Bekijk volle/desktop versie : Kritiek op Midden-Oosten om dienstmeisjes



Pagina's : [1] 2 3 4 5

17-11-2010, 18:37
BBC, Reuters
Jakarta, 17 nov. De Indonesische president Yudhoyono eist naar een diepgaand onderzoek naar de „extreme mishandeling” van een Indonesisch dienstmeisje in Saoedi-Arabië.
Het 23-jarige meisje, dat bij particulieren werkte, was door haar werkgever met een schaar en een strijkbout bewerkt en liep ernstige verwondingen op, onder andere aan haar gezicht. Van Saoedische zijde is een onderzoek toegezegd.

Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch heeft gisteren de landen in het Midden-Oosten opgeroepen de gastarbeiders beter te behandelen. In landen als Saoedi-Arabië en Koeweit werken tienduizenden vrouwen uit Zuid-Aziatische landen als India, Indonesia, Sri Lanka en de Filippijnen als dienstmeisje. De vrouwen zijn vaak rechteloos en staan bloot aan mishandeling, seksuele uitbuiting en wanbetaling, aldus Human Rights Watch.

De organisatie onderzocht afgelopen maanden de mishandeling van twee Sri-Lankese dienstmeisjes, die met spijkers waren bewerkt. De incidenten deden zich voor in Saoedi-Arabië en Koeweit.

Het gaat volgens de mensenrechtenorganisatie waarschijnlijk om het topje van de ijsberg.

Gastarbeiders hebben juridisch weinig mogelijkheden om verhaal te halen. Zo gelden de arbeidswetten in Koeweit, waar meer dan tienduizend Aziatische vrouwen werken, niet voor gastarbeiders. Immigratiewetten zijn erop gericht om „vluchten” te voorkomen en verbieden de immigranten van baan te wisselen zonder toestemming van hun werkgever.

[URL="http://www.nrc.nl/buitenland/article2642536.ece/Kritiek_op_Midden-Oosten_om_dienstmeisjes"]NRC[/URL]



Kennelijk zijn mensen zelfs in het heilige Meccaland niet gelijkwaardig, niet omdat men daar te arm voor is, maar zelfs in rijke omstandigheden zijn moslims heel "gelijk", blijkt, laat staan hoe ze over niet moslims denken.

17-11-2010, 18:43


wat er mis met lucassen????

17-11-2010, 18:47

Citaat door Bokitoo_:
wat er mis met lucassen????
staat niet in vergelijk,

het schijn dat dienstmeisjes gewoon zuur in hun gezicht krijgen,

dat zijn geen uitzonderingen het is heel systemic, volgens een reportage van de bbc.


en dat in het puissant rijke heilige land.




17-11-2010, 18:48
Reactie gemeld

17-11-2010, 19:00



Citaat door jHenosch:
staat niet in vergelijk,

het schijn dat dienstmeisjes gewoon zuur in hun gezicht krijgen,

dat zijn geen uitzonderingen het is heel systemic, volgens een reportage van de bbc.


en dat in het puissant rijke heilige land.




tja de wereld is naar de klote aan t gaan, als de mensen zich aan hun verplichtingen hielden en de wet na leefden zou het niet gebeuren, trouwens niks heillige land, mekka en medina zijn een uitzondering, degene die zulke daden verricht heeft geen greintje menselijkheid en moet gewoon de volle straf krijgen simpel.
en die zullen ze ook krijgen.

17-11-2010, 19:03
daarom heb ik een hekel aan khaaliji arabs. ze hebben allemaal een huishoudster, vaak worden ze mishandeld, misbruikt. en die arme indonesische meiden kunnen niet eens naar de politie gaan want ze worden toch niet serieus genomen. ze doen en denken echt dat ze machtig zijn omdat ze geld hebben.

sommige meiden worden zelfs doodgeslagen..!!

17-11-2010, 19:07

Citaat door JuztMe:
daarom heb ik een hekel aan khaaliji arabs. ze hebben allemaal een huishoudster, vaak worden ze mishandeld, misbruikt. en die arme indonesische meiden kunnen niet eens naar de politie gaan want ze worden toch niet serieus genomen. ze doen en denken echt dat ze machtig zijn omdat ze geld hebben.

sommige meiden worden zelfs doodgeslagen..!!




Klopt..en als ze de benen nemen...gaan die slavendrijvers janken..

http://arabnews.com/saudiarabia/article181909.ece

17-11-2010, 19:09
Achterlijke mensen, ze denken dat geld hun meer waarde geeft als mens. 3 weken geleden had een vriendin van mij, haar vriendinnen uit Dubai op bezoek en dat zijn ook van die khaliiji arabs. Toen gingen ze naar een restaurant, gingen ze de boel op stelte zetten omdat het service zogenaamd niet schoon genoeg zou zijn (bullshit, ze zaten te zeuren om niks)

Toen zei die meid tegen de ober: you, take this and wash it with YOUR hands..!!

echt op zo'n bevelende toon zo van jij gaat dit nu voor mij doen. gadverdamme, achterlijke wijven waren dat. ze zijn het gewend om met geld te gooien en mensen te bevelen en te behandelen als slaven.

ik kan echt niet opschieten met die mensen, dat kan ik echt niet aanzien hun lelijke attitude, achterlijke gedachtegang, tfoe wat haat ik die mensen, ookal zijn het soms me kennissen ofzo.

17-11-2010, 19:15

Citaat door JuztMe:
Achterlijke mensen, ze denken dat geld hun meer waarde geeft als mens. 3 weken geleden had een vriendin van mij, haar vriendinnen uit Dubai op bezoek en dat zijn ook van die khaliiji arabs. Toen gingen ze naar een restaurant, gingen ze de boel op stelte zetten omdat het service zogenaamd niet schoon genoeg zou zijn (bullshit, ze zaten te zeuren om niks)

Toen zei die meid tegen de ober: you, take this and wash it with YOUR hands..!!

echt op zo'n bevelende toon zo van jij gaat dit nu voor mij doen. gadverdamme, achterlijke wijven waren dat. ze zijn het gewend om met geld te gooien en mensen te bevelen en te behandelen als slaven.

ik kan echt niet opschieten met die mensen, dat kan ik echt niet aanzien hun lelijke attitude, achterlijke gedachtegang, tfoe wat haat ik die mensen, ookal zijn het soms me kennissen ofzo.


Zo heb je er hier ook rondlopen, achterlijke snobs die niet eens de waarde van een euro kennen, met geld smijten, mensen pakken voor het vuil van de straat, hun rommel op de grond gooien (de mensen van de netheiddienst zijn ervoor betaald).
Zulke idioten zijn van alle landen, als ze wat geld hebben is alles in hun ogen te koop en anderen te min.

17-11-2010, 19:20

Citaat door AirbusA380:
Zo heb je er hier ook rondlopen, achterlijke snobs die niet eens de waarde van een euro kennen, met geld smijten, mensen pakken voor het vuil van de straat, hun rommel op de grond gooien (de mensen van de netheiddienst zijn ervoor betaald).
Zulke idioten zijn van alle landen, als ze wat geld hebben is alles in hun ogen te koop en anderen te min.

Natuurlijk heb je dat soort overal, maar geloof me. Daar zijn ze gewoon allemaal zo. Als ze niet zo zijn, dan is het echt een uitzondering. Ik zweer het je ze denken echt dat ze een goddelijke status verkrijgen met de hoeveelheid geld die ze hebben. Ik meen het serieus ze behandelen mensen als slaven, ik heb het vaak genoeg met me eigen ogen gezien.

Serieus, daar is die attitude volkomen normaal. Geen wonder dat ze hun huishoudsters zo slecht behandelen, ze zien hun aan voor slaven die letterlijk in hun bezit zijn of zo. Echt heel erg.

17-11-2010, 19:21

Citaat door pollewopje:
Klopt..en als ze de benen nemen...gaan die slavendrijvers janken..

http://arabnews.com/saudiarabia/article181909.ece

het woord de benen nemen
hhaha vroeger werkte ik bij een pizzaria.
we hadden een illigaal in dienst die de afwas deed.
een bezorger van ons had op een dag een dief betrapt op het jatten van lege kratten.
deze kwam binnen en zei:

IK liep net naar achter en zag een zwerver bezig de lege kratten jatten.
en toen wat heb je gedaan vroeg de kok.
Nou hij nam de benen!
zegt onze afwasser:
wie zijn benen heeft hij gejat?

17-11-2010, 19:59

Citaat door JuztMe:
Achterlijke mensen, ze denken dat geld hun meer waarde geeft als mens. 3 weken geleden had een vriendin van mij, haar vriendinnen uit Dubai op bezoek en dat zijn ook van die khaliiji arabs. Toen gingen ze naar een restaurant, gingen ze de boel op stelte zetten omdat het service zogenaamd niet schoon genoeg zou zijn (bullshit, ze zaten te zeuren om niks)

Toen zei die meid tegen de ober: you, take this and wash it with YOUR hands..!!

echt op zo'n bevelende toon zo van jij gaat dit nu voor mij doen. gadverdamme, achterlijke wijven waren dat. ze zijn het gewend om met geld te gooien en mensen te bevelen en te behandelen als slaven.

ik kan echt niet opschieten met die mensen, dat kan ik echt niet aanzien hun lelijke attitude, achterlijke gedachtegang, tfoe wat haat ik die mensen, ookal zijn het soms me kennissen ofzo.
Arhab betekent niet voor niets afschrikwekkend.

17-11-2010, 20:03



Citaat door jHenosch:
Arhab betekent niet voor niets afschrikwekkend.


17-11-2010, 20:33

Citaat door jHenosch:

Kennelijk zijn mensen zelfs in het heilige Meccaland niet gelijkwaardig, niet omdat men daar te arm voor is, maar zelfs in rijke omstandigheden zijn moslims heel "gelijk", blijkt, laat staan hoe ze over niet moslims denken.


Er is nog een heilig land in het Midden-Oosten, Hebron en omstreken, dat jaarljks van de VS alleen al zo'n 3 miljard dollar in de schoot geworpen wordt, waar de ene Jood niet gelijkwaardig is aan de andere Jood, Palestijnse herders gemarteld worden door het fameuze leger en Palestijnse boeren doodgeschoten worden door de kolonisten bij het oogsten van de olijven.

Dus wat is het verschil? Dat men meer vertrouwen kan hebben dat de SA deze werkgevers bestraft dan dat Israel de wandaden van haar leger en de kolonisten op een geloofwaardige manier onderzoekt.

Eddy

17-11-2010, 21:08
Iwa ja , ze stammen af van de Koeraijsh hé...

Pagina's : [1] 2 3 4 5