Bekijk volle/desktop versie : Ik vraag jullie hulp lezen aub!



Pagina's : [1] 2 3 4

22-11-2010, 17:06
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Beste broeders en zusters,

Graag wil ik het volgende onder jullie aandacht brengen. Wij hebben eerder beroep gedaan op jullie vrijgevigheid en willen jullie wederom verzoeken om naar onze broeders en zusters te kijken die veel minder welvarend zijn als dat wij hier in Europa zijn en hen te helpen door een donatie te doen.

Aboe Hoerayrah radhia Allahu 3anhu overlevert dat de Profeet Salla Allahu 3alayhi wa salem zei:

“Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak(van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie (de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten)bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt. En wie een pad bewandelt zoekende naar kennis, Allah zal voor hem hiermee een pad naar het Paradijs vergemakkelijken. En er is geen groep mensen die zich in één van de huizen van Allah verzamelt om het Boek van Allah te reciteren en onderling te bestuderen, of Hij doet innerlijke rust op hen neerdalen, en genade zal hen bedekken en de Engelen zullen zich om hen scharen en Allah zal hen gedenken bij degenen die bij Hem zijn. En wie vertraagd wordt door zijn daden, zijn goede familienaam zal dit niet kunnen versnellen.”

Wij zijn momenteel bezig met het helpen van een zuster in Marokko die kort geleden bevallen is van een zoon en deze zuster had met veel complicaties te maken tijdens de bevalling en daar heeft de baby enige afwijkingen aan overgehouden wa Al7amdulillaah 3alaa kuli 7aal.

Zij moet regelmatig voor onderzoeken voor haar zoon naar het ziekenhuis en dit brengt enige kosten met zich mee. Deze zuster heeft geen vermogen en noch heeft haar echtgenoot vermogen om deze kosten te kunnen bekostigen.

Deze zuster die de leeftijd van 21 heeft bereikt woont samen met haar man en 5 zusjes en broertjes, moeder en vader in een twee-kamer woning, die zij zelf gemaakt hebben van ijzeren platen. Ze wonen in een buurt in Marokko waar geen huizen te bekennen zijn noch voorzieningen om hun het leven te vergemakkelijken. Het zijn hele behoeftige mensen wiens leven draait om het behagen van Allah en Zijn tevredenheid te winnen. Bovenop zijn haar man en vader niet werkzaam waardoor ze genoodzaakt zijn om van andermans giften te leven. Dit gezin mijn beste Moslimbroeders en zusters leven van dag tot dag, en beschikken niet over de zekerheid dat ze de volgende dag een stukje brood op tafel kunnen zetten. Zoals wij dat vandaag de dag als een normaliteit beschouwen. Wij zijn overspoeld door luxe, alsnog zijn wij ondankbaar, en doen ons beklag over onze levensomstandigheden, zonder te denken aan zij die het velen malen erger hebben dan wij. Daarom hebben wij een aantal zusters, besloten om (met de wil van Allah) geld in te zamelen voor deze zuster, om onze luxe met haar te delen. Wij zijn Insha Allah van plan om middels jullie donaties haar te helpen deze onderzoeken voor haar zoon te kunnen doen.

Wij vragen jullie daarom deze zuster hierbij te helpen, door een bijdrage te doen om deze onderzoeken te kunnen betalen voor haar zoon baraaka Allahu fikum.

En tot slot wil ik jullie gedenken aan de hadieth van de Profeet 3alayhi wa Salaam waarin hij zegt:
Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet zei: “Er begint geen dag voor de dienaren of er dalen twee engelen neer, waarvan er één zegt: ‘O Allah, schenk vermeerdering aan hem die uitgeeft,’ en de andere zegt: ‘O Allah, maak de gierigaard kapot.” (Boekhaarie en Moeslim)
Voor een donatie kunnen jullie op het volgende rekeningnummer storten:
ING 7695969 B el Mouhidi Amsterdam, en vermeld erbij dat het om Sadaqa gaat Baraka Allaahoe fikum.Voor verdere vragen kunne jullie mij PMen
IBAN
NL61INGB0007695969
BIC
INGBNL2A

ER KAN NOG GEDONEERD WORDEN TOT 10 DECEMBER
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

22-11-2010, 17:18


As-Salaamu 3alaykum wa ra7matullahi wa barakatuhu

Moge Allah hun situatie vergemakkelijken, Allahuma amien.

22-11-2010, 20:45
Salaam alaykoem
Allahoe akbar er is al 50 euro binnen BarakaAllahoe fiekoem voor de donatie InshaAllah word het meer.
Vergeet deze mensen niet in jullie ad3iya,en vergeet ze niet in jullie sadaqa
Wasalaam

22-11-2010, 21:55

Citaat door riffia1982:
Salaam alaykoem
Allahoe akbar er is al 50 euro binnen BarakaAllahoe fiekoem voor de donatie InshaAllah word het meer.
Vergeet deze mensen niet in jullie ad3iya,en vergeet ze niet in jullie sadaqa
Wasalaam



Wa 3alaykum As-Salaam wa ra7matullahi wa barakatuhu,

Ma shaa Allah!

23-11-2010, 13:07


Het is belangrijk mede moslims om deze mensen te helpen

23-11-2010, 20:03
Djazakoem Allah voor jullie upjes helaas is er niks binnen ik hoop InshaAllah dat mensen gaan nadenken en sadaqa gaan geven want wij hebben het goed Alhemdolillah.

23-11-2010, 20:44

Citaat door riffia1982:
Djazakoem Allah voor jullie upjes helaas is er niks binnen ik hoop InshaAllah dat mensen gaan nadenken en sadaqa gaan geven want wij hebben het goed Alhemdolillah.


Wa jazaaki, insha Allah

23-11-2010, 22:41

Citaat door dromen_:
Zz



Ben je aan het dromen, zal ik je wakker maken?

24-11-2010, 10:33
Salaam alaykoem mensen
Kom op dat kan toch beter denk aan jullie broeder en zuster ze hebben jullie nodig!!!!

24-11-2010, 12:21

Citaat door Serieuze_Vrouw:
Ben je aan het dromen, zal ik je wakker maken?


Haha ben een dromer laat me dromen_

Up dan maar

24-11-2010, 13:33

Citaat door dromen_:
Haha ben een dromer laat me dromen_

Up dan maar


Oke, up voor de zuster

24-11-2010, 15:49
Allahoel musta3aan geen enkele donatie

24-11-2010, 19:31



Citaat door riffia1982:
Allahoel musta3aan geen enkele donatie


Gair inscha'Allaah..!

24-11-2010, 19:55

Citaat door riffia1982:
Allahoel musta3aan geen enkele donatie



Heb sabr wa tawakal 3ala Allah , dan komt het allemaal goed insha Allah

24-11-2010, 20:00

Citaat door Serieuze_Vrouw:
Heb sabr wa tawakal 3ala Allah , dan komt het allemaal goed insha Allah

Ja ik vertrouw op Allah Alhemdolillah ik heb sabr InshaAllah BarakaAllahoe fiekoem voor jullie donaties voor jullie upjes en voor jullie ad3iya

Pagina's : [1] 2 3 4