Bekijk volle/desktop versie : Kan ik bonen in de marmita gooien?



Pagina's : [1] 2

23-11-2010, 16:43
Marmita staat op het vuur te pruttelen en wil er bonen bij gooien? Wie heeft dit weleens gedaan?

23-11-2010, 16:45


bedoel je tuinbonen?? die kan je beter eerst effe apart koken daarna bij de mamita doen.

23-11-2010, 16:49
Ja gewoon witte bonen. Marokkaanse loubia
Moet ik ze eerst apart koken? En als ik ze erbij gooi duurt het lang voor ze koken?

23-11-2010, 17:04

Citaat door mramramra:
Ja gewoon witte bonen. Marokkaanse loubia
Moet ik ze eerst apart koken? En als ik ze erbij gooi duurt het lang voor ze koken?



volgens mij niet omdat je die eerst een nachtje moet laten weken.... of heb je dat al gedaan?? en witte bonen die worde niet zo snel gaar.

23-11-2010, 17:10



Citaat door nabila.:
volgens mij niet omdat je die eerst een nachtje moet laten weken.... of heb je dat al gedaan?? en witte bonen die worde niet zo snel gaar.


Hihi dat wist ik niet. Nee heb ze niet geweekt. Ik wist niet dat je ze eerst moest weken.

23-11-2010, 17:13
nou het is maar goed dat je er een topic over hebt geopend

23-11-2010, 17:17
Als je er een theelepeltje bakpoeder bij doet, dan garen ze gelijk!
Wel apart in een pannetje koken!

23-11-2010, 17:20

Citaat door Princess24:
Als je er een theelepeltje bakpoeder bij doet, dan garen ze gelijk!
Wel apart in een pannetje koken!



doe jij ze dan wel of niet nachtje weken??
en dat van de bakpoeder heb ik nog nooit gehoord? laat het geen smaakje achter.....

23-11-2010, 17:30
Nou loubia bij vlees ?? Nee, niet mijn ding.

23-11-2010, 17:33
loubia gooi je niet bij de marmita,
marmita is bij ons enkel vlees en groenten...
en loubia is meestal lekkerder alleen met tomaten saus.
kijk eens even bij vrouwzijnde topic. bij cuisine.
en inderdaad loubia laat je beter een nachtje in weken,

23-11-2010, 17:40
Hartstikke bedankt. Dan ga ik ze vannacht laten weken en morgen eten we loubia. Is maar goed dat ik er een topic over heb geopend anders aten we vandaag stenen.

23-11-2010, 17:42

Citaat door mramramra:
Hartstikke bedankt. Dan ga ik ze vannacht laten weken en morgen eten we loubia. Is maar goed dat ik er een topic over heb geopend anders aten we vandaag stenen.

jij bent grappig.
kijk wel even bij cuisine naar hoe vrouwzijnde het maakt, zij kan goed recepten uitleggen meiske..
en succes alvast smakelijk eten dan he

23-11-2010, 17:42



Citaat door mramramra:
Hartstikke bedankt. Dan ga ik ze vannacht laten weken en morgen eten we loubia. Is maar goed dat ik er een topic over heb geopend anders aten we vandaag stenen.



Hahahah, is maar goed van je topic dan.

En inderdaad als je het apart in een pannetje kook met bakpoeder of met maizena (een lepeltje) dan kan je ze daarna wel gelijk bij je marmita gooien. Ze zijn dan super snel gaar.

Je kunt dit trouwens ook met homoz doen. (kikkererwten)

23-11-2010, 17:49

Citaat door nabila.:
doe jij ze dan wel of niet nachtje weken??
en dat van de bakpoeder heb ik nog nooit gehoord? laat het geen smaakje achter.....


Het is alweer ruim 2 jaar geleden dat ik ze voor het laatst heb gemaakt
Het laat geen smaakje en ik had ze toen volgens mij niet geweekt!?
Tip kreeg ik van de zus van mijn ex....

23-11-2010, 17:58

Citaat door nabila.:
volgens mij niet omdat je die eerst een nachtje moet laten weken.... of heb je dat al gedaan?? en witte bonen die worde niet zo snel gaar.



je hebt ook witten bonen "loubia" in een pot die kun je gelijk erbij doen..
Die zijn al zacht..

Pagina's : [1] 2