Bekijk volle/desktop versie : arabische les en uitspraken die daar gedaan worden



Pagina's : [1] 2 3

22-11-2010, 16:37
Salaam meiden...

ik zit ergens mee en weet niet hoe ik dit nou moet oplossen.

Mijn dochter van 7 zit nu zo'n anderhalf / twee jaar op arabische les.
Leert daar vooral 't arabische alfabet.
Nu is het zo dat ze soms met uitspraken thuis komt die ik een beetje te heftig vind voor een kind van haar leeftijd.
UItspraken gaan vooral over nederlanders/joden, het vuur, bestraffing...
Ik had moeite met de manier waarop de juf hierover vertelde...
Wil eerst met de positieve dingen beginnen.
Juf begreep mijn kant van het verhaal, er waren meer moeder die er zo over dachten. Ze beloofde geen heftige verhalen meer te vertellen hierover (verbranding / steeds opnieuw een andere huid krijgen, echt heftige verhalen bedoel ik dan)...

Nu belde ik 3 kwartier geleden een moeder van een nederlands klasgenootje op omdat mijn dochter daar zou spelen.
Die moeder vertelde dus dat mijn dochter een paar weken geleden aan haar vriendinnetje vertelde dat zij naar het vuur zou gaan omdat zij niet geloofde. Vriendinnetje vervolgens helemaal overstuur... Ouders zijn uren bezig geweest dat kind rustig te krijgen en uit te leggen hoe het komt dat zij niet gelooft....Zal me niets verbazen als ze meer dingen heeft gezegd...

Ik heb het nooit met mijn dochter hierover en ben ervan overtuigd dat ze dito p arabische les meegekregen heeft.

en ja nu het dilemma : wat moet ik hier nu mee....
stoppen met arabische les of niet

naast dit punt had ik al twijfels omdat de lessen maar 1 keer in de week 2 uurtjes zijn en ze hier dus weinig leert....wat arabisch schrijven betreft...

andere kant: wil graag dat ze arabisch leert schrijven en op een leuke manier met de islam in aanraking komt...

vind t echt een lastige keuze.. wat zou jij als moeder doen?

ik moet het sowieso met haar hebben over wat ze verteld aan nederlandse klasgenoten.. maar wil het niet laten bij: je mag dat niet zeggen punt...

het gaat bij mij verder dan dat... heb echt dringend advies nodig...
heb zoveel argumenten voor zowel stoppen als niet stoppen....

hellup!!

22-11-2010, 16:52


salaam alaikoem

ik vind het onnodig dat jonge kinderen hiermee worden geconfronteerd
laat ze eerst maar eens de basis van de islam leren en later kunnen ze zich altijd nog gaan verdiepen in dit soort zaken

verder weten kinderen dit ook niet goed over te brengen naar ongelovige kinderen zoals je hebt gemerkt
het is niet de bedoeling dat kinderen gekwetst en overstuur raken door dit soort uitspraken
wilt die lerares deze lessen blijven geven dan zal ze de kinderen ook moeten vertellen dat ze dit soort zaken beter niet hun ongelovige vriendjes en vriendinnetjes kunnen bespreken

en ze hoort al helemaal geen haat te zaaien tegenover de nederlanders en joden want dat is niet wat de islam ons leert

we horen respect te hebben voor iedereen dat is wat de islam mij geleerd heeft dus ik weet niet of deze lessen wel zo goed zijn voor je kind

wa alaikoem salaam

22-11-2010, 17:04
ja precies.... zo denk ik er ook over moslimaatje...
ik vind het echt erg en ben me ontzettend kwaad aan het maken.
Mijn man komt net binnen van zijn werk en ik heb me toch een kwartier lang hierover boos lopen maken.
dochter komt zo thuis van haar vriendin, maar weet niet zo goed wat ik haar hierover moet zeggen...
je mag dat niet met je vriendin bespreken?
Op een of andere manier geeft het mij geen voldoening...

Vind het ook echt ontzettend jammer als ik besluit dat ze gaat stoppen, dat ze geen arabisch kan leren schrijven/lezen.
Ik kan het namelijk zelf niet en vind het jammer....

Pffffffff wat een gedoe zeg.
die moeder zij dat haar man boos was geworden. 'Wat wordt er allemaal wel niet ingebakken bij hen op zulke leeftijd'?
Kan me zijn reactie wel voorstellen...
komt er nog eens bij dat ik een hele heisa heb gemaakt bij de juf van m'n dochter een jaar geleden omdat ze tot 3x toe haram eten had gekregen en op had gegeten....
dalijk ben ik opeens verklaard tot 'extremiste'

pffff een heeeeeeele diepe zucht

22-11-2010, 17:06
haal jouw kind weg uit die gestoorde al qaeda klas...verschrikkelijk
ken nog meer mensen die dit zo doen en die kinderen lopen steeds te zeggen dat anderen naar de hel gaan
vind het echt gestoor dat men kleine kinderen zo brainwashed.
en dan zich afvragen waarom nederlanders de islam niet willen omarmen.

22-11-2010, 17:17


Praat er met de docent over van je dochter over. Wat hij/zij de kindertjes leert kan helemaal niet. Jouw dochtertje komt daar om Arabisch te leren, en niet om zulke dingen te leren. Daar zijn die kinderen nog te jong voor.
En jij moet als ouder natuurlijk veel met je dochtertje praten.

22-11-2010, 17:18
nieuwe ontwikkeling:
mijn dochter ontkent bij hoog en laag het gezegd te hebben!
op mijn vraag of ze bij arabische les wel eens hebben over andere mensen die niet geloven en wat daarmee gebeurd... zegt ze nee..
we leren alleen dua en arabische letters.

man vraagt haar of ze daar naar toe wil blijven gaan of dat ze liever thuis leert zegt ze dat ze liever naar arabische les gaat.....

weet niet wie ik moet geloven....
dochter zegt dat die vriendin soms ook liegt
lijkt me sterk dat iemand anders tegen haar zou zeggen dat ze naar het vuur zou gaan als ze niet gelooft en vervolgens zegt dat mijn dochter dit tegen haar gezegd heeft....

wat een gezeik zeg.

22-11-2010, 17:22
Stoppen, geen twijfel aan mogelijk.
Het allerbeste is om je kind zelf lessen te geven thuis. Jij ziet je kind toch het meest, dus kun je haar iedere keer een beetje bij leren. En jij bepaald dan wat je haar leert.
Ik vind het heel erg dat kleine kinderen dit soort dingen al horen op jonge leeftijd. Zij moeten juist de goede basis leren over wat ons geloof nou echt inhoudt etc.
Wat zouden die ouders wel niet denken van de islam zeg! Alle slechte dingen die de media over moslims verspreidt wordt hiermee alleen maar versterkt.

22-11-2010, 17:59
zou haar graag dingen willen leren en doe dit ook wel voor zover ik het zelf kan...
wodu doen, samen met mij bidden, soeras...
maar als het gaat om arabisch lezen/schrijven zal dit mij niet lukken....
misschien moet ik mij daar dan maar niet al te hard aan vastklampen.
vind het ontzettend jammer.

nu zijn dingen eenmaal gezegd en kan ik het niet meer terugdraaien...........

bedenk me trouwens dat er ook gezegd is dat diegenen die niet bidden naar het vuur gaan..
ja, klopt ook helemaal alleen op zo'n jonge leeftijd op deze manier kennis maken met onze dien vind ik niet kunnen. vind het gewoon heftig.

stoppen....hmmm
volgende stap. hoe vertellen?
Heb geen zin in discussie ....
any tips?

22-11-2010, 18:22
ik weet niet welke school dit is, walakien ik zou wel even kijken wie die mensen zijn die daar les geven, salafisten kunnen het bijv. heel streng naar buiten brengen als het ware,

want dit vind ik wel erg voor zo een klein kind, de islam moet zeker niet zo meegegeven worden vind ik,

ik zou mijn dochter daar weghalen en op een andere school zetten, bij het gesprek vooraf aan al aangeven wat er gaande was op die andere school, een kind van haar leeftijd hoeft niet aan te horen dat wie niet bid naar het vuur zal gaan, daar zijn ze te jong voor

die juf kon het ook anders formuleren, naarmate je dochter ouder word zal ze het stap voor stap beter gaan begrijpen allemaal,

ik vind het ook raar dat je dochter ontkent dat gezegd te hebben, waarom heeft die juf van haar met haar gesproken ofzo, over haar opmerkingen dat ze die niet buitenschool mag zeggen ofzo,

succes ermee

22-11-2010, 18:25

Citaat door yasmina.:
zou haar graag dingen willen leren en doe dit ook wel voor zover ik het zelf kan...
wodu doen, samen met mij bidden, soeras...
maar als het gaat om arabisch lezen/schrijven zal dit mij niet lukken....
misschien moet ik mij daar dan maar niet al te hard aan vastklampen.
vind het ontzettend jammer.

nu zijn dingen eenmaal gezegd en kan ik het niet meer terugdraaien...........

bedenk me trouwens dat er ook gezegd is dat diegenen die niet bidden naar het vuur gaan..
ja, klopt ook helemaal alleen op zo'n jonge leeftijd op deze manier kennis maken met onze dien vind ik niet kunnen. vind het gewoon heftig.

stoppen....hmmm
volgende stap. hoe vertellen?
Heb geen zin in discussie ....
any tips?


het is jou dochter meid, bescherm haar

ze is nog zo jong, ze hoort dit soort dingen helemaal niet aan te horen, wie weet wat er nu allemaal in haar hoofdje rondspeelt, ik snap echt die juffen en meesters niet, weten ze dan niet dat ze voor een klas staan met JONGE kinderen

22-11-2010, 18:29
dank je lala...

het is niet echt een school maar een groepje mensen die en juf inhuren om hun kinderen arabische les te geven. Het begon klein en is nu steeds groter aan het worden.

andere oplossing is dat ik haar aanmeld bij de moskee.... maar daar wordt geslagen heb ik gehoord... dus dat is geen optie.

Ben als kind 1 keer geweest en toen ik zag dat er geslagen werd, klapte ik echt dicht. Weet nog dat ik dacht: wat is dit? en was ontzettend bang geworden.... we hoefden niet meer terug van mijn ouders dus daar is onze arabische / koran les eigenlijk begonnen en gestopt....

enige oplossing is toch zelf tijd vrij maken en met haar dingen doen / als het gaat om schrijven en lezen zal ik maar zoveel mogeljik via internet proberen te doen...

tsjah...

22-11-2010, 18:32
Kun je niet met dat groepje mensen gaan praten die haar heeft ingehuurd en dat jullie met de juf de lesstof gaan doornemen en iig instrueren over dit soort zaken, dat kinderen die niet horen te horen.

22-11-2010, 18:33


Smerig zeg, gewoon indoctrinatie... vind dat echt niet gezond. Moeilijk wat je moet doen, misschien haar ergens anders op les zetten?

22-11-2010, 18:35
Arabische les is toch om arabische te leren, en niet om over de Hel te spreken? Ikzelf zou ongetwijfelt als het op de manier gaat zoals jij beschrijft mijn kind weg halen daar. Ik wil het op een manier mee geven dat me kind er van gaat houden en de zachtheid en zoetigheid ervan kent.

22-11-2010, 18:37
Dat is wel heftig zeg.
Ik vind je moet de kinderen alleen
de basis over de islam leren.

En de juf moet zich vooral focussen op het
de kinderen leren arabisch te kunnen schrijven,
arabische kinderliedjes zingen, koran laten leren.
Dat het wel leuk en iets voor een kind blijft.

Pagina's : [1] 2 3