Bekijk volle/desktop versie : Toekomst in Marokko

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

05-09-2004, 19:34
Salaam broeders/zusters,

Graag wil ik later wat opbouwen in Marokko, ik kan er niks aan doen maar de drang is zo groot.

De bedoeling is om er iets te gaan opstarten, alleen wil ik aan iets beginnen wat daar nog niet echt op de markt is.

Heeft er iemand van jullie ideeen.

Het is heel makkelijk daar, in Marokko heeft men alleen geld en connecnties nodig. De kennis neem ik van hier mee.

Veel mensen zeggen tegen me open een cafe, restaurant. Niet dat dit slecht is ik heb nagevraagd en het verdient inderdaad goed.

Maar het is er te veel, ik wil wat doen wat leuk voor me is maar ook wat goed voor Marokko is.

Ik hoop dat iemand met mooie idee komt.

05-09-2004, 19:48

Ik denk dat je met een idee niet ver komt...het is misschien wel leuk, maar je moet het dan uiteindelijk toch allemaal met elkaar afwegen.

Je hebt gelijk dat je met geld en connecties( de juiste personen kennen) als heel ver komt..maar je moet verder kijken dan je neus lang is...

Het lijkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar als je daar iets wil beginnen en je wilt het goed doen dan moet je het allemaal van dichtbij volgen en niet aan andere mensen overlaten...want vertrouwen is een woord dat je daar beter aan de zij kan zetten..

InshAllah kom je ver

wasalaam

grt. Soennia83 (k zit op zusje de account)

05-09-2004, 21:27
Neeh ik ben ervan overtuigd dat een goed idee het belangrijkste is.

Ik weet van me zelf dat alles goed kan komen inchallah, alleen het gaat nu echt nog om het idee.

Als ik wat ga beginnen inchallah dan laat ik niks aan andere mensen over, ik ben van plan om daar te gaan wonen inchallah.

Graag wil ik er iets opbouwen voor mijzelf en voor mijn familie en natuurlijk wat na mij komt.

Kom met ideeen, zelf denk ik aan een uitgebreid kleding winkel met perfecte paskamers, goede personeel, goed ingericht en natuurlijk met eerlijke prijzen.

Ik loop met een idee in me hoofd alleen het is te moeilijk qua geld.

05-09-2004, 21:38
Een goed idee is alles, zou ik zeggen.
Je schijft dat je geen cafe of restaurant zou openen. Maar wat vind je van de idee om een goed lopend restaurant te openen die zeker succes zou opleveren zoals Macdonalds, wel op een locatie waar het nog niet is geopend. Ik denk hierbij vooral aan het noorden.

05-09-2004, 21:42

Ik wil wat voor me eigen, iets opbouwen in me vader land. Mcdonald zal nooit van me zelf worden ik de manier van werken van dat soort ondernemingen.

Tuurlijk is een goed lopende restsaurant ook mooi, maar die zijn er te veel, ik wil juist wat anders.

En echt geloof me maar als ik inchallah zo een winkel ga openen dan zul je zien dat veel corrupte kleren winkels zo gesloten zijn.

Denk jij dat een kleding winkel niks is, als je andere ideeen hebt moet je het gewoon zeggen je helpt me er alleen maar mee.

05-09-2004, 22:51
H&M zou daar zeker goed aanslaan in een wat groter stad waar vrouwen toch al heel modieus zijn. H&M is een kledingszaak met erg leuke kleding en ook nog betaalbaar voor de doorsnee marokaan.
Daarbij denk ik aan een locatie zoals Rabat, Casablanca, Tanger of Agadier. In het noorden zou het denk ik niet zo goed lopen.

06-09-2004, 07:51
ik heb hier ook een topic over geopend omdat ik ook graag een onderneming in marokko wil beginnen ook in het noorden ik wil daar nm. ook gaan wonen.

06-09-2004, 08:16
hey alles goed? met mij wel hoor ,mocrobroeder weet je wat je moet beginnen in marokko iets met rijst een pellerij of een groothandel van rijst import export maar dan moet je wel bevestigt zijn vlak bij het water dus haven ,is makkelijk voor vervoer van transport je gaat connecties afleggen in nl en je produkt wordt gemaakt in marokko is voordeliger en goedkoper voor de mensen in nl en van mij apart koop je een rijstkoker dan vraag je aan een eigenaar van een hotel of restaurant zet die maar om testen wat de klanten van de rijst vinden die van suriname , india pakistaan, geloof mij nou maar een maal geproefd wajouwwwwwwwww dan wil je nog meer maar er moet wel lekker saus aanwezig zijn mezian ik hoop dat het iets zal worden mocroboy inschallah wie weet

06-09-2004, 14:27
Leuk om te horen dat je daar wat wilt beginnen.
Er is daar al een bedrijf actief die Marokkaanse nederelanders begeleid en adviseert. Die jongen is toen ook daar naartoe gemigreerd voorgoed en heeft het aardig naar zijn zin.
Als je wilt kan je hem een keer bellen of e-mailen en zal hij je uitleggen wat de kansen zijn in Marokko.
veel succes

06-09-2004, 17:24
Het idee van smurfi is wel oke, alleen ik wil het wat anders en uigebreider doen.

Tafersit kan je me het email adres geven van die gozer die me verder kan helpen.

Inchallah keer ik snel en gezond terug om daar wat op te bouwen.

06-09-2004, 17:54
Bij deze het e-mail adres van de jongen waar ik het over heb.
bezzais@yahoo.fr

Het voordeel van zoeen iemand is dat je gewoon nederlands met hem kunt praten.
Hij zal je meer ideeen kunnen geven waar er vraag naar is. Ons heeft hij in iedergeval goed geholpen.

voor zijn telnr verzoek ik je om een pm te sturen.

succes

06-09-2004, 18:48
Dank je tafersit, ik probeer het eerst per mail.

Ik hoop echt dat het wat kan worden.

06-09-2004, 18:59

Dat van H&M is moeilijk realiseerbaar, want de concurrentie in de grote steden is groot. Er zijn al verschillende kledingszaken als Mango, enzovoorts en onlangs heeft Zara in Casa ook haar eerste winkel geopend.

In het Noorden als je daar onder Rif verstaat moet je wel twee keer nadenken voor je wat begint. Ten eerste is logistiek er een probleem ten tweede heeft de plaatselijke bevolking er véél te weinig koopkracht, en de Marokkaanse Europeanen zitten 10 van de 12 maanden er niet.

Je moet vaak ook koopkracht van de plaatselijke bevolking niet uit het oog verliezen en zo een locatie kiezen dat daar ook volk komt in de winter. Rabat, Casa, Agadir, Marrakech, Meknès, Fès en Tanger zijn steden met een aanzienlijke middenklasse die wat geld heeft om te spenderen.

In Al Hoceima ben je met zoiets niet véél mee. Nador daarentegen is het moeilijk om wat op te starten vanwege de houding van de plaatselijke autoriteiten.

06-09-2004, 23:53
Wat tweet 20 zegt klopt wel, maar juist in die gebied kan men wat opbouwen.

De koopkracht is inderdaad wat minder, maar ik weet 100% dat ik genoeg producten kan verkopen om zo mijn onderneming te behouden.

Ik weet niet of er mensen in de winter in marokko zijn geweest, in die tijd word er ook veel gekocht door de mensen ik heb het dan wel over kleding.

Nu is het mijn pakkie aan om een onderneming te beginnen waar ik speciefiek op een soort doelgroep ga richten.

Ik ben niet van plan om goedkope kleding te verkopen, ik denk meer aan wat moderne kleding voor zowel jong als oud, vrouw en mannen.

Nog nooit heb ik een kleding winkel gezien dat op een juiste manier is ingericht. Het personeel is altijd minder, de prijzen klopppen nooit, vaak ligt alles door elkaar, geen paskamers, en te kleine ruimte.

Zoals ik het zie denk ik echt dat er iets te behalen valt, natuurlijk moet je er goed over nadenken en veel vragen aan mensen.

Maar kom met andere ideeen wat zou jij doen als jij de kans had

07-09-2004, 13:50
Heey waarom open je geen benzinestation mt restaurant , cafe, hotel, zwembad, kinderspeelgelegenheid.
Dit in de buurt van een toeristische stad, zo kun je toeristen trekken. En de inrichting moet ook een speciaal tintje hebben, heel modern maar ook mooi. Met opgeleid personeel. Wat denk je van deze idee, en je dit doen op een snelweg waar veel toeristen langsgaan, je bent dan niet in de binnenstad en hebt weinig concurrenten

Een andere manier van veel geld verdienen, is in een stad waar grond goedkoop is, koop je een stuk grond ga je er mint verbouwen, na3-na3.
Wordt dagelijks verkocht er is veel vraag naar.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6