Bekijk volle/desktop versie : Hoe betrokken zijn jullie mannen?

Pagina's : [1] 2 3

22-11-2010, 20:04
In de opvoeding. Ik zie nog altijd( in mijn omgeving) dat moeders alles alleen doen op het gebied van opvoeden. Hoe betrokken zijn de vaders eigenlijk?Ik zie bij mijn tante bijvoorbeeld meskiena dat zij alles echt letterlijk alles doet wat opvoeding betreft. Haar man doet echt letterlijk niets alleen voor de tv hangen na het werk. Pappa is lief en mamma is streng zo zien de kinderen het.Hoe is dat bij jullie binnen het gezin. Hebben jullie afspraken met elkaar gemaakt op dit gebied?Ik heb bv een pappa dag ingelast 1 keer per week. Daarnaast proberen we gezamenlijk te eten in de avond. Laten we deze topic gebruiken om tips met elkaar uit te wisselen over hoe jullie moeders de vaders betrekken in de opvoeding.Wasalaam

22-11-2010, 20:12

Citaat door n00rhidaya:
In de opvoeding. Ik zie nog altijd( in mijn omgeving) dat moeders alles alleen doen op het gebied van opvoeden. Hoe betrokken zijn de vaders eigenlijk?Ik zie bij mijn tante bijvoorbeeld meskiena dat zij alles echt letterlijk alles doet wat opvoeding betreft. Haar man doet echt letterlijk niets alleen voor de tv hangen na het werk. Pappa is lief en mamma is streng zo zien de kinderen het.Hoe is dat bij jullie binnen het gezin. Hebben jullie afspraken met elkaar gemaakt op dit gebied?Ik heb bv een pappa dag ingelast 1 keer per week. Daarnaast proberen we gezamenlijk te eten in de avond. Laten we deze topic gebruiken om tips met elkaar uit te wisselen over hoe jullie moeders de vaders betrekken in de opvoeding.Wasalaam

jah dat komt me bekend voor!

Mijn vader was heel lief en mij moeder streng zo zag ik het idd ook voor me!
Van me vader mocht ik allles zowel binnen als buiten huis! Maar als ma NEE zij dan was het ook echt NEE

22-11-2010, 20:15
Hier zeer betrokken bij de opvoeding, moet wel joh je hebt je kind niet in je uppie verwekt

22-11-2010, 20:16
mijn man is echt heel overdreven betrokken hij let op alles wat me zoontje pakt of eet..en controlleert alles 2x soms word ik echt ziek van hem...gister moest me zoontje overgeven...toen kwam me man bnnen en toen zei hij '' safi kla shihaja:moe ik zeg ja hij heeft iets gegeven ga nu maar weg want je kan alleen maar preken geven waar ik echt ziek om word en toen ging ie slapen

22-11-2010, 20:20

Citaat door LOULOU22:
mijn man is echt heel overdreven betrokken hij let op alles wat me zoontje pakt of eet..en controlleert alles 2x soms word ik echt ziek van hem...gister moest me zoontje overgeven...toen kwam me man bnnen en toen zei hij '' safi kla shihaja:moe ik zeg ja hij heeft iets gegeven ga nu maar weg want je kan alleen maar preken geven waar ik echt ziek om word en toen ging ie slapen

22-11-2010, 20:32
Gelukkig doen wij het opvoeden samen, als ik nee zeg is het bij papa ook nee.

Ikheb geen zin in dat gedoe: Ja maar papa zegt dat het wel mag,(en dan met een tong uitsteken erbij)

Samen eten is een must, dat is om de week de hele week, dus als mijn mn ochtenddienst heeft.

22-11-2010, 20:39
Er gaan hier vast geen dames reageren wiens man niks doet denk ik

22-11-2010, 20:43
Mijn man is heel erg betrokken bij de opvoeding, van onze zoontjes..
Ik zou het zelf niet aan kunnen, ik ben juist heel makkelijk.. En hij is op z'n tijd best streng. Als het moet..

22-11-2010, 20:56
me man is ook wel goed betrokken. We zitten op 1 lijn.
Hij neemt haar vaak uit wandelen, als ik aan het koken ben. als hij iets moet halen neemt hij haar ook mee.
Hij doucht haar en verwisselt haar luiers, en geeft haar te eten. Een uur per dag is het ff spelen of een boekje lezen en dat doen we samen.

22-11-2010, 20:59

Citaat door GEENNICK:
Er gaan hier vast geen dames reageren wiens man niks doet denk ik

En alhamdulilah voordat, of wil je graag drama verhalen lezen?
Er zijn nou eenmaal mensen die het goed hebben getroffen.

22-11-2010, 21:02
Mijn man is ook zeer betrokken bij de opvoeding wa al hamdoulilah.

Wanneer de kids ziek zijn kan hij totaal niet slapen. Steeds gaat hij een kijkje nemen in hun kamer of ze geen koorts maken etc...
Hij helpt bij het douchen, luiers, etc...

Allah yehtieh essa7a

22-11-2010, 21:14
Mijn man is zeer betrokken bij de opvoeding van onze kinderen elhamdoulillah.... Hij doet ze ook in bad , verschoont luiers, kleed ze aan noem maar op......

22-11-2010, 21:21

Vaak is het toch zo dat in de meeste gevallen de moeders het meeste tijd met de kinderen doorbrengen, omdat ze bijv. huismoeder zijn of parttime werken en de vader een fulltimer werker buiten huis is. Dus het is logisch dat de moeders meer tijd met ze doorbrengen.

Ik zit nu ook thuis en mijn man werkt dan soms lange dagen, als hij thuiskomt moeten de kinderen eigenlijk al bijna naar bed. Hij geeft ze weleens zo nu en dan te eten of verschoont ze en hij vind dat dat ook normaal is, maar ik heb er ook begrip voor dat hij daar geen zin in heeft als hij doodmoe thuiskomt. Ik heb kunnen uitslapen, beetje kunnen relaxen in de middag als de kinderen een middagdutje doen en hij dus niet dus ik wil het wel eerlijk houden.

Wat betreft de opvoeding trekken we gewoon 1 lijn, "nee is nee". We vinden allebei discipline ook belangrijk dus op tijd naar bed en routine in het dagelijkse gebeuren zodat de kinderen ook begrijpen wat er gaat gebeuren en wat er van ze verwacht wordt.

Hij gaat graag met ze naar buiten, in de zomer nam die ze iedere keer mee zwemmen. Hij doet ze ook weleens in bad als de gelegenheid zich voordoet of als ik het te druk heb. We proberen zoveel mogelijk rekening met elkaar te houden, wanneer hij ook merkt dat ik m'n handen vol heb dan staat hij ook klaar om het over te nemen. Tja het is een beetje teamwork, we proberen elkaar een beetje te steunen, want soms is hij even op en is het nodig dat hij zich kan opladen en daarna is het weer mijn beurt, om en om dus.

Soms moet je mannen ook gewoon vragen om het te doen, want blijkbaar valt het kwartje niet altijd bij sommige. Vaak denken wij vrouwen dat de man zelf wel begrijpt wat hij moet doen, terwijl hij wacht op een seintje van onze kant. Dus wacht niet af, maar vraag het hem te doen (op een lieve toon en manier natuurlijk) en je zult zien dat ze graag helpen.

22-11-2010, 21:43
Ik vind dat mijn man op sommige opzichte het veel beter doet dan ik.

Zoals islaam meegeven daar is hij echt top in. Terwijl ik vaak nog zaken vergeet. Ook is hij standvastig met regels.

Ik ben strenger en ik ben meer geliefd bij ons kids hèhè!!

Betreft ander zaken, ja zeker alhamdoelillaah doen wij veel gezamelijk.

22-11-2010, 21:52

Citaat door ..Maysoen..:
En alhamdulilah voordat, of wil je graag drama verhalen lezen?
Er zijn nou eenmaal mensen die het goed hebben getroffen.

Kijk hoe jij het interpreteert

Zulke topics als deze geven geen realistisch beeld van de werkelijkheid....
Ik zeg niet dat er geen mannen zijn die echt goed meedoen met de opvoeding. Er zijn alleen een hoop mannen die er veel te weinig in doen, ik denk dat ik wel mag zeggen de meeste. Dus de topic titel is, hoe betrokken zijn jullie mannen, Waarschijnlijk in deze topic de meeste betrokken. terwijl de werkelijkheid echt niet zo is!

Pagina's : [1] 2 3