Bekijk volle/desktop versie : dure merkkleding voor kinderen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

16-11-2010, 21:25
Mamma's,Ik zie vaak om mij heen moeders die hele dure merkkleding en spullen kopen
voor hun jonge baby's en kleine kinderen. Ik vraag me dan af of het soms niet te ver gaat.
Ik vind het ook weleens leuk om een merk te kopen voor mijn kind, maar doe dit niet met al
zijn kleding. Gewoon heel af en toe zie ik iets leuks en dan denk ik leuk.
Maar ik wil mijn kind geen merkkleding aanleren.Straks groeien ze op met het idee dat ze alle dure
dingen kunnen krijgen en het geld alleen maar opmaken aan merkspullen.Wat vinden jullie er van?
Ik heb een vriendin bijvoorbeeld die koopt alleen maar burberry en botatchellie of hoe je dat ook
maar mag uitspreken:-s vanaf geboorte. Toen ze vijf was kende ze al die merken uit haar hoofd.
Nu is haar dochter 9 en ze wil niets anders dan merkkleding en alleen maar dure dingen.
Ze ziet de waarde van geld niet meer in!

16-11-2010, 21:27

Dat zijn meestal moeders met wat volle portemonee, als zich er goed bij voelen lekker boeiend

16-11-2010, 21:34
Dat zijn vaak rijke mama's en papa's idd!

16-11-2010, 21:36
maar wat vindt je daarvan, ik ken ook zat moeders die echt geen volle portemonee hebben. Vindt jij dit verantwoord?

Ik zou dat niet toestaan. Ik zal mijn kind er altijd aan blijven herinneren dat je niet altijd merkkleding hoeft te hebben om er bij te horen. Want dat is nu de dag wel het geval.

Kinderen worden gepest op school omdat ze geen merkkleding dragen. Er was ooit op TV gevraagd aan kinderen wat zij er van zouden vinden als er een schooluniform op school gedragen moest worden. Toen reageerde een meisje van de lagere klas geloof groep 3 of 4 echt nog jong. Dat ze het een goed idee vond omdat ze dan niet altijd de mooie kleren van haar klasgenoot hoefde te zien die ze ook graag zou willen hebben of zo iets. VOnd dat zo pienter van haar

16-11-2010, 21:40

Om eerlijk te zijn.. ik vind het ook helemaal niets. Er zijn onwijs leuke kleedjes bij de H&M, Zara etc voor je kinderen.. dus waarom zou je 5x zoveel uitgeven aan een shirtje met de merk burberry? Afentoe met bv feestdagen is het wel leuk, als wat merkkleedjes koopt voor je kind.. maar om ze dagelijks te kleden met prada, burberry en gucci gaat best te ver! Ze groeien ook zo snel uit die kleding, dus hoelang dragen ze dat jurkje van 200 euro nou?

16-11-2010, 21:46
Ondanks dat we het kunnen permiteren om merkkleding te kopen doen wij het niet voor onze zoon. We hechten beiden geen waarde aan merkkleding. Ben er zelf ook niet mee opgegroeid en heb vroeger zelf ook in een kledingfabriek gewerkt als bijbaantje. Ik heb gezien hoe de kleding van het begin tot de verpakking word verwerkt en de "dure" merkkleding komen gewoon van dezelfde lopende band als de t-shirts die voor een prikkie worden verkocht op open dagen & marine/ sail dagen. Sinds ik daar heb gewerkt zie ik de waarde er al helemaal niet van in.
Mocht ik echt iets zien wat ik heel mooi vind, dan zal ik het kopen. Maar het etiketje eraan zegt echt niets.............ik heb het zelf ondervonden.........

16-11-2010, 21:48
Ik zelf koop kleding omdat ik het mooi vindt, kost het 3 euro neem ik het mee is het 200 euro ook. maar dure kleding als en kind nog niet eens kan lopen is het zonde. tenzij ik neefje of zoontje van vriendinnen onder zijn leeftijd heb, met het oog kan het door geven.

mijn kinderen zijn niet bewust van merkkledin, anderen wijzen ze erop
en dan nog reageren ze ooh.

Ik ben geen merkgeil zoals sommige in mijn omgeving.

16-11-2010, 21:50
Ik koop nooit merkkleren! Ben niet gek das gwn geldverspilling.

en zou mijn kinderen da zeker niet aanleren hoor. Rijk of niet rijk zij moeten ook met geld leren omgaan.

16-11-2010, 21:53
Ik kocht vroeger ook alleen maar merkkleding voor mijn kinderen, maar heb dat verminderd, als ik iets leuks vind dan koop ik het gewoon, of het nou merk is of niet.

16-11-2010, 22:10

Citaat door insaf18:
Ik koop nooit merkkleren! Ben niet gek das gwn geldverspilling.

en zou mijn kinderen da zeker niet aanleren hoor. Rijk of niet rijk zij moeten ook met geld leren omgaan.

Wat is geld in jou ogen?
De bedoeling van geld is dat je het ook uitgeeft, je neemt echt niets in je graf mee. begrijp me niet verkeerd men hoefd niet boven zijn vermogen te leven, maar ik heb hekel aan gierigerds die centen aanbidden

16-11-2010, 22:24

Ik doe niks liever!!

16-11-2010, 23:00
als je het je kan veroorloven waarom niet

16-11-2010, 23:13

al had ik al het geld van de wereld, dan zou ik het nog niet doen. Mijn kind is geen reclamebord dat andere merken promoot. De rijken worden rijker over onze rug en over de ruggen van onze kinderen en wij hebben dat niet eens door. Ik vind het geen gezicht die namen in koeienletters op de kleding van je kind.

16-11-2010, 23:17

Citaat door Sfgh:
Dat zijn vaak rijke mama's en papa's idd!

Nou zal je nog verbazen dat dat best meevalt..sommige lopen er zelf als sloebers bij maar doen hun kids wel merkkleding aan..

Ook al had ik het geld, zou het nooit doen, zeker niet bij baby's.. die groeien er zo uit.

Jalil had pas nikes gekregen van zn tante, nou zo duur zijn die niet of heel spectaculair maar toen ik vandaag in de trein zat zag ik echt iedereen er zo naar kijken ! Die dachten ook, zo'n kleintje en dan al nikes.. die groeit er zo uit joh zo'n man bleef staren ik wilde echt zeggen, ik heb ze gekregen hoor!

16-11-2010, 23:21
Nah. Ga niet specifiek op zoek naar merk, maar als ik het leuk vind zou ik het kunnen kopen. Ben sowieso niet van de merken, komt wat ordi over.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20