Bekijk volle/desktop versie : Chamakh krijgt vertrouwen van Wenger.. LEES



27-11-2010, 11:30
Arsène Wenger heeft extra tekst en uitleg verschaft bij zijn beslissing om Nicklas Bendtner vorige week buiten de selectie te houden tegen Tottenham Hotspur. Arsenal verloor de stadsderby met 3-2, na met 2-0 te hebben voorgestaan. Bendtner zat niet eens op de bank, tot verwondering van zichzelf en anderen; de Deen was namelijk wedstrijdfit. Wenger zegt echter bewust voor Marouane Chamakh te zijn gegaan.

“Het was mijn bedoeling Bendtner fit te houden, zodat hij er klaar voor zou zijn om tegen Braga te spelen”, legt Le Professeur uit op de clubwebsite. “Ik moet wel een beetje switchen tussen mijn aanvallers. Waarom had ik hem op de bank moeten zetten? Laat hem trainen en fit worden voor dinsdag, dacht ik. Als een speler er vier maanden naast staat, kan hij wel terugkeren en willen trainen én spelen, maar zo werkt het niet”, doceert de Arsenal-trainer.

“Chamakh was halverwege dood tegen Tottenham en tijdens de interlandonderbreking speelde hij op een super zwaar veld in Ierland. Het leek me dus goed hem te laten rusten en Bendtner te laten spelen, dinsdag. Ik moet zeggen dat Chamakh het erg goed doet, dus dit is alleen maar goed voor de concurrentie.” Arsenal ging uiteindelijk, ondanks een basisplaats voor Bendtner in Portugal, na de 3-2 nederlaag tegen Spurs ook bij Braga onderuit (2-0).

27-11-2010, 11:42


Ik denk dat Wenger, V. Persie achter Chamakh gaat laten spelen

27-11-2010, 13:27
oh de trainers van het jaar zijn weer opgestaan