Bekijk volle/desktop versie : Flirterig gedrag van mannen en vrouwen.



16-11-2010, 16:45
Ibn H'azm (rahimahoellaah):

,,Ik zal iets beschrijven dat je met je eigen ogen kan aanschouwen. En dat is dat ik nog nooit een vrouw heb gezien, op welke plek dan ook, die doorheeft dat een man naar haar kijkt of naar haar luistert, zonder dat zij zich anders gaat gedragen dan gewoonlijk, ze begint opmerkingen te maken die ze voorheen niet maakte en je zal zien dat ze meer aandacht schenkt aan de manier waarop ze haar woorden articuleert en hoe ze steeds van positie verandert - op een overduidelijke, niet subtiele manier. Mannen doen hetzelfde wanneer zij de aanwezigheid van een vrouw opmerken. Wat betreft het uiterlijk vertoon van fysieke gedragingen, het lopen met rechte rug en de opkomst van flirterig gedrag dat verschijnt wanneer mannen en vrouwen in elkaars gezelschap verkeren of als hun wegen elkaar kruizen, dan is dit helderder dan de zon op klaarlichte dag.''

Allaah (Subhanahoe wa Ta'aala) zegt: {''Zeg tegen de gelovigen dat zij hun ogen moeten neerslaan en hun geslachtsdelen moeten beschermen...''} (Surah an-Nur; 30), en Hij zei verder: {''...En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden..''} (Surah an-Nur; 31)

Was het niet voor de kennis van Allaah geweest inzake de tedere manier waarop vrouwen hun ogen neerslaan in de hoop de affectie van de mannen harten te verkrijgen, en de geniepige plannen die zij heimelijk beramen om de aandacht van een man te winnen, dan zou Hij nimmer een dergelijke vers openbaren over een kwestie die zo ver liggend ligt.

['Tawq al-Hamamah'; p. 97]

http://www.wasielah.wordpress.com

16-11-2010, 16:48


Soebhaan'Allaah

16-11-2010, 19:08
Djazaaki Lahoe Gairan voor het Plaatsen(K)

16-11-2010, 19:19
ik had het keer op omtdekislam gelezen

wie was trouwens ibn hazm

16-11-2010, 21:17


In ‘Siyar A’lam an-Nubala” (13/547), levert adh-Dhahabi over dat Abu Muhammad ‘Abdullah bin Muhammad – de vader van de bekende Spaanse geleerde Ibn al-'Arabi heeft gezegd:

Ibn H'azm vertelde mij wat zijn beweegreden was om Fiqh te studeren.

Hij woonde eens het dodengebed bij. Dus, hij trad de moskee binnen en ging zitten zonder te bidden. Een man zei tegen hem: ,,Sta op en bid Tahiyyat al-Masjid,” hij was destijds 26 jaar.

Ibn H'azm vertelde zelf: ,,Dus ik stond op en bad. Toen we terugkeerden van de djanazah, trad ik de moskee binnen en bad voordat ik ging zitten. Er werd toen tegen mij gezegd: ,,Ga zitten, ga zitten. Dit is niet de tijd om te bidden,'' aangezien al-'asr al was geweest. Ik liep verdrietig weg. Ik ging naar mijn leraar die mij had verzorgt (opgevoed), en zei: ,,Breng mij naar het huis van de geleerde Abu 'Abdillaaah Bin Dahhun.'' Dus ging ik naar hem toe en vertelde hem wat er zich had afgespeeld. Hij leidde me naar de 'al-Muwatta'' van Imam Maalik. Hierna studeerde ik onder zijn hoede voor een periode van drie jaar. Hierna, begon ik te debatteren met de mensen.''

Na het vermelden van dit verhaal, gaat Imam adh-Dhahabi een lijst af van bijna 80 boeken die Ibn H'azm heeft geschreven gedurende zijn leven, waarvan het dikste boek ‘al-Isal ila Fahm Kitab al-Khisal is, wat een langere versie is dan de meer welbekende al-Muhalla,’ dat meer dan 15.000 pagina's lang is.

Ervan uitgaande dat Ibn H'azm op 26 jarige leeftijd begon met studeren en overleed op een leeftijd van 71, betekent dit dat hij gemiddeld twee boeken per jaar schreef - en dan hebben we het slechts over de boeken die bekend zijn, aangezien al-Mu'tadid, de heerser van die tijd meer dan 300 boeken heeft verbrand.

Het is nogal interessant dat zo'n invloedrijke geleerde, met zoveel geweldige en briljante werken, gedreven werd de religie te bestuderen naar aanleiding van een enkele gebeurtenis.

http://www.iskandrani.wordpress.com

16-11-2010, 21:56

Citaat door Abu_Hudhayfa:
.



Wie is dat in jouw ot?

16-11-2010, 22:01

Citaat door Abu_Hudhayfa:


prachtige stem mashallah

en de surah?

16-11-2010, 22:11
Surah ali-'Imraan.

16-11-2010, 22:57

Citaat door Abu_Hudhayfa:



tnx

17-11-2010, 05:22

Citaat door Continue:
ik had het keer op omtdekislam gelezen

wie was trouwens ibn hazm


ibn Hazm was een geleerde ten tijde van toen het Zuiden van Spanje geregeerd werd door de moslims/Islam, voor zover ik begrepen heb was hij Spanjool.