Bekijk volle/desktop versie : maken jullie onderscheid in de opvoeding?

Pagina's : 1 [2] 3 4

25-11-2010, 20:13

Citaat door n00rhidaya:
Tussen jullie dochtertjes en zoontjes of trekken jullie 1 lijn hierin. Hoe zal dat straks zijn als ze ouder worden? Als jullie dochters ook uit willen gaan zoals hun broertjes. Hebben jullie er al over nagedacht hoe jullie dat gaan aanpakken?

Hier begint het al:waarom moeten of mogen jongens uitgaan?
Ik denk dat het beste is om één lijn te trekken en regels die voor een meisje gelden gelden ook voor een jongen.
Toch moet je rekening houden met het feit dat er zoiezo een verschil is,
dat kan en mag je niet ontkennen.

25-11-2010, 20:14

Citaat door Sneeuwvlokje.:
Dus jij zegt alle die jongens die het slecht doen is het de schuld van die ouders en die ouders laten ze hun gang gaan? zou jij kind wel zijn gang laten gaan, ik neem dat je met een nee zal antworden, maar waarom denkje dat je het niet zal doen ,en andere moeder wil wat heb je wat ander moeder niet heeft, nogmaals elke ouder wil het beste voor haar kinderen alleen soms kan je niks tegen doen waneer ze de verkeerd kant kiezen al sla je hoofd tegen een muur dan nog zou die zoon van je niet naar je om kijken ongeacht wat zijn opvoeding is geweest.snapje

Opvoeden begint bij dag 1, wanneer een kind op de aarde komt. Respect, geloof hoort hierbij gelijk meegegeven worden. Niet pas als een kind 18 is en begint te puberen.....dan loop je tegen de feiten aan.....

25-11-2010, 20:14
Ja ik denk dat me man niet goed na heeft gedacht..

Maar aub niet zo scheinheilig.. zeg..
Er zijn hier taloze topic,

ja me man is niet thuis gekomen, me man zit in een cafe..
me man is altijd laat thuis..

Dus kijk eerst na het voorbeeld wat de mannen aan hun zoons geven!

25-11-2010, 20:16

Citaat door RomaysaRayyan:
ik zal mijn dochter gelijk behandelen als mijn zoon.
en niks mij zoon mag wel uitgaan, NO WAY!!
hij moet niet met andersmans meiden gaan flikflooien.
Maar daar zorg ik wel voor ik zorg ervoor dat hij het zoooo druk heeft met buitenactiviteiten dat hij alleen met studie en sport mee bezig is
en heel goed blijven communiceren met de kinderen, ze moeten me alles kunnen vertellen en hun vader ook.
dan maar een nerd die zijn school afmaakt dan een machoboy die buiten aan het flikflooien is. en denken dat ie het heeft gemaakt als hij een moncler jasje aan heeft en zijn dsquared schoenen.
Tegenwoordig hoor je als ik er maar goed uitzie
het enige wat ik kan doen is hopen dat onze kinderen op het juiste pad blijven, ik kan wel stoer praten nu, maar allah ou3allem.

25-11-2010, 20:19

Citaat door amahoela:
Opvoeden begint bij dag 1, wanneer een kind op de aarde komt. Respect, geloof hoort hierbij gelijk meegegeven worden. Niet pas als een kind 18 is en begint te puberen.....dan loop je tegen de feiten aan.....

schat heel veel zijn op die manier op gegroeit en als ze wat ouder worden hebben ze hun vriendtjes en gaan ze tog op hun manier hun keuses maken.. en heel vaak is het niet wat de meeste ouders hadden hem aangeleerd of waar ze op hebben gehoopt. sommiig zijn hier zeker van hun zaak dat dit de enige reden is en dan komt het wel goed met die jongen nou ze hebben het zwaar mis.geen enkle opvoeding geef je zekerheid dat hij op een goed weg blijft. mocht hij het niet zelf willen dan he.

25-11-2010, 20:20

Citaat door moslima09:
Ja ik denk dat me man niet goed na heeft gedacht..

Maar aub niet zo scheinheilig.. zeg..
Er zijn hier taloze topic,

ja me man is niet thuis gekomen, me man zit in een cafe..
me man is altijd laat thuis..

Dus kijk eerst naar het voorbeeld wat de mannen aan hun zoons geven!

25-11-2010, 20:21
Hier kan je echt eindeloos over discussiëren ..

Maar het klopt inderdaad, het begint bij dag 1....
niet op een late leeftijd want dan is het gewoon te laat.. !!!

Moge Allah swt al onze kinderen beschermen voor de Sheytaan..

25-11-2010, 20:23

Citaat door Sneeuwvlokje.:
schat heel veel zijn op die manier op gegroeit en als ze wat ouder worden hebben ze hun vriendtjes en gaan ze tog op hun manier hun keuses maken.. en heel vaak is het niet wat de meeste ouders hadden hem aangeleerd of waar ze op hebben gehoopt. sommiig zijn hier zeker van hun zaak dat dit de enige reden is en dan komt het wel goed met die jongen nou ze hebben het zwaar mis.geen enkle opvoeding geef je zekerheid dat hij op een goed weg blijft. mocht hij het niet zelf willen dan he.

Geloof mij nou maar, 99% wordt niet zo opgevoed. Onderscheidt tussen jongens en meisjes, pas als een kind een puber wordt beginnen de meeste pas met opvoeden. Kijk maar naar eens veel kinderen in de zomer nog om 22:00 uur op straat rondhangen terwijl een kind al bed hoort te liggen. Heel veel voeden wel degelijk niet goed.

25-11-2010, 20:24

Citaat door moslima09:
Hier kan je echt eindeloos over discussiëren ..

Maar het klopt inderdaad, het begint bij dag 1....
niet op een late leeftijd want dan is het gewoon te laat.. !!!

Moge Allah swt al onze kinderen beschermen voor de Sheytaan..

Kinderen horen van kleins af aan al te leren bidden, weten wat islamtische feestdagen inhouden, de geschiedenis van de islam meekrijgen etc.

25-11-2010, 20:25
Zolang jullie ze maar Islamitische opvoeden, InsahAllah.

Jouw zuster in de Islaam,
Sfgh.

25-11-2010, 20:29

Citaat door Fortisi:
Wat een rare vraag 'laten jullie ze ook uitgaan als de broertjes'. Dus jij denkt dat de meiden hier hun zoontjes wel uit laten gaan? En dus komt de vraag over als hoe gaan jullie de meiden hierin aanpakken. Misschien kan je even uitleggen wat je met uitgaan bedoelt.

Ik heb deze situatie als uitgangspunt genomen omdat dit de realiteit is van vandaag. Het is gewoon 99 procent het geval dat zonen uitgaan en de dochters thuis worden verwacht.

Met uitgaan bedoel ik alle activiteiten buitenshuis, dus niet gelijk discotheken, maar bv voetbal. Ik hoor vaak van moeders dat hun dochters niet mogen voetballen omdat dit een jongensspel is etc..

Mijn vraag is dan ook hoe trek je een rechte lijn binnen de opvoeding van dochters en zonen.

25-11-2010, 20:31
Ja natuurlijk maak je onderscheid tussen een dochtertje en zoontje. Of je dit nu wil of niet. Waarom dat voorbeeld steeds van uitgaan? Mocht dat gebeuren dan is het tegen 14 jaar...Daarvoor kan er ook al sprake zijn van onderscheid. Btw, blijf wel realistisch. Na elMaghreb niet meer naar buiten? Dat is nu al een meer dan normale zaak.

25-11-2010, 21:44

er zit zeker onderscheid in ,en dan meer dat ik het niet zou willen dat mijn dochter na maghreb nog buiten hangt zonder goede reden.
je bent met een meisje denk ik toch voorzichiger
maar een jongen laten uitgaan tot twee drie uur in d enacht vind ik niet normaal ,
een keer naar de bios maar verder gewoon thuis op een bepaald tijdstip!
en je kind een nerd vinden daarom ,je kan maar beter zuinig op je kids zijn
want uitgaan Disco in dit geval is alleen maar zuipen en vlees keuren ,alleen maar ellende en shaitaan maar genieten van alle ontspoorde moslim jongeren !!!!
dus beter een nerd dan een zoon die je van het politiebureau of dronken thuis krijgt!
bovendien vind ik dat je dan als ouder werkelijk de plank heb misgeslagen als normen en waarden in d e islaam meegeven.
dan ben je als ouder lekker hypocriet bezig ,zgn niet weten wat je kind buiten uitvreet (maar ondertussenje kind zo een vent vinden dat hij alles al geproefd heeft van alles wat allah ons verboden heeft)

geen wonder dat de moslim generatie zo verpest word .
het begint al bij de zgn hypocriete opvoeding van ouders .

WELKE OPVOEDING!!!!

30-11-2010, 21:25
Toch lijkt me het erg lastig om een lijn te trekken omdat een jongen nou geen meisje is en een meisje geen jongen. Wat vinden jullie?

30-11-2010, 21:34

Citaat door n00rhidaya:
Toch lijkt me het erg lastig om een lijn te trekken omdat een jongen nou geen meisje is en een meisje geen jongen. Wat vinden jullie?

Dat een meisje geen jongen is en en jongen geen meisje is begrijpt iedereen denk ik wel. Een meisje heeft daar beneden niks hangen en een jongen wel.

Als Allah geen onderscheid maakt tussen jongens en meisjes, wie ben jij dan?
Zowel voor jongen en meisje is het verboden om in de nachten buiten te hangen.

En wat bedoel je met een lijn te trekken.... welke onderscheid zou je willen maken?

Pagina's : 1 [2] 3 4