Bekijk volle/desktop versie : noodzaak van een mobieltje?



Pagina's : [1] 2

05-09-2004, 21:40
De laatste tijd merk ik steeds meer dat men ervan uitgaat dat je een mobieltje hebt. Niet alleen vrienden enzo, maar zelfs de overheid schijnt dit te denken! In de overheidscampagne 'wat te doen bij geweld op straat' wordt gezegd dat je meteen 112 moet bellen. Lastig als je geen mobieltje hebt, want er staat niet op elke straathoek een telefooncel. Ook een test op internet die je leert wat te doen als iemand een hartstilstand heeft, spreekt je streng toe als je niet aanklikt onmiddellijk 112 te bellen.

Ik heb geen mobieltje en ik heb er - op enkele momenten per jaar na - ook geen enkele behoefte aan. Moet ik nu om een goede burger te zijn zodat ik in het onwaarschijnlijke geval dat iemand voor mijn neus een hartstilstand krijgt 112 kan bellen? Waarom verstrekt de overheid niet aan alle Nederlanders een mobieltje als zij dit zo belangrijk lijkt te vinden? Ik wil helemaal geen mobieltje!

05-09-2004, 22:18


Ja, natuurlijk!

Ik wil bereiken en bereikt kunnen worden.

05-09-2004, 23:01
Het is inderdaad zo dat iedereen er gewoon vanuit gaat dat je een mobieltje hebt. Over het algemeen ben je tegenwoordig een uitzondering als je er geen hebt. Of het een goede ontwikkeling is is de vraag. Eigenlijk wordt je geacht om op ieder moment van de dag bereikbaar te zijn.
Ik heb een wat hogere leeftijd dan het gemiddelde marokko.nl lid en heb mijn jongere jaren zonder mobieltje doorgebracht. Afspraken werden gewoon een week van te voren gemaakt. Zo van ' zullen we volgende week om half twee op Amsterdam CS afspreken?' Over het algemeen ging dat altijd goed. Nu zie ik kinderen van 10 jaar al met een mobieltje en dat vind ik eerlijk gezegd een tikkeltje overdreven. Waarom zou een kind nou altijd bereikbaar moeten zijn? Die verantwoordelijkheid hoeft een kind nog helemaal niet te hebben.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook echt niet meer zonder mobieltje kan. Als ik mijn mobieltje ergens heb laten liggen dan zal ik zeker teruggaan om hem op te halen... Eigenlijk is het triest maar ja, het wordt eens en te meer duidelijk dat mensen eigenlijk gewoon kuddedieren zijn!
Ik neem trouwens niet altijd op. Als ik in gezelschap ben of gewoon niet gestoord wil worden laat ik hem gewoon gaan. Als het dringend is bellen ze wel terug of spreken ze in.

06-09-2004, 01:18
zelfs in een boerendorpje in marokko zie je die jongens op de ezel rijden met 1 mobieltje in de hand

06-09-2004, 01:20


iets groter dan een gemiddelde mobiel maar ja geeft nix

06-09-2004, 17:26
ahaha pff mobieltje is nodig ..

06-09-2004, 19:23
Heb ik nie echt nodig

06-09-2004, 20:12
Tonk, je bent heus niet de enige zonder mobiel. Het lijkt wel alsof iedereen er 1 heeft maar dat valt nog wel mee. Ik heb ooit, als ik het me goed herinner, ergens gelezen dat er iets van 3 miljoen mensen een mobiel hebben in nederland.

06-09-2004, 20:23
Een mobieltje hebben is handig... dat vind ik niet alleen maar een paar miljoen mensen met mij. Dat de overheid er van uitgaat dat je een mobieltje heb is waarschijnlijk omdat het kopen en hebben van een telefoon betaalbaar is voor iedereen.

Je kan er opzich niet veel aan doen. het is net zoals het internet, tegenwoordig gaat alles via de mail en dat terwijl veel mensen geen internetaansluiting hebben.

Ik stoor me niet echt aan het feit dat de overheid er van uitgaat dat iedereen een mobiel heeft omdat ik er zelf een heb. Ik kan me wel voorstellen dat als je er geen eentje hebt je dan merkt dat alles een beetje aan je neus voorbijgaat en je een beetje wordt buitengesloten in de zin van dat er geen rekening wordt gehouden met de mensen die geen mobieltje hebben... maar ja, thats development. Iemand had het hier over kinderen van 10 jaar die met een mobiel rondlopen, Dat is ook zo iets. Toen ik 10 was durfde ik er niet eens over te dromen om met een telefoon opzak te gaan spelen en ik had het niet eens nodig! als ik iemand nodig had dan haalde ik hem op of dan liep ik de hele buurt door! maar ja het zij zo.

BD

06-09-2004, 20:52
Op zich niet een noodzaak, wel superhandig voor o.a noodgevallen.
Eenmaal een mobieltje zal je nooit zonder kunnen. En dan achteraf bedenken dat je 't nooit voor een noodgeval of iets noodzakelijk hebt gebruikt .
De meeste mensen willen tegenwoordig overal bereikbaar zijn.

07-09-2004, 00:11
ja he

bizar dat iemand geen mobieltje heeft. niet bij stil gestaan

07-09-2004, 11:04
Ik kan niet meer zonder mijn mobiel. Het is gewoon van belang dat ik altijd bereikbaar ben, en dat ik op ieder tijdstip iemand kan bereiken.

07-09-2004, 14:43


ik heb 'nodig.

08-09-2004, 12:42
Zit ik net met mijn nichtje - bijna 3 - in de tram waar een man met zijn mobieltje zit te bellen. Vraagt mijn nichtje of ik ook zo'n telefoontje heb. Op mijn 'nee' volgde een verontwaardigd 'Waarom niet?'. Ze vond erg dat ik een mobieltje moest hebben. Van je kleine nichtjes moet je het maar hebben!

09-09-2004, 13:26
Tja, tegenwoordig lijkt een mobieltje de normaalste zaak van de wereld te zijn voor kleintjes. M'n nichtje van 1 kan 'r als de beste mee omgaan en houdt haar brabbel-gesprekjes zelfs hiermee zonder iemand aan de andere kant van de lijn te hebben.

Pagina's : [1] 2