Bekijk volle/desktop versie : sint en de kids

Pagina's : [1] 2 3

21-11-2010, 10:29
salaam alaikoum beste opvoed(st)ers. het is niemand ontgaan. de sint is weer in het land.ik heb mijn dochter vorig jaar(ze is 4,5 jaar) verteld dat de sint niet bestaat. ik weiger mijn dochter voor te liegen hierover. de reden hiervoor is, dat ik mijn kind leer om nooit te liegen. ik moet een rolmodel zijn en goede voorbeeld geven. als ik zeg dat hij bestaat dan ben ik niet betrouwbaar vind ik.daarnaast is het een niet islamitisch feest die veel moslims vieren. ik snap wel de kinderen mee willen doen met de rest in de klas. maar een balans daarin vinden is belangrijk. wel moeilijk.echter, mijn dochter gelooft mij niet. ze blijft(nu ook weer) beweren dat hij bestaat. kinderen geloven graag in fantasie verhalen. heerlijk zo een kind geest.hoe gaan jullie hiermee om? hoe blijf je eerlijk tegen je kind?

21-11-2010, 10:41

Citaat door tetouani79:
salaam alaikoum beste opvoed(st)ers. het is niemand ontgaan. de sint is weer in het land.ik heb mijn dochter vorig jaar(ze is 4,5 jaar) verteld dat de sint niet bestaat. ik weiger mijn dochter voor te liegen hierover. de reden hiervoor is, dat ik mijn kind leer om nooit te liegen. ik moet een rolmodel zijn en goede voorbeeld geven. als ik zeg dat hij bestaat dan ben ik niet betrouwbaar vind ik.daarnaast is het een niet islamitisch feest die veel moslims vieren. ik snap wel de kinderen mee willen doen met de rest in de klas. maar een balans daarin vinden is belangrijk. wel moeilijk.echter, mijn dochter gelooft mij niet. ze blijft(nu ook weer) beweren dat hij bestaat. kinderen geloven graag in fantasie verhalen. heerlijk zo een kind geest.hoe gaan jullie hiermee om? hoe blijf je eerlijk tegen je kind?

Ik zou zeggen neem niet alles zo serieus, dan nemen de kinderen het ook veel losser op.
Thuis heb ik het nooit gevierd, maar ze mogen op school gerust meedoen.
Ze doen ook niets verkeerd;er komt een verklede man die hen cadeautjes geeft en ze zingen wat liedjes en klaar. Het is niet zo dat ze die sinterklaas gaan aanbidden of zo.
Na een periode interesseert het hen niet meer.

Leg de nadruk op "onze" islamitische feesten en het komt wel goed

21-11-2010, 10:44
Zet je kind op een islamitische basisschool en ze zal nooit meer in verwarring komen.

Voor de rest vind ik het sneu om een nietes welles spelletje te spelen met een 4 jarige. Zoals iemand al zei: ze groeit er toch overheen.

21-11-2010, 10:52
een islamitische school hebben wij niet. en een welles niets spel probeer ik te vermijden. soms doe ik het voor de grap als een spelvorm.

het gaat mij om de balans zodat ik als ouder niet een schuld gevoel kan hebben richting mijn kind. uit principe weiger ik tegen mijn kind te liegen..........

21-11-2010, 11:06

Citaat door tetouani79:
een islamitische school hebben wij niet. en een welles niets spel probeer ik te vermijden. soms doe ik het voor de grap als een spelvorm.

het gaat mij om de balans zodat ik als ouder niet een schuld gevoel kan hebben richting mijn kind. uit principe weiger ik tegen mijn kind te liegen..........

jij wil dus beweren dat jij je kind nooit voorliegt?

DAT GELOOF IK NIET! Dat houdt geen enkel ouder voor...wel realistisch blijven he, zeg gewoon dat je te gierig bent om cadeautjes te kopen en klaar.

21-11-2010, 11:11
ik ben ook islamitisch opgevoed. Wij mochten thuis schoentje zetten enzo, maar wij zaggen het niet als iets met geloof gewoon als plezier en kinderpret.

Kerst vind ik echt iets uitstralen van een geloof en daar deden we niets aan zei me moeder duidelijk geen islamitisch feest.

maar sinterklaas had de link niet eens gelegd vroeger met cristelijk geloof, gewoon kinder pret en fantasie.

Als je kind nu al het gevoel geeft wij hun raakt het kind helemaal in de war en zal het zich eenzaam voelen in zijn gedachten. Sinterklaas geloven kinderen zelf al niet meer rond 8 a10 jaar.

dus waarom je kind het gevoel geven vanaf 4 jaar.

21-11-2010, 11:11
[QUOTE=Nysha;90070521]jij wil dus beweren dat jij je kind nooit voorliegt?

DAT GELOOF IK NIET! Dat houdt geen enkel ouder voor...wel realistisch blijven he, zeg gewoon dat je te gierig bent om cadeautjes te kopen en klaar. [/QUOTE]
ach joh, kadootjes kosten tegenwoordig geen drol
IK snap ts wel, je hoeft ze niet voor te liegen, doe ik ook niet. Ik zeg gewoon dat ze niet bestaan en dat de juffrouw een spelletje speelt. En dat zij slimmer zijn dan de andere kindjes omdat ze dit al doorhebben Ze genieten wel van de pepernoten en mogen op school best een schoen zetten. Ze weten dat dit niet van de sint komt, maar van de juffen
Niks mis mee!

21-11-2010, 11:16

Citaat door chanel:
ik ben ook islamitisch opgevoed. Wij mochten thuis schoentje zetten enzo, maar wij zaggen het niet als iets met geloof gewoon als plezier en kinderpret.

Kerst vind ik echt iets uitstralen van een geloof en daar deden we niets aan zei me moeder duidelijk geen islamitisch feest.

maar sinterklaas had de link niet eens gelegd vroeger met cristelijk geloof, gewoon kinder pret en fantasie.

Als je kind nu al het gevoel geeft wij hun raakt het kind helemaal in de war en zal het zich eenzaam voelen in zijn gedachten. Sinterklaas geloven kinderen zelf al niet meer rond 8 a10 jaar.

dus waarom je kind het gevoel geven vanaf 4 jaar.

het heeft ook niets met een geloof te maken...het is gewoon een Nederlandse traditie.

21-11-2010, 11:17
nou ik doe er niet aan mee omdat, het geen islamitische feest is.
Vertel me zoontje gewoon dat sin niet bestaat

21-11-2010, 11:22

Citaat door Nysha:

DAT GELOOF IK NIET! Dat houdt geen enkel ouder voor...wel realistisch blijven he, zeg gewoon dat je te gierig bent om cadeautjes te kopen en klaar.

je hoeft het niet te geloven. maar ik lieg nooit tegen mijn kind. zelfs als ik haar roep(of mijn andere kind) en ik zeg kom ik heb iets. probeer ik altijd iets te geven als ze naar mij komen. ik vind het zeer kwalijk dat ouders tegen hun kind liegen en hier niets inzien.

ons kind mag haar schoen zetten op school en thuis. die pret gun ik haar wel. ze krijgt ook een cadeau van mama. alleen om je kind niet te zeggen dat de sint niet bestaat gaat mij te ver. dit omdat het tegen mijn principes ingaat. namelijk"altijd de waarheid spreken".

21-11-2010, 11:34
Nou je hebt toch al gezegt tegen je dochter dat hij niet bestaat?
Dat vind ik genoeg..
Je hebt niet gelogen toch..
Ze is nog veel te jong.. Natuurlijk gaat ze zeggen dat het niet waar is wat je zegt..

21-11-2010, 11:43
Ik heb laatst ook tegen mijn dochtertje gezegd dat hij niet bestaat.
Maar volgens haar bestaat hij wel

Laatst had ze zwemles en ze hadden bij de balie pakjes enzo neergelegd en die vrouw zei tegen haar 'de sint heeft ze daar gelegd'
Dus mijn dochtertje 'zie je wel in mijn hoofdje wist ik dat sinterklaas wel bestaat, mama zegt van niet!
Ik tegen die vrouw volgens mij ben ik er te vroeg mee begonnen met vertellen dat hij niet bestaat

21-11-2010, 11:53

Citaat door Nysha:

scherp

@ Ts. Ik vind jou kleine veelste jong om meteen zo serieus alles te laten nemen. Daarnaast ze is zo jong dat ze het wel eens door kan vertellen aan andere kinderen die wel graag erin willen blijven geloven. Dat is heel sneu. Daarom wachten meeste mensen ook met vertellen. Heeft niks met liegen te maken. Waarom gun je het haar niet om net als al die andere kids in dat fantasiewereldje te zitten wat kind zijn zo heerlijk maakt. Later komen de acceptgiro's binnen dat zal ze dromen dat de sint nog bestaat

21-11-2010, 11:55
Jullie zijn echt grappig, geen christelijk feest? Hoe verklaar je dan dat hoe de sint eruit ziet verdacht veel op de paus lijkt?

Ik doe (nog) niet aan die onzin mee, mijn dochter weet sinds een paar dagen dat piet, piet heet. Maar voor de rest niets.

Ik zou het ook raar vinden denk ik om te zeggen dat sint niet bestaat, want ze zien em toch. Misschien ga ik gewoon de waarheid letterlijk zeggen, is een verklede persoon die cadeau´s aan kinderen geeft die de ouders gekocht hebben?

21-11-2010, 12:04

Citaat door Princess24:
Ik heb laatst ook tegen mijn dochtertje gezegd dat hij niet bestaat.
Maar volgens haar bestaat hij wel

Laatst had ze zwemles en ze hadden bij de balie pakjes enzo neergelegd en die vrouw zei tegen haar 'de sint heeft ze daar gelegd'
Dus mijn dochtertje 'zie je wel in mijn hoofdje wist ik dat sinterklaas wel bestaat, mama zegt van niet!
Ik tegen die vrouw volgens mij ben ik er te vroeg mee begonnen met vertellen dat hij niet bestaat

hahaha heerlijk gewoon

Pagina's : [1] 2 3