Bekijk volle/desktop versie : cake met maanzaad en garnering



Pagina's : [1] 2

26-11-2010, 23:26
hello,

ik heb een paar weken geleden op een bruiloft ckae gegeten met maanzaad erin en slagroom bovenop. was superlekker. luchtig en heel fris van smaak door de slagroom. wie o wie heeft het recept. duizendmaal mijn dank.
shirihanae

27-11-2010, 19:48


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2558832

27-11-2010, 20:05
Elfjes,

dank je wel. volgens mij is dit hem. Alleen die ik heb gegeten was met geraspte chocolade boven de slagroom. ga hem morgen uitproberen insa allah. thanx

27-11-2010, 21:18
hoi meid, ik heb het recept voor je...

6 eieren
1 glas olie
halve glas suiker
2 vanille suiker
ander half bakpoeder
1 kom meel
1 kom smida
100 gram manzaat

als je de cake echt zacht wilt hebben,
2 glas water koken
1 glas suiker,
en dan met de kwast over de hele cake smeren, zodat de cake van binnen helemaal zacht wordt, geloof mij hij wordt heerlijk. dit hebben ze ook voor mijn bruiloft gemaakt.


deze smeer je boven op de cake als hij afgekoeld is:
1 beker cream frace
1 vanilie suiker
1 pak klop klop slagroom
samen mixen en dan in de koelkast stoppen.
pistache moet je fijn hakken en dan op de cake strooien.

als je vragen hebt hoor ik het wel van je..

succes meid.

23-12-2010, 22:01


Deze cake is echt lekker. Ik heb deze cake gegeten op een feest. Ik heb gister maanzaad gekocht dus ik wil hem ook maken. Ik heb een bus luchtige slagroom gekocht. Is dat ook goed?? Moet ik er dan nog wel vanillesuiker bij doen??

23-12-2010, 23:35
Je kan beter slagroom in pakjes/bekertjes kopen en dan mixen(suiker toevoegen naar smaak).
Slagroom uit een bus vind ik persoonlijk niet lekker smaken.

24-12-2010, 21:08
Ik heb deze cake ook gemaakt maar heb daar mijn eigen recept voor;
Dit is ook de eerste keer dat ik deze cake heb gemaakt.

Ingrediënten 

7 eieren
1,5 glas zonnebloem olie
3 pakken boerencake mix van Koopmans
1 zakje vanille suiker
2 zakjes bakpoeder
1 glas melk
1glas maanzaadjes 

Deze ingrediënten moet je roeren

Dan pak je een ronde grote cakevorm.
Deze vet je in met boter.
Dan bestuif je de cakevorm met bloem

Dan vul je de cakevorm met het beslag en bak je de cake ongeveer een uur(afhankelijk van je oven) mooi goudbruin. 

Siroop
De siroop maak ik met 1 glas water en drie grote eetlepels suiker.
In een pannetje op een zacht vuurtje moet je dit Een paar minuten warm maken. Dan giet je het in een glas.
De siroop moet je wel laten afkoelen. Dan smeer je het siroop op de bovenkant van de cake en daarna de geklopte slagroom.

Ik heb gewone slagroom uit een bus in een soepkommentje geklopt. De slagroom heb ik goed geroerd zodat het vloeibaar wordt.

Als laatst kan je er naar smaak iets op strooien als garnering op de slagroom

Ik ga de cake nu proeven!!!

24-12-2010, 21:56
Hij is erg lekker, maar niet zoals de cake die ik elders heb geproefd. Die cake was vochtig en de
Slagroom was te zien. Bij mij is de slagroom gesmolten en zag je er niks meer van. Kan het zijn dat er yoghurt in moet??

11-08-2011, 13:38
ik probeer steeds slagroom met cream frais te maken, maar deze blijft vloeibaar. hij moet toch stevig zijn om het makkelijk uit te kunnen smeren. hoeveel heid van elk moet kloppen. hoeveel ml van elk slagroom en cream frais.

24-08-2011, 16:51
Ik denk dat je klopfix erbij moet doen, dat is slagroomversteviger verkrijgbaar in de supermarkt bij de bakspullen

31-12-2011, 23:39

Citaat door sweetygirlxx:
hoi meid, ik heb het recept voor je...

6 eieren
1 glas olie
halve glas suiker
2 vanille suiker
ander half bakpoeder
1 kom meel
1 kom smida
100 gram manzaat

als je de cake echt zacht wilt hebben,
2 glas water koken
1 glas suiker,
en dan met de kwast over de hele cake smeren, zodat de cake van binnen helemaal zacht wordt, geloof mij hij wordt heerlijk. dit hebben ze ook voor mijn bruiloft gemaakt.


deze smeer je boven op de cake als hij afgekoeld is:
1 beker cream frace
1 vanilie suiker
1 pak klop klop slagroom
samen mixen en dan in de koelkast stoppen.
pistache moet je fijn hakken en dan op de cake strooien.

als je vragen hebt hoor ik het wel van je..

succes meid.
hoeveel gram bevat zo'n zakje bakpoeder? heb namelijk eentje van 7gram en eentje van 15gram

01-01-2012, 17:26
hoe groot is die glas ongeveer en de kom

01-01-2012, 20:54


Voor garnering kan je dit gebruiken.


1 bekertje slagroom
1 klopfix
1 glas met oortje volle yoghurt
2 eetlepels suikers

01-01-2012, 20:56

Citaat door Moslima:
hoeveel gram bevat zo'n zakje bakpoeder? heb namelijk eentje van 7gram en eentje van 15gram
Die groene zakje gist (7gram) moet je niet gebruiken. Die is meer voor deeg.

02-01-2012, 11:05

Citaat door OuJda_:
Hij is erg lekker, maar niet zoals de cake die ik elders heb geproefd. Die cake was vochtig en de
Slagroom was te zien. Bij mij is de slagroom gesmolten en zag je er niks meer van. Kan het zijn dat er yoghurt in moet??
klopfix moet er ook bij en je cake moet helemaal afgekoeld zijn voordat je de slagroom op smeert

Pagina's : [1] 2