Bekijk volle/desktop versie : Bevalling: Wat neem je mee in je verzorgingstas?



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

28-11-2010, 14:55
Ik heb vandaag mijn tas klaargezet... nu alleen nog een luiertas halen om de spulletjes van mijn kindje in te doen... by the way.. moet je de kleertjes eerst wassen? Zo ja, why?

28-11-2010, 15:23


Ik heb het wel gewassen, want die dingen hangen zo lang in de winkel, er komt allemaal stof op, en mensen die ziek of verkouden zijn raken die kleertjes ook aan voordat jij ze koopt dan zitten er bacterien enzo op, dus ik heb het gewoon gewassen vind ik zelf frisser.

28-11-2010, 15:29
Wassen deed ik altijd al sowieso, maar een paar maanden geleden was op tv een onderzoek naar kleren die in de winkel hangen. En uitkomst was dat de hoeveelheid bacterieen en onzichtbare viezigheden die ze op de kledingen vonden te vergelijken is met het dragen van een kledingstuk gedurende 8 of 9 maanden zonder het te wassen. Bah bah!!!!!

Maar je wilt toch sowieso dat je baby lekker frisse kleertjes aanheeft. Ik heb echt alles gewassen, zelf de bekleding van de kinderwagen en maxi-cosi.

28-11-2010, 15:30
Sooo als je het een beetje ziet hier op m.nl krijgen we binnenkort echt een baby-boom allemaal hoogzwangere.

28-11-2010, 15:38


ok... maar heb begrepen dat het niet mag worden gewassen met wasverzachter toch?..

28-11-2010, 15:40
Wat leuk joh al die baby spulletjes.

28-11-2010, 15:45
dan ga ik zo even een wasje draaien met alle rompertjes, broekjes en kleertjes

28-11-2010, 17:52

Citaat door turkgirl:
ohh mashAllah he! insAllah krijg ik ook zo een bevalling, ik had gisteren 1 keer echt zo'n gemene steek in mijn onderbuik, maar verder niks



Ik had een levertijd van 4 weken bij Gardo, hangt ook af van welke kamer je neemt denk ik.


was het maar zover, ik heb twee tassen die ik gelijk mee kan nemen als het zover is, dus ben voorbereid nu alleen nog wachten op de baby


nog niks hoor mimtiwa, hoe gaat het bij jou schat? nog steken/voorweeen gehad?


Heel goed insmeren met bio-oil of andere vettige cremetjes, misschien kan je erger voorkomen! ik smeer sinds dat ik drie maanden zwanger ben 's ochtends en 's avonds afwisselende met bio oil en striae creme van palmer's.

Safia vraagje (ik zie jou echt als deskundige ): is het gebruikelijk om na de bevalling gelijk te douchen (zodat je ghusl hebt) in het ziekenhuis, of laten ze je eerste even wachten ?




Ik dacht dat je je je babytjee al had uitgeperst ..ikke wel steken en misschien tekenen als voorweeen maar voor de rest nog helemaal niks!Geen teken van bevalling Het is nu wel vermoeiend maar hmdl..

Nog eff en we hebben het achter de rug insha allah,moge allah het voor ons vergemakkelijken

29-11-2010, 10:10

Citaat door turkgirl:
ohh mashAllah he! insAllah krijg ik ook zo een bevalling, ik had gisteren 1 keer echt zo'n gemene steek in mijn onderbuik, maar verder niks



Ik had een levertijd van 4 weken bij Gardo, hangt ook af van welke kamer je neemt denk ik.


was het maar zover, ik heb twee tassen die ik gelijk mee kan nemen als het zover is, dus ben voorbereid nu alleen nog wachten op de baby


nog niks hoor mimtiwa, hoe gaat het bij jou schat? nog steken/voorweeen gehad?


Heel goed insmeren met bio-oil of andere vettige cremetjes, misschien kan je erger voorkomen! ik smeer sinds dat ik drie maanden zwanger ben 's ochtends en 's avonds afwisselende met bio oil en striae creme van palmer's.

Safia vraagje (ik zie jou echt als deskundige ): is het gebruikelijk om na de bevalling gelijk te douchen (zodat je ghusl hebt) in het ziekenhuis, of laten ze je eerste even wachten ?


Dat ligt er een beetje aan hoe je bevalling is verlopen, als je bv veel bloed hebt verloren en je bent nog wat duizelig dan liever niet... maar ik denk dat je hier altijd zelf een grote zeggenschap in hebt
het is dan echt even snel opfrissen en schone kleren aan, desnoods blijft er een verpleegster in de deuropening staan

29-11-2010, 10:13

Citaat door nadiak:
Wassen deed ik altijd al sowieso, maar een paar maanden geleden was op tv een onderzoek naar kleren die in de winkel hangen. En uitkomst was dat de hoeveelheid bacterieen en onzichtbare viezigheden die ze op de kledingen vonden te vergelijken is met het dragen van een kledingstuk gedurende 8 of 9 maanden zonder het te wassen. Bah bah!!!!!

Maar je wilt toch sowieso dat je baby lekker frisse kleertjes aanheeft. Ik heb echt alles gewassen, zelf de bekleding van de kinderwagen en maxi-cosi.



Ja hier ook alles gewassen... het ruikt ook allemaal een stuk frisser nadat je alles gewassen hebt

29-11-2010, 11:42

Citaat door Safia21:
Dat ligt er een beetje aan hoe je bevalling is verlopen, als je bv veel bloed hebt verloren en je bent nog wat duizelig dan liever niet... maar ik denk dat je hier altijd zelf een grote zeggenschap in hebt
het is dan echt even snel opfrissen en schone kleren aan, desnoods blijft er een verpleegster in de deuropening staan


ok tnx voor de info

Ik wil vandaag kleine flesjes shampoo, douchegel enzo kopen zodat ik niet grote flessen mee hoef te nemen.

29-11-2010, 11:56

Citaat door turkgirl:
ok tnx voor de info

Ik wil vandaag kleine flesjes shampoo, douchegel enzo kopen zodat ik niet grote flessen mee hoef te nemen.


Je kunt het wel meenemen, douchegel hebben ze ook daar ( tenminste in het ziekenhuis waar ik bevallen ben)
en je moet er rekening mee houden dat het gewoon een korte douche wordt, uitgebreid haren wassen, cremespoeling etc zit er niet bij

je bent net bevallen en ze willen je zo snel mogelijk weer het bed in

29-11-2010, 12:00


ik voel me vandaag trouwens zo sloom... heb net wat geprobeerd op te ruimen.. maar ik ben de snelheid waarmee ik normaal opruim en schoonmaak helemaal kwijt

korte afstandjes lopen heen en weer is funest voor m'n bekken... dan blokkeert alles en kan ik helemaal niet meer lopen

dus ik doe rustig aan en blijf braaf binnen

29-11-2010, 12:30

Citaat door Safia21:
Je kunt het wel meenemen, douchegel hebben ze ook daar ( tenminste in het ziekenhuis waar ik bevallen ben)
en je moet er rekening mee houden dat het gewoon een korte douche wordt, uitgebreid haren wassen, cremespoeling etc zit er niet bij

je bent net bevallen en ze willen je zo snel mogelijk weer het bed in


ok haha! ja ik heb ook geen zin om een stap buiten te zetten, dus die shampootjes moet ik vandaag nog maar even missen.

Omdat ik nu mijn tas klaar heb zit ik steeds te denken wat ik nog meer kan meenemen, eigenlijk moet ik stoppen het is nu gewoon klaar Alleen ik voel me psychisch beter als ik me nog meer voorbereid maar het kan niet meer.

insAllah zullen we allen gauw van een gezond babietje bevallen

29-11-2010, 13:16

Citaat door turkgirl:
ok haha! ja ik heb ook geen zin om een stap buiten te zetten, dus die shampootjes moet ik vandaag nog maar even missen.

Omdat ik nu mijn tas klaar heb zit ik steeds te denken wat ik nog meer kan meenemen, eigenlijk moet ik stoppen het is nu gewoon klaar Alleen ik voel me psychisch beter als ik me nog meer voorbereid maar het kan niet meer.

insAllah zullen we allen gauw van een gezond babietje bevallen


Erg is dat he!Ik denk oook moet naar buiten..Terwijl mijn tas ook al klaarstaat.
Alleen wat doen jullie thuis?ik lig nog in beddd en verveeel me dodelijk(ben iemand die niet thuis kan zitten subhana allah

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30