Bekijk volle/desktop versie : Een oude kast kopen, schuren, in de grondverf zetten en dan naar wens opmaken!



24-11-2010, 15:31
Hi meiden,

Ik ben dus al een lange tijd opzoek naar een buffetkast! In de winkels vindt ik ze té duur. Echt gigantische prijzen, voor niet eens iets moois.

Ik zat op martkplaats te kijken, nou daar staat ook niet echt veel moois tussen! Ik had er 1 gemailt, en zij vroeg daar 600euro voor! Ja doei!

Ik zat eraan te denken om er zelf één inelkaar te knutselen. Een goedkope van Marktplaats, vervolgens wil ik die schuren, in de grondverf zetten en dan naar de gewenste kleur verven. Ik zat er ook aan te denken om zelf van die mooie hendels erin te zetten, die zijn gwn te koop bij de Gamma of praxis. Daarnaast kan je het glas ook vervangen door een kleurrijk glas.

Nu is de vraag, kom ik wel goedkoper uit als ik deze dingen zelf wil doen?
Ik wil het budget op 200euro max houden. Want anders kan ik beter een nieuwe kopen dan al deze moeite!

Wat vinden jullie van mijn idee?

24-11-2010, 15:38


Ik zou zeggen reken het uit. hoeveel kosten de hendels en hoeveel heb je nodig, hoeveel verf heb je nodig en hoe goedkoop kun je de kast krijgen. Blijf je binnen je budget dan doen, lijkt me trouwens wel leuk.

24-11-2010, 15:39
action heeft goedkope verf en grondverf.blijven de hendels over en de kast zelf.
dus zowiezo goedkoper en uniek.ga ervoor zou ik zeggen.

24-11-2010, 15:40

Citaat door nadiak:
Ik zou zeggen reken het uit. hoeveel kosten de hendels en hoeveel heb je nodig, hoeveel verf heb je nodig en hoe goedkoop kun je de kast krijgen. Blijf je binnen je budget dan doen, lijkt me trouwens wel leuk.



Ik kan het pas berekenen als ik de kast heb!
Dan kan ik weten hoeveel hendels etc ik nodig heb. Maar zal het er wel mooi strak uitzien. Ik bedoel verven is ook een kunst..

Ja leuk he, zo doen heel veel leveranciers dat. Ik mailde die vrouw dus, ze zei dat ze oude kasten opknappen en dan doorverkopen! Ik dacht, nou leuk om zelf te doen.

24-11-2010, 15:41



Citaat door senseo2:
action heeft goedkope verf en grondverf.blijven de hendels over en de kast zelf.
dus zowiezo goedkoper en uniek.ga ervoor zou ik zeggen.



Ik denk dat ik voor verf wel echt kwaliteit neem. De verf van de Action is heel dik en druppeld erg doordat het heel traag droogt.

24-11-2010, 15:45
Ja verf en hendels kun je al uitrekenen, je weet toch hoeveel deuren je wilt neem ik aan? Dan weet je ook hoeveel eroverblijft voor de kast

24-11-2010, 15:45

Citaat door Cristal:
Ik denk dat ik voor verf wel echt kwaliteit neem. De verf van de Action is heel dik en druppeld erg doordat het heel traag droogt.

oke heb er geen ervaring mee eerlijk gezegd.
of anders bij gamma kijken meestal verkopen ze daar echte kwaliteisverf die ze gemengd hebben en dan wordt het niet opgehaald.meestal worden die verfjes dan voor een spotprijsje weggedaan.

24-11-2010, 15:47

Citaat door senseo2:
oke heb er geen ervaring mee eerlijk gezegd.
of anders bij gamma kijken meestal verkopen ze daar echte kwaliteisverf die ze gemengd hebben en dan wordt het niet opgehaald.meestal worden die verfjes dan voor een spotprijsje weggedaan.



Ja ik heb wel eens wat met de Action verf gedaan. Nou een ramp joh!
Nooit meer dus. Inderdaad, dat is ook een goede optie.
Maar een kast heeft niet veel verf nodig dus dat scheelt ook weer.

Wat vind jij van mijn idee?

24-11-2010, 15:52

Citaat door Cristal:
Ja ik heb wel eens wat met de Action verf gedaan. Nou een ramp joh!
Nooit meer dus. Inderdaad, dat is ook een goede optie.
Maar een kast heeft niet veel verf nodig dus dat scheelt ook weer.

Wat vind jij van mijn idee?

goed dat je het zegt dan weet ik het ook nl
das waar maar je moet ook de binnenkant doen he anders is het een lelijke gezicht.
en ik zou w8 tot het wat warmer gaat worden dan gaat het sneller drogen en kan je in de tuin werken of de balkon.

jouw idee is geweldig ik hou ook ervan om van iets lelijks iets moois en unieks te maken.

24-11-2010, 16:03

Citaat door nadiak:
Ja verf en hendels kun je al uitrekenen, je weet toch hoeveel deuren je wilt neem ik aan? Dan weet je ook hoeveel eroverblijft voor de kast




Het ligt eraan hoeveel deuren de kast zelf al van nature heeft. Kijk ik koop een oude kast. In sommige kasten zitten 4 deurtjes, sommige 2 etc.

Hendels kosten niet veel denk ik.

24-11-2010, 16:05

Citaat door senseo2:
goed dat je het zegt dan weet ik het ook nl
das waar maar je moet ook de binnenkant doen he anders is het een lelijke gezicht.
en ik zou w8 tot het wat warmer gaat worden dan gaat het sneller drogen en kan je in de tuin werken of de balkon.

jouw idee is geweldig ik hou ook ervan om van iets lelijks iets moois en unieks te maken.



Ja daarom! Niet doen hoor, het was echt vreselijk dik lekkend verf.
Ja, maar ik heb die kast echt nu nodig, ik kan niet wachten tot de zomer helaas.

Bedankt, ja dat is leuk he? Super mooi kan je het maken. Ik zat ook te denken om de glas ( als het erin zit) te mixen, dus een transparant ( normaal raampje) met 4 lila paarse ruitjes.

Ik zal zo een voorbeeld laten zien die ik bedoel.