Bekijk volle/desktop versie : Aziatisch kind adopteren



Pagina's : [1] 2

22-11-2010, 10:44
als Marokkaanse vrouw een aziatisch kind adopteren. Hoe staan jullie daar tegenover ?

Een nicht van mij is 23 en gaat een aziatisch kind adopteren. Toen ik haar vroeg waarom ze niet gaat trouwen en zelf kinderen baren zei ze dat ze niet gaat wachten op een man, en dat het misschien niet voor haar mektab is om te trouwen. Ik begon na te denken en vond dat ze eigenlijk wel een punt heeft.

Hoe staat ons geloof eigenlijk hier tegenover ? En hoe denken jullie zelf erover vrouwen (of misschien wel mannen). Zouden jullie dat ook willen of kunnen doen?

22-11-2010, 10:46


Mocht ik zelf niet in staat zijn kinderen te baren 'Allah jestar', zou ik adoptie overwegen.

22-11-2010, 10:48
Het is eigenlijk wel n mooi gebaar dat ze wil doen. Maar, stel ze gaat toch trouwen, dan moet die vent toch maar zo'n kindje willen accepteren. En op dat vlak, is onze cultuur achterlijk.

22-11-2010, 10:55

Citaat door Anoniempje25:
Het is eigenlijk wel n mooi gebaar dat ze wil doen. Maar, stel ze gaat toch trouwen, dan moet die vent toch maar zo'n kindje willen accepteren. En op dat vlak, is onze cultuur achterlijk.


Ik denk dat als je een goede man treft die van jou houdt hij er echt niet moeilijk over zal doen.

22-11-2010, 10:58



Citaat door Sindi_ana:
als Marokkaanse vrouw een aziatisch kind adopteren. Hoe staan jullie daar tegenover ?

Een nicht van mij is 23 en gaat een aziatisch kind adopteren. Toen ik haar vroeg waarom ze niet gaat trouwen en zelf kinderen baren zei ze dat ze niet gaat wachten op een man, en dat het misschien niet voor haar mektab is om te trouwen. Ik begon na te denken en vond dat ze eigenlijk wel een punt heeft.

Hoe staat ons geloof eigenlijk hier tegenover ? En hoe denken jullie zelf erover vrouwen (of misschien wel mannen). Zouden jullie dat ook willen of kunnen doen?

dat ze te veel onzin uit kraamt. in andere woorden ze vergelijkt zichzelf met allah om te weten wat er wel/niet geschreven staat. we moeten nog altijd sabab doen om te weten onze maktab zal zijn.

kind adopteren mag zolang het kind gewoon de naam van zijn biologische vader blijft dragen

22-11-2010, 10:58

Citaat door Sindi_ana:
als Marokkaanse vrouw een aziatisch kind adopteren. Hoe staan jullie daar tegenover ?

Een nicht van mij is 23 en gaat een aziatisch kind adopteren. Toen ik haar vroeg waarom ze niet gaat trouwen en zelf kinderen baren zei ze dat ze niet gaat wachten op een man, en dat het misschien niet voor haar mektab is om te trouwen. Ik begon na te denken en vond dat ze eigenlijk wel een punt heeft.

Hoe staat ons geloof eigenlijk hier tegenover ? En hoe denken jullie zelf erover vrouwen (of misschien wel mannen). Zouden jullie dat ook willen of kunnen doen?



Er zijn regels aan verbonden betreffende een adoptie kind. Er zit een verschil tussen het adopteren van een jongen of een meisje.

Als het een meisje is dan zijn de regels voor je nicht soepeler. Als het een jongen is dan word hij haram voor je nicht wanneer hij de leeftijd van volwassenheid heeft bereikt.

Verder MOET ze haar adoptie kind de waarheid vertellen over zijn/haar origine.

22-11-2010, 10:59

Citaat door Marvel:
Er zijn regels aan verbonden betreffende een adoptie kind. Er zit een verschil tussen het adopteren van een jongen of een meisje.

Als het een meisje is dan zijn de regels voor je nicht soepeler. Als het een jongen is dan word hij haram voor je nicht wanneer hij de leeftijd van volwassenheid heeft bereikt.

Verder MOET ze haar adoptie kind de waarheid vertellen over zijn/haar origine.

niet als het kind borstvoeding heeft gekregen, maar over hoe vaak borstvoeding daar zijn nog meningsverschillen over.

22-11-2010, 10:59

Citaat door ghalil:
dat ze te veel onzin uit kraamt. in andere woorden ze vergelijkt zichzelf met allah om te weten wat er wel/niet geschreven staat. we moeten nog altijd sabab doen om te weten onze maktab zal zijn.

kind adopteren mag zolang het kind gewoon de naam van zijn biologische vader blijft dragen


Je begrijpt het verkeerd. Ze zegt niet dat het niet geschreven staat, maar dat ze niet weet of het wel of niet geschreven staat, en zij daarom een kind adopteert voor het geval dat ze niemand tegenkomt. Mocht ze wel iemand tegenkomen, is dat alleen maar mooi natuurlijk.

22-11-2010, 11:00
Komt ze door de procedure om op 23-jarige leeftijd als alleenstaande een kind te adopteren? :/
Kan me dat moeilijk voorstellen. En hoe gaat ze dat in godsnaam betalen?

Een kind adopteren is een mooi gebaar, wat boeit het wat voor afkomst het kind heeft?
Ze is nog zo jong.

22-11-2010, 11:02

Citaat door ghalil:
niet als het kind borstvoeding heeft gekregen, maar over hoe vaak borstvoeding daar zijn nog meningsverschillen over.



Dat klopt. Maar zoog kinderen zijn zeldzaam, vooral hier in Nederland. Het zal voornamelijk gaan over een kind dat 3 jaar oud is of ouder.

22-11-2010, 11:04

Citaat door Marokkaantje001:
Komt ze door de procedure om op 23-jarige leeftijd als alleenstaande een kind te adopteren? :/
Kan me dat moeilijk voorstellen. En hoe gaat ze dat in godsnaam betalen?

Een kind adopteren is een mooi gebaar, wat boeit het wat voor afkomst het kind heeft?
Ze is nog zo jong.

Hopelijk denkt ze nie dat t een speelgoed is..

22-11-2010, 11:05

Citaat door Marokkaantje001:
Komt ze door de procedure om op 23-jarige leeftijd als alleenstaande een kind te adopteren? :/
Kan me dat moeilijk voorstellen. En hoe gaat ze dat in godsnaam betalen?

Een kind adopteren is een mooi gebaar, wat boeit het wat voor afkomst het kind heeft?
Ze is nog zo jong.


Nou mijn tantes protesteren een beetje, omdat ze vinden dat zij gewoon een Marokkaans kind moet adopteren als ze dat graag wilt. Maar zij heeft haar keus al gemaakt. De procedure is lastiger voor een alleenstaande dan voor een stel dat wil adopteren dus ze heeft het zeker niet makkelijk gehad. Ook waren er allemaal verplichte bijeenkomsten voor adoptie die haar een fortuin hebben gekost. En dan niet te spreken over verplicht verblijf voor 2 weken in het land van herkomst van de kleine, en allerlei praktische zaken, en de adoptiekosten. Maar zij heeft het geld er allemaal voor over.

22-11-2010, 11:05



Citaat door ghalil:
niet als het kind borstvoeding heeft gekregen, maar over hoe vaak borstvoeding daar zijn nog meningsverschillen over.


3 keer toch? als een kind 3 keer borstvoeding heeft gekregen van een vrouw voor zijn tweede jaar dan is die vrouw voor hem als een 'moeder'.
allah oualem

on topic:
dat meisje klinkt als een klein meisje van 10 die een husidier wil hebben.
eenmaal huisdier in huis is de eerste week leuk, maar na een week is ze het uitlaten zat en zorgen haar ouders voor het dier of gaat het naar het asiel.
zo klinkt dit meisje ook.

(volgens mij moet ze gewoon nog uit de kast komen, anders zeg je niet als 23-jarige: ik ga niet trouwen)

22-11-2010, 11:09

Citaat door Marvel:
Dat klopt. Maar zoog kinderen zijn zeldzaam, vooral hier in Nederland. Het zal voornamelijk gaan over een kind dat 3 jaar oud is of ouder.

dan zal het al geen nut hebben om een 3 jarige te gaan adopteren tenzij het een meisje is en dan wanneer ze gaat trouwen moet het kind 24/7 langs haar stiefvader gaan bedekken.

Citaat door Effe_serieus:
3 keer toch? als een kind 3 keer borstvoeding heeft gekregen van een vrouw voor zijn tweede jaar dan is die vrouw voor hem als een 'moeder'.
allah oualem

geleerden zeggen 3 en je hebt weer die 5 zeggen en je hebt weer die 2 volle jaren zeggen.

Citaat door Sindi_ana:
Je begrijpt het verkeerd. Ze zegt niet dat het niet geschreven staat, maar dat ze niet weet of het wel of niet geschreven staat, en zij daarom een kind adopteert voor het geval dat ze niemand tegenkomt. Mocht ze wel iemand tegenkomen, is dat alleen maar mooi natuurlijk.

waarom dan geen sabab gaan doen?
voelt ze zichzelf te goed om te trouwen. nu kindje gaan adopteren wat zoals al aangegeven wordt ouder dan 3 jaar zal zijn. is het een jongen, dan wanneer het kind op leeftijd komt, dan dat ze zich dagelijks 24/7 zichzelf moet bedekken.

22-11-2010, 11:09

Citaat door 3robi_Purr:
Hopelijk denkt ze nie dat t een speelgoed is..

leef je ook nog

Pagina's : [1] 2