Bekijk volle/desktop versie : Sharpe heeft recht op twee jaar wachtgeld



19-11-2010, 17:26
Sharpe heeft recht op twee jaar wachtgeld

James Sharpe treedt vandaag af als kamerlid. © ANP
DEN HAAG - Het in opspraak geraakte PVV-Kamerlid James Sharpe, die woensdagavond besloot zijn kamerzetel op te geven, heeft twee jaar lang recht op wachtgeld. Dat meldt het AD vandaag. Als hij in die periode geen andere inkomsten heeft, ontvangt hij in totaal ruim 135.000 euro bruto.

Sharpe nam zijn besluit op de dag dat het AD hem confronteerde met het verhaal van een ex-vriendin die jaren zou hebben geleden onder zijn terreur. Sharpe zou haar geestelijk en lichamelijk hebben mishandeld. De PVV'er wilde woensdag niet op die beschuldiging reageren.

Eerder kwam Sharpe al onder vuur te liggen omdat hij als directeur verantwoordelijk was van een Hongaars telecombedrijf dat torenhoge boetes kreeg voor het misleiden van consumenten.

Sharpe stapt pas vandaag echt op omdat zijn stem donderdag nog nodig was bij het kabinetsplan, gesteund door de PVV, om de btw in de kunstsector te verhogen.

Sharpe zei gisteren te walgen van de verhalen die over hem de ronde doen. "Als ik mij constant moet bezighouden met het blussen van dit soort brandjes, kan ik mijn werk niet doen. Dan ben ik niet meer geloofwaardig als Kamerlid," aldus de PVV'er.

PVV-leider Wilders wilde niet ingaan op vragen over de beschuldigingen aan het adres van zijn fractiegenoot. "Ik weet niet wat waar en niet waar is."

Bronnetje

19-11-2010, 17:27


"het waren twee fantastische dagen"

19-11-2010, 17:27
PVV:
woensdag, 31 maart 2010 16:54
Vragen van de leden Wilders en Brinkman (beiden PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken over het riante wachtgeld voor de opgestapte PvdA-bewindslieden

1.) Bent u ermee bekend dat ex-politici een zeer royale wachtgeldregeling krijgen voor de duur van maximaal 6 jaar?x

2.) Deelt u de mening dat nu Wouter Bos en alle andere voormalige PvdA-bewindslieden uit zichzelf – vrijwillig – het kabinet hebben verlaten, zij verwijtbaar werkloos zijn?

3.) Zo ja, deelt u de mening dat zij af zouden moeten zien van hun riante wachtgeld, aangezien de hardwerkende burger ook geen recht op een uitkering heeft als er sprake is van verwijtbare werkeloosheid?

4.) Bent u bereid de huidige wachtgeldregeling voor oud-politici helemaal af te schaffen en oud-politici ook gewoon onder de WW te laten vallen? Zo neen, waarom niet?

Hypocriete link

19-11-2010, 17:28
Was de PVV niet de partij, die het 'wachtgeld' voor politici wilde afschaffen?

19-11-2010, 17:30



Citaat door led_zeppelin:
"het waren twee fantastische dagen"




Ik zit er toch ernstig aan te denken te gaan solliciteren bij de PVV.
Na nog geen week komen er van mij nogal ernstige beschuldigingen naar boven aan het adres van de PVV.
Maar is niet erg, immers ik zit dan nog altijd goed met een leuk zakcentje qua wachtgeld.

19-11-2010, 17:30

19-11-2010, 17:31

Citaat door Aaeesha:
Was de PVV niet de partij, die het 'wachtgeld' voor politici wilde afschaffen?


Wel nee joh..........dat was om de Henk en Ingrid tevreden te houden.

19-11-2010, 18:20
Schandalig is het. En z'n geklaag over dat de media hem zo hard aanpakken en hij daarmee voor z'n gezin belachelijk wordt gemaakt is totaal hypocriet: hij heeft zélf websites als zaadsletje.com opgericht....

19-11-2010, 18:26

Citaat door hork:
Schandalig is het. En z'n geklaag over dat de media hem zo hard aanpakken en hij daarmee voor z'n gezin belachelijk wordt gemaakt is totaal hypocriet: hij heeft zélf websites als zaadsletje.com opgericht....


Vergeet mijnexiseenhoer.com en zaadsnol.com niet Beide zeer leerzame websites, Hork.

19-11-2010, 18:41

Citaat door Aislin:



19-11-2010, 18:44

Citaat door led_zeppelin:
Vergeet mijnexiseenhoer.com en zaadsnol.com niet Beide zeer leerzame websites, Hork.


Ik leer liever iets op bighairydaddies

19-11-2010, 18:47
Niet zo snel conclusies trekken, wie weet neemt hij het Wachtgeld helemaal niet aan, zo consequent zijn de PVVers vast wel....

20-11-2010, 12:35


typische house negro:
ik mis deze man:
"Theres a diffrence between a house negro and a feild negro....ima Feild negro..." -Malcom X

20-11-2010, 14:23
Wat moest er ook alweer gebeuren met criminele Antillianen volgens de PVV?