Bekijk volle/desktop versie : Kind van twee wat tijdens het huilen...

22-11-2010, 16:35
Steeds moet overgeven. Ook al heeft ie een paar uur eerder voor het laatst gegeten. Wat zou dat betekenen en wat kan je er aan doen? Het lijkt wel alsof hij zich zo van slag maakt dat hij moet kokhalzen.

22-11-2010, 16:46

hallo,

Dat deed mijn kleine ook. op die leeftijd willen ze aandacht. En daarom tijdens het huilen gaan ze zo hoesten en doen alsof ze moeten overgeven en kokhalsen. ik heb dat de meine afgeleerd door iederkeer als ze dat deed haar straf te geven. en opeen deed ze dat niet meer.

omdat ze ging huilen deed ze alsof ze moest kokhalsen en overgeven gewoon om aandacht te vragen zodat ik haar gar trootsen en zeggen wat is er aan de hand. eerst schrok ik ook toen ze dat deed maar daarna hoorde ik van vriendinnen dat hen kinderen het ook deden.

dus gewoon afleren. ik ga haar straf als ze dat deed. en nu doet ze het niet meer want ze weet dat het niet meer werkt.

23-11-2010, 15:32
Hoi Mra-d-razel,
Maar moest je dochtertje ook echt overgeven? Het bij is hem namelijk acht van de tien keer wel het geval dat alles er uit komt.
Net wanneer je er ook echt niet op zit te wachten. En hij is dan ook niet ziekjes of iets. Na een paar minuten is het weer over en doet hij alsof er niets is gebeurd.

Lijkt me lastig om je kind dit soort gedrag af te leren. Hoeveel snapt een kindje van twee? En wat voor soort straf geef jij?

Groetjes
Soumaya

23-11-2010, 15:40
ik denk dat een kindje van 2 meer snapt dan je denkt als het al weet dat als je gaat overgeven je mama komt

23-11-2010, 15:47

oh... moet zielig zijn voor je om je kleintje zo vaak te zien overgeven... het is toch niet dat hij/zij last heeft van reflux? een kindje van 2 snapt inderdaad HEEL goed hoe hij/zij aandacht moet trekken... hoop inscha allah dat deze fase snel voorbij gaat inscha allah!

23-11-2010, 15:53
dit is op negatieve manier aandacht vragen. als ze overgeeft neutraal reageren, laat haar ook mee helpen met opruimen dit ziet ze ook als vieze karweitje wedde dat ze mee ophoudt

als dit langer blijft, ga naar de huisarts misschien is er ook iets anders aan de hand

23-11-2010, 16:01
het kan ook zijn dat het maagje draaibewegingen gaat maken omdat hij overstuur is en dan komt het eten omhoog.
Ik heb 3 kids en 2 ervan geven ook om het minste en geringste over, en ik weet zeker dat het geen vorm van aandacht vragen is.
Als ze gaan huilen herken ik gewoon of ze wel of niet gaan overgeven, ik word er knettergek van en ik heb ook altijd extra set kleding bij de hand voor ze. het begint met huilen, daarna komen de hoestjes en kuchjes en dan voel ik dat het er aan komt dus altijd huilen met een emmer bij de hand of iets anders om het op te vangen. Bij mijn eerste kind kwam het altijd onverwacht en ze heeft al bij beide oma's en vriendinnen het tapijt gedoopt. Maar bij mijn zoon herken ik de symptomen en ik ben altijd op tijd om het op te vangen

Negeren en rustig reageren is de beste remedie heb ik wel gemerkt. Heeft ze overgegeven dan rustig opruimen en verder gaan waar je mee bezig was.

Het gaat vanzelf over, mijn oudste geeft nu alleen over als ze zich niet lekker voelt. De huilpartijen blijven nu braakvrij.

23-11-2010, 16:13
Tis te zien soms doen ze dat espres & soms niet ; myn dochter doet dat wel espres ze steekt haar vinger in haar keel tot ze moet kokhalzen & soms overgeven

als ze het niet espres doen moet je ermee naar de dokter gaan voor tips want het kan misschien van de stress zyn

23-11-2010, 16:16
Ik zie veel kinderen dat doen inderdaad. Die gaan gewoon heeeel ver om hun zin te krijgen.

Sohaib had dat ook een keer geprobeerd, nou hij kreeg er gewoon straf voor. In de hoek ermee. Ik moet dat echt niet hebben.

24-11-2010, 10:47
Hoi,

Ja, ik weet (bijna) zeker dat het een vorm van aandacht is. Want we laten hem vaak gewoon door huilen als hij onnodig begint te krijsen. Het is namelijk net wanneer ''mamma'' even wegloopt of wanneer hij iets wilt wat niet mag.
Wanneer hij moet overgeven snellen we natuurlijk naar hem toe.
De laatste keer hebben we hem er op aangesproken en toen zag je wel aan zijn oogjes dat ie heel goed begreep wat ie verkeerd heeft gedaan. Hij kan daarna ook meteen fijn doorspelen. Dit is wel anders wanneer hij ziekjes is of zich echt niet lekker voelt.

Maar goed, hoe straf je een kindje van twee na een huil sessie?
Noona wat deed jij bij Sohaib?

24-11-2010, 10:58

Citaat door ..Maysoen..:
Peuters van 2 begrijpen meer dan we denken. Heb een zoontje die nu 2 is en hij moet gewoon luisteren. Maar ik schreeuw nooit tegen hem omdat eht hem overstuur maakt praat altijd zacht tegen hem en leg het uit, dan zegt hij ook vaak ok mama, of sorry mama. Maar hij daagt me ook weleens uit maar dan negeer ik dat en na paar min is die weer aan het spelen. Maar over dat spugen deed hij wanneer hij begin 1 jaar was en ik negeerde het meteen, of zei oh moet je spugen ga maar spugen en liep verder. Na 2dagen zag ik het helemaal niet. Bij mijn zoontje helpt negeren heel goed.

Hoi,

Super dat je door hebt wat wel bij hem werkt en wat niet.
Negeren werkt meestal ook wel...Maar je kunt een kind niet negeren als hij net heeft overgegeven toch? Ik bedoel hij zit vaak helemaal onder en moet dan meteen verschoond worden.

24-11-2010, 16:14
je kan het voorkomen door hem positieve aandacht te geven without a reason..

Dus voordat je de kamer verlaat of wanneer je vriendin op visite is (en jij dus even geen tijd aan hem kan besteden) een compliment geven.. iets van "mama is zo blij dat jij zo lief alleen met je garage speelt" of tegen je vriendin zeggen "ik ben echt blij met (naam kind) , hij speelt heel lief alleen"en dan een aai over zijn bol ofzo.... Je laat je kindje weten dat je hem ziet en stimuleerd het goede gedrag,..

Vergeet niet.. negatieve aandacht is ook aandacht...dus ook dat straffen word niet meer gezien als straf maar als aandacht... misschien niet als hij 2 is, maar wel op latere leeftijd...

M3a salama,
Latifa

24-11-2010, 16:20

oh ja.. als je kind last heeft van slijm of (licht) asmatisch is, komt het eten ook wel sneller naar boven dan bij andere kindjes als hij huilt... om hem dan ook nog te straffen is wel heel cru....hij kan er immers niets aan doen en huilen voor een kind van twee is ook normaal...