Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk - Stijlen zonder stijltang, fohn of chemische producten.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

28-11-2010, 17:19
Wie is er nog vertrouwd met de plooitechniek?

Vroeger deed m'n mama dat altijd bij mij. Ik heb golvend haar, niet zo moeilijk om aan te pakken.

Wat ik me afvroeg is, hoeveel mensen kennen deze methode nog? En zijn er mensen geinteresseerd in deze methode?

Enige wat je nodig hebt is een stuk of 10 schuifspelden en een sjaal/doek/mutsje.

Als jullie willen zal ik het de eerst volgende keer dat ik m'n haren was, het doen, foto's van trekken en aanwijzingen bij zetten.


Oke, dit wou ik met jullie delen.

Uitleg?
Download in word.

Citaat:

1. Was je haar en droog ze met ’n handdoek.
Als je haar hebt dat moeilijk stijl blijft en kan je het ook op droog haar doen zodat je de volgende dag niet gewoon weer opstaat met je bos krullen.  Maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
2. Kam ze goed door.
3. Zorg voor een zijscheiding. (Ik had m’n scheiding rechts)

4. Zet je haar van voor vast met twee speldjes.


5. Leg je haar over je linkerschouder, achter je oor en zet een speldje op de rood gemarkeerde zone ongeveer. Aantal speldjes maakt niet uit, probeer zo weinig mogelijk. Maar ik heb redelijk dun haar dus had maar drie nodig. Maar alleen de onderste laag van je haar want je moet je haar naar voor kunnen kammen. Zoals op foto B.
a.


B.


6. Kam je haar naar voor zoals op foto B.
Nu ga je je haar om je hoofd proberen te draaien zoals op deze foto. Op een gegeven moment ga je opmerken dat ergens midden op je hoofd naar boven gaat steken. Precies op die plek(bij mij is dat waar m’n vinger naartoe wijst) moet je een speldje steken zodat het goed blijft zitten.(Gewoon rond je hoofd draaien dus!)


7. Zo ziet het eruit als je het om je hoofd hebt gedraaid. Je moet het natuurlijk wel weer vast spelden. Dan blijft er natuurlijk nog haar over, die zet je weer met spelden om je hoofd. Als je lang haar hebt moet je gewoon verder gaan tot het helemaal om je hoofd zit.



Uploaded with ImageShack.us


8. Als je zo’n douchekapje hebt kan je die op je haar zetten en daarna een strakke doek eromheen wikkelen. Het is belangrijk dat je bij elke stap je haar goed hebt gespannen en alles goed strak zit. Doe het zo vroeg mogelijk, niet om 00:00 als je om 6 uur moet opstaan.
Zodat je haar tijd genoeg heeft om te drogen. Ook moet je er voor zorgen dat je stevige spelden hebt en niet van die zeemaners die gewoon steeds hun vorm verliezen. Best kan je iemand vragen om je erbij te helpen de eerste keer.
Bij sommige meisjes zal het haar niet volledig stijl zijn omdat je te dik of teveel haar hebt of nog niet de juiste methode hebt gevonden om je haar goed te plooien. Maar oefening baart kunst. Je kan je haar altijd bijfohnen of stijlen. Het zal in ieder geval heel zacht aanvoelen.
Als je nog vragen hebt, kun je die altijd stellen.
Groen is altijd welkom voor de moeite. :$

28-11-2010, 17:29


batja toch, zo noemen wij dat maart heb te kort haar om dat te doen

28-11-2010, 17:31

Citaat door galtiamina:
batja toch, zo noemen wij dat maart heb te kort haar om dat te doen

Ik zou het echt niet weten hoe dat heet.
Kan wel.

28-11-2010, 17:32
plaats maar ik ben benieuwd.

28-11-2010, 17:35



Citaat door tarifst28:
plaats maar ik ben benieuwd.



Ik ook

28-11-2010, 17:47
Hahaha mijn zus heeft et heel vaak over die teckniek. En als ik een keer mn haren heb gestijld zegt mn bro altijd heb je patcha gedaan wela

28-11-2010, 17:59

Citaat door tarifst28:
plaats maar ik ben benieuwd.


Citaat door tamazight_N:
Ik ook

Vandaag komt de kapster, dus ik ga m'n haar fohnen.
Maar over twee dagen was ik m'n haren weer en dan laat ik jullie zien. Blijf de topic uppen dames, blijven uppen.



Citaat door Special_7:
Hahaha mijn zus heeft et heel vaak over die teckniek. En als ik een keer mn haren heb gestijld zegt mn bro altijd heb je patcha gedaan wela



Oke dus de naam is patcha.

Citaat door Berberchika:
watte?

Dattte.

28-11-2010, 18:01

Citaat door Marokkaantje001:




Oke dus de naam is patcha.



Hahah volgens mij wel

28-11-2010, 18:06

Citaat door Special_7:
Hahah volgens mij wel

Oke.

Al wel eens gedaan of gewoon altijd met je styler?


Citaat door Sheema25:
noti


28-11-2010, 18:10
ja ik zou dat ook weleens willen zien heb er vaak van gehoord maar nooit gezien

28-11-2010, 18:13

Citaat door alhouceimagirl:
ja ik zou dat ook weleens willen zien heb er vaak van gehoord maar nooit gezien

Ik ga m'n best doen om het zo goed mogelijk uit te leggen.

28-11-2010, 18:19

Citaat door Marokkaantje001:
Oke.

Al wel eens gedaan of gewoon altijd met je styler?




Nee nog nooit. Mn haar is daar altijd te kort voor. Ik doe altijd haar gewoon in een staart na en douchen en dan hoofddoek strak trekken
helpt ook ahah

28-11-2010, 18:29



Citaat door Special_7:
Nee nog nooit. Mn haar is daar altijd te kort voor. Ik doe altijd haar gewoon in een staart na en douchen en dan hoofddoek strak trekken
helpt ook ahah

Ah op die fiets.
In korter haar zit altijd ook minder krul.

28-11-2010, 18:32
Patchaa hmm

28-11-2010, 18:38
I WANT TO KNOW ;o

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6