Bekijk volle/desktop versie : wandeling met Manar

27-11-2010, 12:39
Manar houdt van lopen... Ze heeft geen besef van vermoeidheid of van gevaren, maar als ze lopen kan, dan loopt ze...Vandaag ben ik naar een vriendin gewandeld en zij ook. Normaal gaat ze in de wagen of gaan we even met de auto, maar ze had in het weekend wel bewezen dat ze een eindje kan lopen.In het begin was ze dolenthousiast en rende naar alles toe "3aw 3aw" (hondje, poesje, duif of elk ander diertje) "oh mooi" (bloemen, struiken etc) en als ze kindjes zag, dan brabbelde ze er op los.. ze is zo grappig en bijdehand... TE schattig...Na 20 minuten was ze minder enthousiast.. Ze liep nog wel, maar had geen oog voor andere dingen. Ze liep alleen vooruit en aan het handje. Ik tilde haar op en ging met haar op een bankje zitten. Kijken naar wat skatende jongeren. eerst zat ze heel rustig, maar na een tijdje reageerde ze weer op de jongens "woooooow!"Ik dacht: Mooi! Doorlopen! Ze hoefte nog maar 5 minuutjes en dan was ze er al.. Ik kon me er al op verheugen.. Ze zou warme thee krijgen en een cracker en dan lekker dutje doen, zodat ik kon kletsen met mijn vriendin..Niets was minder waar. Zodra ze de dochter van mijn vriendin zag, gilde ze uit: GOAN! (ze3ma GOAL, ze3ma bal, want dat had ze vast) Ze rende samen naar de huiskamer en heben daar heerlijk gespeeld met speelgoed en natuurlijk de bal. Mijn vriendin had erwtensoep (bisar) en toen de dames die ophadden vielen ze als een blok in slaap..Het bezoekje was wel weer mooi geweest, dus ik belde mijn man op om ons op te halen..De kleine dondersteen heeft meer energie dan ik verwacht had. Ze was wel echt bekaf en had 4 uurtjes geslapen ipv de gebruikelijke 3. Maar ze had ook zoveel lol tijdens de wandeling en helemaal met de dochter van mijn vriendin, ik had het haar niet willen ontnemen.M3a salama,Latifa