel veel dvd's gehaald en samen met haar bekeken en bijna 8 van de 10 zaten shirk in. Als het niet iets was dat getoverd werd, dan werd er wel iets gewenst bij een ster of een boom. En ook het feit dat er vaak verjaardagen werden gevierd, of moederdag, haloween en ga zo door. Dit zijn dingen waar kleine kinderen vanaf 2 jaar mee opgroeien, dit is zeker geen goede basis voor een islamitische opvoeding.

Maar dit is trouwens niet alleen bij Dora en Diego, dit heb je bij heel veel tekenfilms op Nickelodeon, niemand ziet het gevaar hiervan in, ze denken makkelijk elke dag mijn kind tv laten kijken, maar ze weten niet dat hierdoor hun kind (soms al vanaf 1 jaar) heel slecht beinvloed word en dat hun fitrah geschaad wordt, wa Allaahou almousta3aan.

Maar het zou goed kunnen dat de arabische vertalingen aangepast zijn, mocht dat zo zijn, dan wil ik ze ook graag hebben.

Hierin heb je helemaal gelijk. Ik ga het uitzoeken inshaae Allah want het kan zo zijn dat de Arabische versies zijn aangepast. Dit omdat naar het Arabisch vertaalde Amerikaanse films ook aangepast zijn (vieze scenes worden namelijk weggehaald waardoor het beeld overspringt tot de vieze scenes voorbij zijn). Dus het uitzoeken waard inderdaad.

29-11-2010, 00:49
PS: Heb misschien iets beters gevonden, een Arabische DVD-set met 28 afleveringen waarin in iedere aflevering het schrijven en uitspreken van een Arabische letter (in het Arabisch) wordt behandeld. Spelenderwijs natuurlijk, in de vorm van een tekenfilm. Deze DVD serie heet: Ta3liemoel loeghartiel-3arabieyyatie bie-roesoemiel-7arakaat en duurt 3 uur.

Ik zoek nog verder naar andere 'veilige' Arabische educatieve DVD's inshaae Allah.

29-11-2010, 02:47
salama haleikom,

deze tekenfilms kan ik allemaal uploaden als men hier behoefte aan heeft en ze zijn allemaal in het arabisch DUS OOK DORA alle afleveringen zijn beschikbaar.

ik ben zelf erg erg druk met werk en studie, maar als men echt behoefte hieraan heeft laat het even weten dan door mij een pm te sturen mensen.
(( reden voor pm: omdat de topic weleens gesloten kan worden)) zodoende krijg je van mij netjes een pm terug met alle links als ik de tekenfilms heb geupload..

dus mensen als er echt behoefte is stuur mij een pm of je onderstaande tekenfilms wilt.

Zo ja, dan kan het wel even een paar weken, misschienw el 4 weken duren voor ik alle onderstaande tekenfilms op internet geupload heb dus zal je even geduld moeten hebben, want het is namelijk best veel de lijst hierinder zoals je ziet.

maar stuur mij een pm en ik stuur je tegen die tijd wel een pm met alle links erbij DEAL???????

Of als jullie willen kan ik gewoon alle tekenfilms uploaden en op de forum hier de links gewoon plaatsen voor iedereen.?????
zo ja stuur mij dan alsnog een pm en geen zorgen haha dat ik wil prive chatten (geen tijd hiervoor) maar als ik het over 4 weken allemaal hier plaats krijg je een seintje van mij oke????????

dus stuur een pm aangezien ik niet de topicstarter ben en de topic morgen of zo weg kan zijn.Ik zal niet terug reageren, anders moet ik htientallen pm's direct beantwoorden, maarmaak je geen zorgen ik bewaar je pm en zal te zijner tijd reageren als ik de links beschikbaar heb.
Bespaart mij veel pm''s sturen van mijn kant, snappie

beslama

Abkour
Abtal Al Malaeb
Adnan Wa Lena
Adventures of Huckleberry Finn (Aissam)
Ahla Al Alayam
AL FATA BURHAN
Al Haddaf
Al Leath Al Abyad
Al Manahel
Al Tenean Sageer
Alhoot Alabyad
Alice in Wonderland
Alpen Rose Judy Randy
Alrajol Alhadidi
Alsaba3 Almodhash
ALsiyad ALjari
Ameera Yaqoot Princess
Ana Wa Akhi
Ana Wa Akhoti
Andy Pandy
Animalympics
Astro Boy
Bashar Hutch Honeybee
Basma and abdou
Bassit
Belle Wa Sebastian
Black Cat
Bleach (Arabic Sub)
Blue Blink (Aoi Blink)
Boby the stupid dog
Buzz Lightyear
Calimero
Captain Future
Captain Majid Tsubasa 1
Captain Majid Tsubasa 2
Captain Majid Tsubasa 3
Captain Majid Tsubasa 4
Captain Majid Tsubasa 5
Captain Rabah
Charlotte(Shahla)
Cinderella
Dabdob Al7aboob
Dai
Dash Machine Hayabusa
Demetan Croaker
Dennis the Menace
Detective Conan
Detective Conan Part 5
Dexter
Digimon (Digital)
Dinky Dog
Dog of Flanders (wadee3)
Dogtanian and the Three Muskehounds
Dora the Explorer Double Dragon
Dragon Ball GT
Dragon Ball Z
Emily of New Moon
Fi Joabati Hikaya
Fi Qadeem Al Zaman
Flona
Ganbare Genki
Grappler Baki
Gundam Wing
Haikara-san ga Tōru (Pino)
Hakeem Alaqzam
Hanan
Hayat Al Barari
Heathcliff (Basbous)
Hikayet Jamila
Hikayet ma ahlaha
Hikyat La Tonsa
Hunter × Hunter
Ikossan
Inspector Gadget
Jackie Chan Adventures
Jazerat Al Kanz
Jongar
Ka3boul
Khomasy
Koala
Kung Fu School
Labiba Labeba
Lady Lady Lynn
Lady Spoon
Lawz and sokar
Little Women
Loubna Sari3a
Lucky Luke Movie
Martin Mystery
Maruko
Mazinger Mazinga
Mazinger Z
Meme Alsageera
Merrie Melodies cartoons
Mortal Kombat
Movie cartoon disney 1
Movie cartoon disney 2
Mr Bean
Muka Moka
Naruto2
Nawar
Nell (Nawal)
Nils Holgerssons
Ninja Kabamaru
Nisf batal
Nobody's Girl
Oggy and the Cockroaches
Once Upon a Time... Life
One Piece
Onegai Samia Don (Samid)
Oscar Rose Of Versailles
Ouklat ELousboaa
Part 6
Pepero
Pokemon Part 1
Pollyanna
Popeye
Princess Sarah (Salli)
Ragheef Ajeeb
Ransie La Strega Tokimek
Rascal the Raccoon
Rehlat Al Aljaeb
Rehlat Enaba
Remi
Remi the Boy
Robin Hood
Rocky Racket
Romeo's Blue Skies
Safinet Alasdika
Saif Ennar
Sanafer 1
Sanafer 2
Sandybell
Sanshiro
Sasuke
Sedrik
Sesame Streets
Shanakel
Shaun the Sheep
Shin Hakkenden
Sibak Al Kabir
Sinan
Sindibad
Slam Dunk
Solty Rei
Sonic 3
Soukor elardh
Space Carrier Blue Noah
SpongeBob
Street Fighter
Super Dan
Team skill
Tetsujin 28 Go Fx
The Adventures of the Little Prince
The Adventures of Tintin
The Coyote and Road Runner
The Flower Child Lunlun (Sawsan)
The Fruities
The Girl in the Wind: Jeanie with the Light Brown Hair
The Legend of Princess Snow White
The Mask
The Mischievous Twins
The Mysterious Cities of Gold
The Pink Panther
The Secret of Blue Water (Nadia)
The Simpsons (English)
Thumbelina Story
Thunder Jet (Hazim El Rai3d)
Tiger Magic
Tiger Mask
Tom and Jerry
Tom Sawyer Adventure
Topo Gigio (Soussan)
Totally Spies
Tum Tum
Ufo Robot Grendizer
Virtua Fighter Akira
Voltron
Woody Woodpecker
X Bomber 001
Yu-Gi-Oh
Zahra Wa Al saif El Moudhii
Zenah
Zorro Kaiketsu

29-11-2010, 02:56
Ik ben geïnteresseerd.

29-11-2010, 11:01
Ik heb vele PM's ontvangen. Eén vroeg me of er muziek in de Arabische Dora series voorkwam. Dit durf ik niet te zeggen. Misschien weet Danone (hierboven reagerende) dit?

Als er muziek, koefr of shirk in de Dora afleveringen is verwerkt kan ik deze Arabische Dora series niet aanbieden. Dus ik moet dit eerst even nagaan inshaae Allah, djazaakoemoeLahoe gayran.

Wat een andere PM betreft: Ik ga verder met zoeken naar educatieve cartoons in het Arabisch. Bijvoorbeeld het leren van het Arabische alfabet, cijfers en woorden op een speelse kinderlijke manier. Als ik iets heb gevonden waarin bovengenoemde zaken niet voorkomen dan houdt ik jullie hiervan op de hoogte.

Wat ik Danone adviseer is om goed na te gaan wat je verspreidt (aan koefr, shirk en muziek). Dit adviseer ik mijzelf allereerst natuurlijk vandaar dat ik eerst even alles ga onderzoeken inshaae Allah.

Het is voor mij persoonlijk een moeilijke zaak (qua nafs) omdat in de Arabische Dora series Arabisch wordt geleerd op een speelse wijze. Nu kijken kinderen al naar Dora (wat koefr, shirk en muziek bevat) en leren zij Engels, als zij hetzelfde tekenfilmpje zien in het Arabisch dan is dat in ieder geval beter omdat zij dan tenminste nog het Arabisch leren maar Islamitisch gezien is het sowieso fout...

Mohiem, ik ga het een en ander onderzoeken. Mocht ik meer weten dan horen jullie het inshaae Allah.

29-11-2010, 11:09

Ik heb vele PM's ontvangen. Eén vroeg me of er muziek in de Arabische Dora series voorkwam. Dit durf ik niet te zeggen. Misschien weet Danone (hierboven reagerende) dit?

Als er muziek, koefr of shirk in de Dora afleveringen is verwerkt kan ik deze Arabische Dora series niet aanbieden. Dus ik moet dit eerst even nagaan inshaae Allah, djazaakoemoeLahoe gayran.

Wat een andere PM betreft: Ik ga verder met zoeken naar educatieve cartoons in het Arabisch. Bijvoorbeeld het leren van het Arabische alfabet, cijfers en woorden op een speelse kinderlijke manier. Als ik iets heb gevonden waarin bovengenoemde zaken niet voorkomen dan houdt ik jullie hiervan op de hoogte.

Wat ik Danone adviseer is om goed na te gaan wat je verspreidt (aan koefr, shirk en muziek). Dit adviseer ik mijzelf allereerst natuurlijk vandaar dat ik eerst even alles ga onderzoeken inshaae Allah.

Het is voor mij persoonlijk een moeilijke zaak (qua nafs) omdat in de Arabische Dora series Arabisch wordt geleerd op een speelse wijze. Nu kijken kinderen al naar Dora (wat koefr, shirk en muziek bevat) en leren zij Engels, als zij hetzelfde tekenfilmpje zien in het Arabisch dan is dat in ieder geval beter omdat zij dan tenminste nog het Arabisch leren maar Islamitisch gezien is het sowieso fout...

Mohiem, ik ga het een en ander onderzoeken. Mocht ik meer weten dan horen jullie het inshaae Allah.

hier is danone dan.

Ja klopt Mohammed 1980 je moet inderdaad voorzichtig zijn in wat je laat zien ben ik volledig mee eens.

Juist door zelf zeer zecuur hierin te zijn en echt vooraf zelf alles te controleren kan je onprettige tekenfilms en zelfs kinderboekjes voorkomen dat je kinderen die bekijken, dus eigenlijk zoals jij al doet door onderzoek uit te voeren naard e inhoud en de bron zelf.

Maar goed, ik was al van plan om voor de kinderen van de familie honderden tekenfilms te verzamelen in de arabische taal, waarbij ook nuttige zaken aan de orde komen zoals rekenen en de taal met eerst het alfabet end an kleine makkelijke woorden als Kip, Hond, Lepel, Deur, Auto etc etc

mevrouw theelepetje
heidi
maja de bij
barbapapa

Dit zijn 4 goed gekeurde tekenfilms die zelfs in saudie arabie en alle andere islamtische staten door de strenge kindercensuur (kijkwijzer) komen, dus dat zit echt wel goed hoor.

ik heb zelf tig keer naar die tekenfilms gekeken jaren geleden en ja PIPI Langkous met de dronken piraten die grof gebekt zijn en zich klem zuipen daar heb ik mn twijfels aan hoor.

29-11-2010, 11:23

Citaat door danone:
hier is danone dan.

ja klopt je moet inderdaad vorzichtig zijn in wat je laat zien ben ik volledig mee eens.

maar goed, ik was al van plan om voor de kinderen van de familie honderden tekenfilms te verzamelen in de arabische taal.

mevrouw theelepetje
heid
maja de bij
barbapapa

dat zijn goed gekeurde tekenfilms die zelfs in saudie arabie en alle andere islamtische staten door de censuur komen, dus dat zit echt wel goed hoor.

ik heb zelf tig keer naar die tekenfilms gekeken jaren geleden en ja PIPI Langkous met de dronken piraten die grof gebekt zijn en zich klem zuipen daar heb ik mn twijfels aan hoor.

Baarak Allahoe fieka Danone.

Ken je mij de links van deze 4 series geven?

29-11-2010, 11:28

Baarak Allahoe fieka Danone.

Ken je mij de links van deze 4 series geven?

Dat is goed, maar ik heb alles op dvd staan in de originele versie en moet dus echt alles eerst Rippen op de pc zelf, daarna alles in Winrar inpakken en daarna alles ook nog eens uploaden wat wekenlang gaat duren, want het is echt tientallen Gigabyte aan tekenfilms.

en ik werk en studeer ernaast, dus zal echt proberen deze week een start te maken hiermee en denk over 3 weken alles af te hebben als ik de pc van mij 24 uur aan laat staan om alles te verwerken.

uiteraard zal ik je daarna een pm geven met de teken dat alles online staat om te downloaden, AFGESPROKEN TS??????

dus stuur wel even een pm naar mij TS zodat ik je weer kan bereiken wagga???

Oh en Mohammed 1980 ik heb ook nog wel een stapel voorlees kidnerboeken in het arabisch voor je met echt hele leuke en mooie kleuren plaatjes erbij (ter visiualisatie als je voor leest) en zal ook die gelijk gaan uploaden, gelukkig heb ik die al digitaal opgeslagen dus dat zitw el goed.
Het zijne cht hele nette voorlees boeken voor de ouders om de kidneren met plaatjes en leuke grappige en vooral ook nette teksten in sllaap te krijgen denk ik?????

Aangezien ik zelf single ben en geen kids heb ik geen flauw idee welke leeftijd categorie het bedoeld is, amar ik denk vanaf 2 jaar tot 10 jaar oud.

beslama en tot dan

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6