Bekijk volle/desktop versie : Stel nou dat dit je overkwam



Pagina's : [1] 2

24-11-2010, 13:01
Wat zou jij doen?












Stel dat je op een jonge leeftijd besluit te trouwen, omdat de juiste man of vrouw zich maar niet aandient. Er is niemand die aan je verwachtingen voldoet of jou het gevoel geeft van 'dit is hem!'. Je trouwt als het ware op verstand en intuitie, zonder hele relaties vooraf met een persoon. Zo gezegd zo gedaan, je trouwt, je partner is lief en aardig. Jullie krijgen 2 kinderen in jullie dan al 5 jarige huwelijk.

Dan opeens ontmoet je iemand die al hetgene wat je ooit verwachtte te voelen voor iemand, het hele mikmak van verliefdheid en het gevoel de juiste gevonden te hebben in je losmaakt. Hij of zij is gewoon perfect en je zou hebben gewild dat deze persoon 5 jaar eerder in je leven was gekomen of dat je gewacht had met trouwen. Je betrapt jezelf erop dat je nooit op die manier naar je eigen partner hebt gekeken en vraagt je af of je toch niet met de verkeerde bent getrouwd?

Wat zou jij in zo'n geval doen?

24-11-2010, 13:03


Van `n gebouw springen. Dat krijg je als je stomme beslissingen maakt.

Doet me ook denken aan dat flatgebouwmopje van die man, die op elke hogere verdieping iets beters vindt, maar uiteindelijk met lege handen op `t dak eindigt.

Death it is.

24-11-2010, 13:05
Helaas pindakaas.

24-11-2010, 13:10
Zover laat ik 't niet geschieden. :|

24-11-2010, 19:30



Citaat door EvilPooh:
Van `n gebouw springen. Dat krijg je als je stomme beslissingen maakt.

Doet me ook denken aan dat flatgebouwmopje van die man, die op elke hogere verdieping iets beters vindt, maar uiteindelijk met lege handen op `t dak eindigt.

Death it is.


Nee even serieus, Evilpooh..

Citaat door Soumaya.:
Helaas pindakaas.


En dan?

Citaat door smile1234:
Zover laat ik 't niet geschieden. :|


Hoe zou je zoiets dan willen voorkomen?

24-11-2010, 19:31
Zowieso afstand nemen van die persoon.

24-11-2010, 19:34
Als je met iemand trouwt, moet je zulke dingen achter je laten. Persoonlijk vind ik, als je ergens aan bent begonnen moet je ervoor knokken tot het einde. Je bent best egoïstisch bezig als je dat allemaal achter je laat voor iemand die je niet kent.

24-11-2010, 19:35

Citaat door Mevr_Diktiet:
Zowieso afstand nemen van die persoon.


Eindelijk iemand die duidelijk zegt wat ze gaat doen.

En daarna? Zou je geen spijt krijgen? Zou je huwelijk er niet onder gaan lijden, nu je iets beters hebt 'geproefd'?

24-11-2010, 19:35

Citaat door Misz_Eendje:
Als je met iemand trouwt, moet je zulke dingen achter je laten. Persoonlijk vind ik, als je ergens aan bent begonnen moet je ervoor knokken tot het einde. Je bent best egoïstisch bezig als je dat allemaal achter je laat voor iemand die je niet kent.



Hier sluit ik mij bij aan.

24-11-2010, 19:36

Citaat door Misz_Eendje:
Als je met iemand trouwt, moet je zulke dingen achter je laten. Persoonlijk vind ik, als je ergens aan bent begonnen moet je ervoor knokken tot het einde. Je bent best egoïstisch bezig als je dat allemaal achter je laat voor iemand die je niet kent.


Ben ik het helemaal met je eens.

Maar wat als je je daarna niet meer comfortabel gaat voelen met je man? Wat als je gedachtes altijd bij die ander zijn?

Zou je niet denken dat je man iemand anders verdient, die 100% alleen van hem houdt? Of?

24-11-2010, 19:36

Citaat door Gentle_Woman:
Eindelijk iemand die duidelijk zegt wat ze gaat doen.

En daarna? Zou je geen spijt krijgen? Zou je huwelijk er niet onder gaan lijden, nu je iets beters hebt 'geproefd'?



Tjah, dit is moeilijk vind ik.

Ik zou het beste van mijn huwelijk gaan maken. Beter heb je altijd in deze Denya. Het is aan jou om het te weerstaan!

24-11-2010, 19:40

Citaat door Mevr_Diktiet:
Tjah, dit is moeilijk vind ik.

Ik zou het beste van mijn huwelijk gaan maken. Beter heb je altijd in deze Denya. Het is aan jou om het te weerstaan!


Dus je ziet het als een soort beproeving?

24-11-2010, 19:44



Citaat door Gentle_Woman:


Hoe zou je zoiets dan willen voorkomen?


Door aan de voorschriften van Allah te houden.

24-11-2010, 19:44

Citaat door Gentle_Woman:
Dus je ziet het als een soort beproeving?



Zeg dat wel. Je zou mijn hart moeten uit rukken zodat ik voor die andere persoon zou kunnen gaan. 2 kinderen, niet makkelijk hoor.

24-11-2010, 19:48
Aangezien ik al twee kinderen heb blijf ik bij me man. Een gezin moet compleet blijven als de mogelijkheid er is. En wie stomme/domme fouten maakt moet op zijn blaren zitten.

Pagina's : [1] 2