Bekijk volle/desktop versie : Islam trekt hoog opgeleide blanke vrouwen aan



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

15-11-2010, 16:38
WELL-EDUCATED white women are more likely to convert to Islam than other groups, a Swansea researcher has said.

Kevin Brice said there was a 60-40 split in favour of women converting to Islam, and that they tended to show a "better educational profile" than the average population.

Mr Brice, of Swansea University, said every convert had a different story to tell, but one common theme was the perception that Islam offered women protection and a sense of identity. He said this may sound counter-intuitive to people.

"Through wearing modest clothing, all the way to a head scarf, it's no longer about how you look," said Mr Price, formerly of the university's Centre for Migration Policy Research. "It's getting free from this idea that you are defined by your dress size.

"We have also noted that women who convert are more likely to adopt the head scarf than people born into Islam.

"But by adopting this clothing, they attract attention. There is a strange irony. When you talk to these converts they say they experience, or feel they do, quite high levels of discrimination and name-calling."

Using data from the 2001 census, Mr Brice estimated there were 1,500 white Muslims in Wales.

"Based on our research, in the last 10 years the numbers have roughly doubled," he said.

He stressed these were not precise figures. Part of the reason, he said, was that converts in rural areas — possibly suffering an "I'm the only Muslim in the village" syndrome — were tricky to quantify.

Mr Brice added convert numbers had risen due to media coverage — often negative — of Islam. People would hear about Islam, find out more, and become interested.

"There is anecdotal evidence that after 2001 (World Trade Center attacks) and the 7/7 bombings, there was an increase in the number of conversions," he said.

Mr Brice added that women tended to show more religious affiliation than men.

England and Wales's Muslim population has risen from just over 1.5million in 2001 to 2-2.5million now, he said, with higher birth rates and immigration key factors.

Establishing numbers of Christian converts among Muslims was difficult. "It's a bit of a taboo subject, but an area that deserves to be looked at," he said.
http://www.thisissouthwales.co.uk/news/Women-attracted-Islamic-sense-identity-says-expert/article-2881496-detail/article.html

Allahu Akbar, juist door al die negatieve aandacht groeit de Islam.

15-11-2010, 16:44


A Swansea researcher said

goede bron

15-11-2010, 16:47
Ik lach me rot om dit soort topics. Hopeloos rechtvaardiging voor je eigen denkbeelden zoeken. Kudos!

15-11-2010, 16:49
maar ook zwarte dozen!

15-11-2010, 16:49



Citaat door Simcha:
A Swansea researcher said

goede bron


Swansea University, wat is daar mis mee dan?
Of moet het Harvard of Cambridge zijn om geloofwaardiger te zijn?

15-11-2010, 16:52

Citaat door -Womanizer-:
Swansea University, wat is daar mis mee dan?
Of moet het Harvard of Cambridge zijn om geloofwaardiger te zijn?


Feitelijk is er niet veel onderzocht, behalve het aannemelijke:
England and Wales's Muslim population has risen from just over 1.5million in 2001 to 2-2.5million now, he said, with higher birth rates and immigration key factors.

15-11-2010, 16:52

Citaat door -Womanizer-:
Swansea University, wat is daar mis mee dan?
Of moet het Harvard of Cambridge zijn om geloofwaardiger te zijn?


+ het belangrijkste is niet onderzocht:
Establishing numbers of Christian converts among Muslims was difficult. "It's a bit of a taboo subject, but an area that deserves to be looked at," he said.

15-11-2010, 17:00
bewijs dat blanke vrouwen slimmer zijn dan de uitstervende blanke mannen :-)

15-11-2010, 17:02

Citaat door elTahar:
bewijs dat blanke vrouwen slimmer zijn dan de uitstervende blanke mannen :-)


Jij noemt dit bewijs, hoe naief

15-11-2010, 17:11

Citaat door Simcha:
+ het belangrijkste is niet onderzocht:
Establishing numbers of Christian converts among Muslims was difficult. "It's a bit of a taboo subject, but an area that deserves to be looked at," he said.


Inderdaad, daar zeggen ze hier altijd over. Wel zegeberichten bij elke bekeerde bekende of onbekende mens

15-11-2010, 17:11
Ik merk op dat de Islamhaters nogal hijgerig en zenuwachtig reageren.
Dat zou ik ook doen als ik een kufar was.
Dergelijke kritiek beschouw ik als een eervolle onderscheiding.

15-11-2010, 17:13

Citaat door Rongo:
Ik merk op dat de Islamhaters nogal hijgerig en zenuwachtig reageren.
Dat zou ik ook doen als ik een kufar was.
Dergelijke kritiek beschouw ik als een eervolle onderscheiding.


Ik bemerk weinig hijgerigs hoor

Maar Rongo jij als onderzoeker neemt dit aan als waarheid?

15-11-2010, 17:16



Citaat:
Mr Brice added convert numbers had risen due to media coverage — often negative — of Islam. People would hear about Islam, find out more, and become interested.

"There is anecdotal evidence that after 2001 (World Trade Center attacks) and the 7/7 bombings, there was an increase in the number of conversions," he said.
Dit is niet wat de shayateen hadden verwacht.

En hier zie je het verschil tussen een religie die door Allah wordt beschermd en een religie die door mensen is verzonnen. Iedere andere religie waar zoveel negatiefs over is geschreven en gezegd in de media wereldwijd zou allang al zijn uitgestorven.

De Islam daarentegen is de waarheid, de enige echte waarheid. Kom maar op met die negatieve berichten over de Islam, de Islam wordt daar alleen maar sterker van. Het grappige van alles is nog dat het Westen zo zijn best doet om de Islam af te schilderen als een vrouwonvriendelijke religie en zie hier, de Islam trekt juist hoog opgeleide blanke vrouwen aan.

Soera Attawba
32. Zij wensen het licht van Allah door hun mond te doven, maar Allah belet dit. Hij zal Zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben.

15-11-2010, 17:18

Citaat door Marouan_22:
Dit is niet wat de shayateen hadden verwacht.

En hier zie je het verschil tussen een religie die door Allah wordt beschermd en een religie die door mensen is verzonnen. Ieder andere religie waar zoveel negatiefs over is geschreven en gezegd in de media wereldwijd zou allang al zijn uitgestorven.

De Islam daarentegen is de waarheid, de enige echte waarheid. Kom maar op met die negatieve berichten over de Islam, de Islam wordt daar alleen maar sterker van. Het grappige van alles is nog dat het Westen zo zijn best doet om de Islam af te schilderen als een vrouwonvriendelijke religie en zie hier, de Islam trekt juist hoog opgeleide blanke vrouwen aan.

Soera Attawba
32. Zij wensen het licht van Allah door hun mond te doven, maar Allah belet dit. Hij zal Zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben.

Goed man ik ben blij voor je dat de Islam jouw waarheid is

15-11-2010, 17:24

Citaat door Simcha:
Goed man ik ben blij voor je dat de Islam jouw waarheid is



Ik zeg maar niets meer...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6