Bekijk volle/desktop versie : Bewust stoppen met werken..



17-11-2010, 15:36
Wie van de vrouwen hier is bewust gestopt met werken na het krijgen van kinderen?

Ik zeg nu weleens tegen mensen dat als ik later kinderen zou hebben (als ik ze mag krijgen van Allah swt) ik dan zou stoppen met werken. Ik krijg dan alleen maar van die domme opmerkingen Dat het zonde is van je opleiding, werkervaring en sociale contacten etc. Dit kan dan wel zo zijn, maar wat voor nut heeft het om kinderen 'te nemen' om ze vervolgens full time te brengen naar een kdv? Echt waar.. sommige ouders zien hun kind alleen maar in de avonden (waarschijnlijk niet lang omdat zo een baby al vroeg slaapt) en in het weekend. Ze missen echt zoveel dingen denk ik dan.. je kind blijft niet eeuwig een baby. Wanneer wil je dan van je kind genieten... Is dit het werken wel waard?

17-11-2010, 15:39


Nee als je kan stoppen, als de situatie dit toelaat, gewoon stoppen om bij je kind te zijn

17-11-2010, 15:42
Je hoeft niet fulltime te werken. Je kan 2 a 3 per week aan het werk en de rest van de dagen blijf je thuis.

17-11-2010, 15:42

Citaat door lemmiatje:
Wie van de vrouwen hier is bewust gestopt met werken na het krijgen van kinderen?

Ik zeg nu weleens tegen mensen dat als ik later kinderen zou hebben (als ik ze mag krijgen van Allah swt) ik dan zou stoppen met werken. Ik krijg dan alleen maar van die domme opmerkingen Dat het zonde is van je opleiding, werkervaring en sociale contacten etc. Dit kan dan wel zo zijn, maar wat voor nut heeft het om kinderen 'te nemen' om ze vervolgens full time te brengen naar een kdv? Echt waar.. sommige ouders zien hun kind alleen maar in de avonden (waarschijnlijk niet lang omdat zo een baby al vroeg slaapt) en in het weekend. Ze missen echt zoveel dingen denk ik dan.. je kind blijft niet eeuwig een baby. Wanneer wil je dan van je kind genieten... Is dit het werken wel waard?


Maar het is toch niet stoppen of full-time doorwerken? Je kan ook part-time werken. Ik weet zelf niet wat ik zou doen, maar als ik zou blijven werken zou het max 2 dagen in de week zijn. Meer dan dat vind ik teveel als je kinderen hebt. Overigens wil ik wel altijd blijven werken en een inkomen hebben, dus desnoods iets vanuit huis. Ik werk al sinds mijn 16de en hecht veel waarde aan een eigen inkomen. Toch een beetje onafhankelijkheid.

17-11-2010, 15:42


Dat roep ik ook altijd, maar hoe gaan wij onze rekeningen dan betalen??? en de boodschappen, kleding voor je kinderen, melk, luiers, onvoorziene uitgaven en ga zo nog maar heel lang door? hoe doen mensen dat met 1 inkomen???? en dan heb ik het over jan modaal die 1500 euro per maand netto verdient en geen recht heeft op bijv. huurtoeslag, omdat de grens van huurtoeslag op 27.000 euro ligt. hoe ga je dan je kinderen onderhouden met 1 salaris?

17-11-2010, 15:46

Citaat door B2B:
Maar het is toch niet stoppen of full-time doorwerken? Je kan ook part-time werken. Ik weet zelf niet wat ik zou doen, maar als ik zou blijven werken zou het max 2 dagen in de week zijn. Meer dan dat vind ik teveel als je kinderen hebt. Overigens wil ik wel altijd blijven werken en een inkomen hebben, dus desnoods iets vanuit huis. Ik werk al sinds mijn 16de en hecht veel waarde aan een eigen inkomen. Toch een beetje onafhankelijkheid.




Stel dat je werk het niet toelaat om maar 2 dagen te gaan werken? Zou je dan thuis blijven?

17-11-2010, 15:49

Citaat door Goudbloempje:
Dat roep ik ook altijd, maar hoe gaan wij onze rekeningen dan betalen??? en de boodschappen, kleding voor je kinderen, melk, luiers, onvoorziene uitgaven en ga zo nog maar heel lang door? hoe doen mensen dat met 1 inkomen???? en dan heb ik het over jan modaal die 1500 euro per maand netto verdient en geen recht heeft op bijv. huurtoeslag, omdat de grens van huurtoeslag op 27.000 euro ligt. hoe ga je dan je kinderen onderhouden met 1 salaris?


Als je financieel niet goed zit, is de keuze inderdaad snel gemaakt. Ik doelde meer op vrouwen die financieel gewoon goed zitten, maar 'bang' zijn om te stoppen met werken omdat ze bang zijn dat ze er op persoonlijk vlak achteruit zullen gaan.

17-11-2010, 15:51

Citaat door lemmiatje:
Stel dat je werk het niet toelaat om maar 2 dagen te gaan werken? Zou je dan thuis blijven?


Ja. Althans: als de inkomen van mijn man dit toelaat, wel. Maar ik zou dan wel iets anders zoeken. Zoals ik al zei: desnoods vanuit huis. Maar buitenshuis niet meer dan 2 dagen in de week.

17-11-2010, 16:02
Ik zei dat ook, en heb het ook gedaan toen met mijn dochter, maar op een gegeven moment ging ik het thuis zitten wel zat worden, maar wou mijn dochter echt niet naar kdv brengen dus ben ik als Gastouder gaan werken en was mijn kleine altijd bij mij en nu nog steeds, en ik verdien wat tegelijk...
Alleen stop ik straks wel na mijn verlof met werken weer voor een tijdje, en daarna pak ik het gewoon weer op, ik kan het heerlijk combineren.
En vind het ontzettend fijn om met haar te zijn en tijd met haar door te brengen.

Maar waarom zou het gek zijn, als jij er graag voor je kids wilt zijn vind ik helemaal niet raar, als het financieel enz ook helemaal kan , en wie weet denk je er over een tijd anders over, niks van andere mensen aantrekken.

17-11-2010, 17:24
ik werk maar 4 halve dagen van 8 tot 13.00 uur en ik heb niet eens gevoel dat ik werk. Ik vind het heerlijk en ik kan zeker niet zonder werk.

17-11-2010, 18:27
Practice what you preach. Je reageert nu ook best afkeurend op mensen die wel willen blijven werken.

Ikzelf ben er nog niet over uit.
Citaat door lemmiatje:
Wie van de vrouwen hier is bewust gestopt met werken na het krijgen van kinderen?

Ik zeg nu weleens tegen mensen dat als ik later kinderen zou hebben (als ik ze mag krijgen van Allah swt) ik dan zou stoppen met werken. Ik krijg dan alleen maar van die domme opmerkingen Dat het zonde is van je opleiding, werkervaring en sociale contacten etc. Dit kan dan wel zo zijn, maar wat voor nut heeft het om kinderen 'te nemen' om ze vervolgens full time te brengen naar een kdv? Echt waar.. sommige ouders zien hun kind alleen maar in de avonden (waarschijnlijk niet lang omdat zo een baby al vroeg slaapt) en in het weekend. Ze missen echt zoveel dingen denk ik dan.. je kind blijft niet eeuwig een baby. Wanneer wil je dan van je kind genieten... Is dit het werken wel waard?